Actie Zomerreizen 1998 start met mailing 'met een luchtje' Uitgebreide rundvee verzekering Interpolis Rabobank Olst terug in de tijd Rabobank Leiden en Oegstgeest de ether in met Infodag Wonen Gewenningssubsidie voor kopers van huurwoning Vroegboekers kunnen reissom terugwinnen Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 361 Week 40 Donderdag 2 oktober Cliënten Advies' De actie Zomerreizen start medio december met een mailing 'met een luchtje' naar bestaande en potentiële reisklanten. De mailing wijst klanten op het persoonlijk informatiepakket en spoort hen aan vroeg hun vakantie te boeken. Het zomerboekseizoen, het belangrijkste seizoen voor de reis wereld met 70% van alle boekin gen, staat weer voor de deur. Rabobank Reizen wil met de actie Zomerreizen 1998 een minimale provisiegroei van zes procent bereiken ten opzichte van vorig zomerseizoen. De mailing is het speerpunt van de actie. Hiermee kunnen banken de doelgroepen op een persoonlij ke manier benaderen. "Reizen is emotie en emotie is voelen, ruiken en beleven", zegt Eveline Achter berg van Cliënten Advies. "Door geur -zilte zeelucht- in de mailing te gebruiken, willen we de gevoe lige snaar raken." Met de antwoordkaart kan de klant een persoonlijk informatiepakket aan vragen dat is afgestemd op zijn wensen. "De concurrent biedt hetzelfde product aan tegen dezelfde prijs. Rabobank Reizen kan zich daarom in deze markt alleen onderscheiden op het gebied van service en advies." Klanten die voor 31 maart hun vakantie boeken bij Rabobank Reizen, kunnen aan de Reissom Retour Wedstrijd deelnemen. De wedstrijd bestaat uit een quiz en het afmaken van een slagzin. De Relatiebeheer Bedrijven Advies Met de eind vorige maand door Interpolis geïntroduceerde Rundvee Calamitcitcnverzekering en Gevolgschadcdekking kunnen boeren zich ook verzekeren tegen de vaak ingrijpende gevolgen van calamiteiten zoals BSE en mond- en klauwzeer. De Tilburgse verze keraar is hiermee niet de eerste, maar claimt wel de meest uitgebrei de dekking te bieden. Soms steken ze ineens de kop op, ondanks de blakende gezond heid waarin Neerlands nationale trots, de koe, doorgaans verkeert. Uiterst besmettelijke ziekten waartegen geen kruid gewassen lijkt en maar één oplossing moge lijk is. Even rigoureus als effec tief: vernietiging van de hele vee stapel op het betreffende bedrijf. De vergoeding die Den Haag in dergelijke gevallen uitkeert -de marktwaarde van de veestapel- blijkt in veel gevallen echter maar een mager substituut voor het wegvallen van de melkstroom die, zij het meestal tijdelijk, onvermij delijk volgt. Interpolis wil dit ondervangen met de Gevolgschade dekking, een optionele aanvul ling op de nieuwe Rundvee Calamiteitenverzekering. "Op die manier zijn de boeren toch verzekerd van inkomsten", stelt Hans Nachtweh van Interpolis. Hij is van mening dat dit nieuwe product "zijn gelijke niet kent in de markt." Des kundigen uit de landbouwsector hebben meegewerkt aan de invul ling. Het resultaat is een verzeke ring met lagere premie en een veel ruimere dekking dan tot dusver gebruikelijk op Nederlandse bodem. De verzekering dekt schade door ongevallen, ziekten en vergiftigingen en de gevolgen daarvan. Bij ziekten die vallen onder de gezondheids- en wel zijnswet voor dieren, keert de verzekering geen vergoeding uit voor de directe schade, maar wel voor het verlies van inkomen. De Rundvee Calamiteitenverzekering vervangt de bestaande Melkvee Evenementenverzekering. Deze verdwijnt uit het assortiment. Wel blijft de huidige Ongevallen en ziekteverzekering gehand haafd, zij het dat deze niet meer opnieuw kan worden afgesloten. De omzetting heeft plaats vanaf 22 september. Meer informatie staat in InterVisie van 22 september. Interpolis 7 (013) 462 22 86 uitslag is terug te vinden in de nieuwe zomereditie van de Leukste Vakantie Krant. Wegens het succes van vorig jaar is het prijzenpakket verdubbeld. Deel nemers maken de kans hun reis som, met een maximum van vijf duizend gulden, terug te winnen. Gedurende veertien weken