Posters op 8.000 mupi's en abri's Aflopen Chipgeldverzekering kapstok voor adviesgesprek over verzekeringen Actie 'OnderhoudZilvervloot begin november van start Rabobank wint ook in hoger beroep strijd om externe naam Eigen Huis Originaliteitsprijs voor 'live'Chip knippromotie Tarief VrijeKeuze Hypotheek omlaag AVÉR0 luistert naar protesterende klanten Publiekscampagne Persoonlijk Financieel Advies Consult op afspraak Ikwil nu ook wel eens een mooi financieel plaatje zien. DLL verlengt inschrijf termijn halve marathon Financieel Advies Op matglas prijkt een bordje met de tekst 'Consult op afspraak'. Het is duidelijk, achter deze deur heerst een vertrouwelijke sfeer. De financieel adviseur van de Rabobank is in gesprek met een klant over diens financiële toekomst. Een poster van de matglazen deur hangt deze week in 8.000 abri's en mupi's door heel Nederland. Het is de vaandeldrager van de publiekscampagne Rabobank Persoonlijk Financieel Advies. klanten die de behoefte én de mid delen hebben om hun vermogen te benutten en te laten groeien." Vooralsnog is naamsbekendheid Het is met opzet een rustige cam pagne, zegt Adriaan Oomen van het segment Financieel Advies. "Financiële planning is een com plexe vorm van dienst verlening, niet te verge lijken met het rechttoe rechtaan verkopen van een product. We werpen bewust een drempel op." De posters zijn een week lang te zien op de mupi's en abri's. Daar naast verschijnen vanaf 1 oktober gedurende drie maanden adver- Daarom wil ik het Rabobank Persoonlijk Financieel Advies. tenties in 33 verschillende tijd- schriften en periodieken. Er zijn vijf advertenties gemaakt. Drie richten zich op particuliere klan ten, twee op ondernemers. Oomen: "Ondernemers passen in het profiel van de doelgroep: alle De Lage Landen Runners heeft de inschrijftermijn voor het Nederlands kampioenschap halve marathon voor Rabobankmede- werkers verlengd tot 7 oktober. De halve marathon is een onder deel van de marathon Eindhoven op zondag 12 oktober. Overigens is het ook mogelijk mee te doen aan de hele en de achtste mara thon. Daarvoor wordt echter geen Rabobankklassement opge maakt. Aanmelden kan met het formulier in de Rabolnfobank, trefnummer 736406a. Eigen Huis Het rentepercentage van de VrijeKeuze Hypotheek (VKH) daalt per 1 oktober met 0,10%. Het nieuwe tarief komt daarmee op 4,7%. Afgelopen maand ver hoogde de Rabobank het rente percentage van de VKH nog met 0,20% tot 4,8%. "Dat het tarief nu weer naar beneden wordt bij gesteld heeft twee oorzaken: de tarieven die concurrenten voor gelijkende producten hanteren zijn lager en het tarief voor Rabobank Hypotheek Krediet is gelijk aan dat van de VKH", zegt Joost Huvenaars van het seg ment. "Naar de markt toe is enig verschil in tarief tussen de VKH en Hypotheekkrediet nodig." Eigen Huis f (040) 217 70 05 het belangrijkste doel van de cam pagne PFA. "We zijn tevreden als straks vijftig procent van de doel groep het begrip PFA kent." De Rabobank kan volgens Oomen niet langer wachten PFA onder een breed publiek bekend te maken. - i "We weten dat de con- Rabobank currentie niet stil zit. Daarom moeten wij ons nu al onderschei den in de markt. Wij zetten ons af tegen par tijen die financiële planning brengen uit een gedachte van meer provisie maken. De Rabobank gaat uit van de behoeften en wen sen van de klant. We zetten niet alleen de voordelen, maar ook de nadelen op een rijtje en bieden brede, integrale oplossingen. De Rabobank heeft immers alles onder één dak: verzekeringen, pensioenen, beleggen, sparen en financieringen." Hulpmiddelen voor de banken zijn onder meer een overzichtsbrochure, een af- spraakbevestigingskaartje en een documentatiemap voor klanten. "In de map is een protocol opge nomen waarin de dienstverlening en de rol van de financieel advi seur zijn gedefinieerd. Dat maakt voor de klant tastbaar wat het PFA-concept inhoudt en wat hij van de adviseur mag verwachten. Andere zaken zoals lezingen en middelen om financieel advies aan klanten te kunnen documenteren zijn nog in de maak." Financieel Advies f (040) 217 70 07 Bedrijven Advies Cliënten Advies' De actie 'Onderhoud Zilvervloot' staat in november op het programma. Deze actie heeft met name tot doel klanten er op te wijzen dat ze nog geld op de zilvcrvlootrckening kunnen bij storten. De zilvervlootspaarders die de negen spaarjaren al heb ben