Spoedaanvraag OpMaatverzekering: altijd naam contactpersoon vermelden West Maas en Waal opnieuw Rabobanktafeltenniskampioen Fout bericht halfjaarcijfers Demodiskette Rabo Databank '98 is geen product Rabobank 'Signalement' klant met Internet-abonnement: man tussen 25 en 50 met bovenmodaal inkomen Welzijnssector zoekt haar heil bij banken Software voortaan via cd-rom naar banken Workshop Ouderenzorg voor relatiebeheerders Eigen Huis Banken die voor hun klant met spoed een OpMaatverzekering wil len afsluiten, wordt gevraagd een fax te sturen naar de afdeling OpMaat van Interpolis. De aanvraag wordt alleen dan met spoed afgehandeld als op de fax een contactpersoon van Interpolis staat vermeld. De spanning was tijdens de finales te snijden. Het Rabobank Tafeltennistoernooi heeft dit jaar een 'bekende' en twee 'onbekende' winnaars opgeleverd. Het toernooi, dat zich afge lopen zaterdag in Nijkerk afspeelde, is volgens organisator Arie Treur traditiegetrouw 'goed en sportief verlopen'. De afdeling OpMaat heeft hier toe besloten omdat er de laatste tijd regelmatig faxen binnenko men zonder dat er vooraf contact is geweest. Dit brengt het gevaar met zich mee dat de aanvraag niet door de juiste persoon wordt behandeld. In het geval van een normale procedure (via de post) handelt Interpolis volledig ingevulde aan vragen binnen vijf en spoedgeval- De 'Rabo Databank' is een gepersonaliseerde agenda die vol gens Mediacontacten B.V. kan worden ingezet als weggevertje voor de klanten. Het bedrijf heeft verscheidene lokale banken benaderd. Zij ontvingen een demodiskette, een begeleidende brief en een bestelformulier. De Lange: "Door het gebruik van de prefix Rabo én de wijze waarop het product is verpakt wordt de indruk gewekt dat het De lokale banken ontvan gen vanaf de eerste week van oktober elke veertien dagen de software van Rabofacet Arcade op één cd-rom. Daarmee wordt tegemoetgekomen aan de wens van de banken. Rabofacet Arcade verzamelt voortaan elke veertien dagen alle te leveren software en plaatst deze vervolgens op één cd. De banken kunnen deze toepassingen installeren via een werkstation met een cd-rom speler of via de cd-rom server, net zoals dat nu al gebeurt met de Rabolnfobank of het PC Informatiesysteem. Banken die over onvoldoende cd-spelers beschikken, kunnen deze langs de gebruikelijke weg bestellen bij Rabofacet Arcade. Binnenkort ontvangen de banken via de Rabokrant meer informatie over deze nieuwe wijze van softwarelevering. Rabofacet Arcade C (030) 215 33 33 len binnen twee werkdagen af. De afdeling benadrukt dat alleen in spoedgevallen een aanvraag via de fax moet worden gestuurd. Volgens de afdeling werkt het verstorend als banken zowel via de post als per fax aanvragen indie nen, omdat dan de kans bestaat dat beide aanvragen apart wor den afgehandeld. De lokale banken wordt verder gevraagd om in geval van een speciaal voor de Rabobank is ontwikkeld. Het lijkt net of er vooraf met ons overleg is gepleegd. En dat is niet waar." De Lange raadt de banken dan ook af om op het aanbod in te gaan. "Het product heeft nu eenmaal niet het stempel 'goedgekeurd door de Rabobank' gekregen." Zij voert nóg een reden aan om niet met de leverancier in zee te gaan. "De Databank blijkt onder Windows '95 niet goed te func tioneren. Het programma lijkt alleen geschreven voor Windows 3.1." De Lange neemt namens Rabobank Nederland met de leverancier contact op. Liesbeth de Lange C (030) 217 68 68 Rabofacet/Spectrum hield het onderzoek onder 850 particulie ren en ondernemers die klant van de Rabobank zijn en een In ternetabonnement hebben. Het marktaandeel van TrefPunt onder deze klanten is twintig procent. Dat is vier keer zoveel als het lan delijk aandeel, maar toch minder dan verwacht. Erik van de Ven, een van de onderzoekers: "Gedacht werd dat de meeste TrefPuntabonnees ook Rabobankklant zijn. Maar spoedaanvraag eerst contact op te nemen met de Helpdesk Leven van Interpolis, voordat zij de aan vraag voor een OpMaatverzekering naar Interpolis faxen. De help desk geeft dan de naam van de contactpersoon door, die op de fax moet moet komen te staan. Alleen als deze procedure wordt gevolgd zal de aanvraag met de grootste spoed worden behandeld. Helpdesk Leven C (013) 462 12 50 In het bericht over de half jaarcijfers in de Rabokrant van gisteren zijn twee foutjes geslo pen. Er staat dat klanten zich in de eerste helft van 1996 massaal tot de Rabobank wendden. Dat klopt óók, maar in dit geval werd uiteraard 1997 bedoeld. En waar gespro ken werd over een voorziening van 2 miljoen gulden voor Euro en millennium is uiter aard sprake van 200 miljoen. Relatiebeheer Nederland vergrijst in hoog tempo. Het aantal ouderen groeit jaarlijks met 0,9 procent en ze leven langer dan ooit tevo- uit deze gegevens blijkt dat ook veel niet-klanten via TrefPunt een abonnement hebben." Naast TrefPunt scoren grote landelijke accessproviders als World Access, GlobalXS/Planet Internet en World Online goed onder de Rabobankklanten. Opvallend in het profiel van de gebruiker is, dat hij geen spaarder is. Van de Ven: "Eerder onderzoek in Engeland gaf hetzelfde beeld. Hun theorie is, dat de doorsnee surfer door zijn jonge kinderen Het spannendst was de strijd in recreatieklasse 1Montfoort 1 won, na een puntentelling per game, van Roggel en Neer. In recreatieklasse 2 nam Rijn en Heuvelrug het kampioenschap over van Vlist, de winnaar van vorig jaar. De ware crack in de prestatieklasse was, net als vorig jaar, het team van Rabobank West Maas en Waal. In deze klas- ren. Dit legt een zware claim op de gezondheids- en ouderen zorg, waar het credo van opeen volgende no-nonsens kabinet- de moderne technologie gebruikt. En die kinderen kosten veel geld. Dus niet sparen, wel lenen." De bedrijven die een abonnement hebben, zijn groot, hebben een hoge omzet, een flinke financie ring en komen met name uit de commerciële dienstverlening. Voor de Rabobank als aanbie der van producten en diensten via Internet is het belangrijk te weten wie van haar klanten regelmatig gebruik maakt van de elektroni sche snelweg. "Een volgende stap is het onderzoeken van het surf gedrag van deze gebruiker op onze site", besluit Van de Ven. Rabofacet/Spectrum 7 (040) 217 71 33 se eindigde Veenendaal 1 als tweede. Wat Treur betreft staat het tafeltennistoernooi ook volgend jaar weer op het programma. "Het is altijd weer een leuke dag voor spelers en supporters. Organisatorisch gezien hebben we plaats voor meer teams dan de 34 die dit jaar hebben meege daan." ten nog volop doorklinkt. Den Haag trekt de geldbuidel alleen als de instellingen zich houden aan bepaalde regels en normen die tot voor kort vooral leken voorbehouden aan de profitsec- tor. Rentenormering en proto collering vormen de basis voor dit nieuwe financiële beleid, prijsvergelijking, een afgewogen rentebeleid en goed onder bouwde financiële rapportages de steekwoorden. Het resultaat is dat nogal wat instellingen fuseren of anders zins gaan samenwerken. Van der Heijden voorspelt dat instel lingen steeds zwaardere eisen zullen stellen aan hun bank. "De relatiebeheerder evolueert in hetzelfde hoge tempo als de vergrijzing van pure geldschie ter naar breed adviseur met vol doende kennis van de branche. Als hij tenminste de klant in huis wil houden." Het markt aandeel van de Rabobank in de ouderenzorg bedraagt momen teel 35%. Inschrijven voor de workshop Ouderenzorg kan tot en met vrijdag 19 september. Het formu lier en bijzonderheden staan vanaf maandag in de Rabolnfobank. Kredietrisico management (040) 217 60 92 De 'Rabo Databank 1998', die het bedrijf Mediacontacten B.V. aan verscheidene lokale banken heeft aangeboden, is geen product van de Rabobank. Dat zegt Liesbeth de Lange namens het Servicebureau Communicatie Aangesloten Banken. De Internettende Rabobankklant is een man tussen de 25 en 50 jaar met een bovenmodaal inkomen. Hij heeft affectie met nieuwe productiekanalen als Rabofoon en telebankieren, en leent meer dan dat hij spaart. Daarmee wijkt hij niet af van de gemiddelde surfer. Dat blijkt uit een onderzoek van Rabofacet/Spectrum. De welzijnsector, waaronder ook instellingen gericht op ouderen zorg, zal de komende jaren haar heil steeds vaker bij de banken zoe ken, denkt Geert van der Heijden van Kredietrisicomanagement. Om deze de kans te bieden hierop adequaat in te spelen, organiseert hij in november een workshop Ouderenzorg voor relatiebeheerders.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2