vindt wekelijks een trekking plaats. Achterberg: "Het succes van de actie Zomerreizen 1998 hangt sterk af van het bestellen van vol doende (actie)materialen. De Informatiemap, de Leukste Vakantie Krant, het wedstrijdfor mulier en de RaboKompas maken deel uit van het persoon lijk informatiepakket dat de klant kan aanvragen. Maar ook klan ten die willen deelnemen aan de wedstrijd zullen naar de Leukste Vakantie Krant vragen." In de nieuwe Leukste Vakantie Krant komt de reisadviesfunctie veel duidelijker naar voren. De rubriek 'Veelgestelde vragen' en de lezersreis vergroten de betrok kenheid met de lezer. De lezers service, die de klant gratis aan vullende informatie over zijn bestemming geeft, richt zich deze keer op Lissabon, Bali en de Costa del Sol. Banken kunnen de actiemate rialen bestellen tot en met 17 oktober. De uiterste inschrijfda- tum voor de mailing is 24 okto ber. Een overzicht van de mate rialen en afbeeldingen van de mailing en de artikelen zijn opge nomen in het marktbewerkings pakket. De banken hebben dit inmiddels ontvangen. Maandag staat het ook in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. Cliënten Advies C (040) 21 7 70 08 (kies 1.1) Eigen Huis Het 1050-jarig bestaan van Olst in september is mede dankzij Rabobank Olst niet onopgemerkt voorbij gegaan. Met het toepasselijke bedrag van 10.500,- zijn enkele feestelijke activiteiten gesponsord, waaronder een historische optocht, jaarmarkt met kermis, optredens van muziekvereni gingen en kindertheater. Daarnaast hulden cliëntadviseurs en bedrijve- nadviseurs zich gedurende twee dagen in historische kleding. Eigen Huis De Rabobank Leiden en Oegstgeest maakt veel werk van de Infodag Wonen op zaterdag 11 oktober, de derde van deze bank in dit jaar. Ze heeft niet alleen een speciale woonkrant gemaakt die de week voorafgaande aan de open dag in een groot aantal wijken huis- aan-huis wordt verspreid, maar ze gaat ook de ether in. De hypotheekadviseurs Anton Blok en Marjan van Harskamp zijn 10 oktober te gast in een pro gramma op de regionale zender Radio West. Een half uur mogen ze uitweiden over de open dag. Op dezelfde zender zijn commer cials over de dag te beluisteren. De huis-aan-huis krant heeft het formaat en de opzet van de Rabokrant. Medewerkers vertel len in interviews over onder meer de voordelen van de OpMaat Hypotheek en oversluiten bij de Rabobank. Commercieel manager Eigen Huis en Financieel Advies Hans van den Berg verwacht veel van de infodag. "De vraag naar koop woningen is in onze regio erg groot. Uit de contacten met de klanten merken wij dat er veel behoefte is aan advies. In het bij zonder vrijblijvend advies. Mensen willen informatie zonder meteen allerlei verplichtingen aan te gaan. Om die reden is de drempel voor de open dag laag. We nodigen iedereen uit die zich aan het oriënteren is op de huizenmarkt." Ferd Latour van het segment Eigen Huis van Rabobank Neder land is goed te spreken over het Leidse initiatief. "Het getuigt van actief zijn op het juiste moment." Rabobank Leiden en Oegstgeest 7 (071) 516 08 00 Huurders die hun woning wil len kopen komen vanaf 1 okto ber in aanmerking voor subsidie. Met deze zogenaamde gewen ningssubsidie wil de overheid het eigen woningbezit onder de lage re inkomensgroepen stimuleren. De verwachting is dat door deze regeling jaarlijks tienduizend huurders de stap naar een koop woning zullen maken. Om in aanmerking te komen dienen de huidige huurders aan een aantal voorwaarden te vol doen. De overheid stelt bijvoor beeld eisen aan het belastbaar inkomen en aan het vermogen van de aanvrager. Verder moet de aspirant-koper voldoen aan de normen voor de Nationale Hypotheek Garantie, mag de maximale verkrijgingsprijs niet boven de ƒ171.000.- uitkomen en moet de hypotheekrente voor minimaal tien jaar vaststaan. Meer informatie over de Gewenningssubsidie voor de kopers van een huurhuis staat vanaf maandag in de rubriek Rabokrant van de Rabolnfobank. Eigen Huis 7 (040) 217 70 05

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1