voltooid en waarvan het saldo en de premie vrijkomen, worden uitgenodigd naar de bank te komen. Banken kunnen zich inschrij ven voor de actie tot en met 17 oktober, via het systeem 'Vari abele Outputverstrekking'. Zij kunnen kiezen uit centrale of decentrale verzending van de brieven. De verzending heeft plaats in week 45. Onder de brieven komt een naam, func tie en handtekening. Hiervoor gebruikt het segment de gege vens van de najaarsactie 'Rabo TotaalPakket voor Europas houders'. De selectielijsten gaan in week 44 naar de deelnemende banken. Op deze lijsten staan ook de klanten die dit jaar meer dan het maximale bedrag van ƒ480,- hebben gestort én de klanten die dit jaar het mini mum stortingsbedrag van ƒ30,- niet halen. Meer informatie over de actie 'Onderhoud Zilvervloot' en voorbeelden van de verschillende brieven staan vanaf volgende week maandag in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 (kies 4) Eigen Huis Volgens het Gerechtshof te Amsterdam mag de Rabobank de naam Rabobank Huis Hypo theekadvies blijven gebruiken. Dat werd afgelopen donderdag middag bekend. De hypotheek- bemiddelende organisatie Huis Hypotheek B.V., die vindt dat de Rabobank met de externe naam van Eigen Huis inbreuk pleegt op haar merk, werd daar mee voor de tweede maal in het ongelijk gesteld. De banken ont vangen deze week een vertrouwe lijke brief, waarin meer informa tie staat over het vonnis. Eigen Huis Voor klanten die protest heb ben aangetekend tegen de eenzij dige wijziging van de algemene verzekeringsvoorwaarden door AVERO blijven de oude voor waarden van kracht. Dat meldt de verzekeraar in een brief aan die klanten. Volgens Joost Huvenaars van het segment Eigen Huis mag hieruit worden geconcludeerd dat de Rabobank goed heeft gehandeld door de klanten tijdig van informatie en een protestbrief te voorzien. Cliënten Advies Jenny van Nobelen (l) en Bianca Piekaar hebben het naar hun zin in de etalage van de bank Noordwijkerhout. De twee cliënt adviseurs promootten de Chip knip 'live' tijdens de Oranje feesten en wonnen er en passant de originaliteitsprijs van de win keliersvereniging mee. Dat lever de een oorkonde en een herts hoorn op. Tijdens de wielerronde liep het tweetal langs het par cours en hield een quiz voor wie- lerliefhebbers met een opgeladen Chipknip op zak. Die konden er een saldolezer mee winnen. Er werden zo'n vijfentwintig exem plaren uitgereikt. In mei was de bank de eerste die in Noord- Rabobank en Interpolis grijpen het aflopen van de gratis Chipgeldverzekering aan om klanten uit te nodigen voor een inte graal adviesgesprek over verzekeringen. Zo'n 9.000 ondernemers, voornamelijk toonbankbedrijven, ontvangen hierover begin novem ber een brief. Het gaat om klanten van de bank die hun verzekerin gen elders hebben ondergebracht. wijkerhout de Chipknip uitgaf en sindsdien wordt elke kans aan gegrepen om de elektronische portemonnee onder de aandacht van het publiek te brengen. Piekaar: "Met kleine stapjes pro beren we het Chipknipgebruik hier te stimuleren." De ondernemers die een Chip knipautomaat bij de bank koch ten, kregen daarbij een gratis Chipgeldverzekering. Deze dekt schade aan het apparaat en ver lies van het geld dat erop gestort is. De verzekering loopt 1 januari 1998 af. Paul den Teuling van Bedrijven Advies vindt het nu een goed moment om de ondernemer voor een gesprek over verzekeringen uit te nodigen. "Het sluit goed aan bij de verschijning van Rabobank Cijfers Trends, waarin het risicobeleid centraal staat. Veel ondernemers vinden het de gewoonste zaak van de wereld om geldzaken bij ons onder te brengen. Maar voor ver zekeringen kloppen ze vaak niet bij ons aan." De brief die de klanten ontvan gen legt de nadruk op de Rabo bank als verzekeraar. "Verande ringen in een onderneming hebben, vaak zonder dat de ondernemer dat beseft, ook gevolgen voor de risico's", aldus Den Teuling. "Daar wijzen we hem op. Als bank zijn we continu op de hoogte van de situatie van de ondernemer. Veranderingen in de bedrijfsvoering en dus in de risico's kunnen we daarom direct toetsen aan de verzekeringsporte feuille. Daar ligt de kracht van de Rabobank als verzekeraar." Banken ontvangen half oktober een marktbewerkingspakket en een lijst met geselecteerde bedrij ven in hun werkgebied. Bedrijven Advies (040) 217 70 04

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2