O I /09 Rabo Securities begeleidt nieuw bedrijf naar NMAX 'Lokroep'Rabobanken klinkt in studentensteden 'WTS-wijzer' in Verkoopkist Aanvragen winterabonnement NS nog tot 5 september mogelijk Volgens de Chipknipnieuwsbrief meer dan 70.000 chipadressen 19 9 7 Inschrijving aandelen UCC begonnen Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 338 Week 36 Maandag 1 september Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Rabo Securities gaat opnieuw een bedrijf introduceren op de beurs voor jonge, snelgroeiende ondernemingen, de NMAX (Nieuwe Markt van Amsterdam Exchanges). Na Polydoc, Prolion en CSS volgt nu UCC uit Nieuwegein, een dienstverlener op het gebied van informatie technologie (IT). Volgens Rabo Securities heeft UCC goede toekomstverwachtingen. Het is een snelgroeiend bedrijf met toenemend rendement dat zowel nationale als internationale aspira ties heeft. Vanaf vandaag kunnen particu liere en institutionele beleggers inschrijven op de aandelen. Er worden 2.400.000 zogeheten Gewone Aandelen UCC Holding geplaatst. In de voorlopig pro spectus staat dat de introductie prijs voor een aandeel tussen de 11 en 12,50 gulden zal liggen. Deze bandbreedte kan worden aangepast. De inschrijving sluit naar ver wachting op 5 september 1997 om 15.00 uur. Als de interesse voor Cliënten Advies Aanvullende informatie over het World Travel System (WTS) staat vanaf vandaag in de Ver koopkist in de Rabolnfobank. Volgens het segment kan het ver- koopproces nu efficiënter verlo pen omdat reisadviseurs veel onderwerpen met betrekking tot WTS zelf kunnen opzoeken. De 'WTS-wijzer' is te vinden onder het trefwoord Kist97r. De 'WTS-wijzer' geeft onder meer uitleg over de reis- en annu leringsverzekeringen, de maand staat en de datacommunicatie. Daarnaast wordt in de wijzer vanuit Rabobank Nederland informatie gegeven over onder meer de aanlevering van factu ren door touroperators en de financiële afwikkeling van boe kingen. Vanuit softwareleveran cier Travelware wordt er infor matie verstrekt over eventuele software-aanpassingen. De 'WTS- wijzer' telt alles bij elkaar twintig rubrieken. Cliënten Advies 7 (040) 217 70 08 de aandelen erg groot is, kan Rabo Securities de inschrijving eerder sluiten. De prijs voor het aandeel UCC wordt na sluiting van de inschrijving vastgesteld, waarna toewijzing op 8 september zal plaatshebben. Rabo Securities treedt bij deze introductie op als lead manager. Dat wil zeggen dat het aandelenbedrijf van de Rabobank UCC begeleidt naar de beurs en daarna de handel in aandelen gaat verzorgen. UCC uit Nieuwegein is een jonge onderneming die zich hoofdzakelijk richt op her de tacheren van automatiserings personeel. Het bedrijf levert zijn diensten aan onder meer ABN AMRO, Ahold, Hoogovens, di verse ministeries en ook Rabo bank. Over 1996 bedroeg de omzet van UCC 19 miljoen gulden, een verdubbeling in vergelijking met 1995. De nettowinst steeg van 1,1 miljoen in 1995 naar 2,6 mil joen gulden in 1996. In de eerste helft van 1997 boekt UCC een netttowinst van 1,7 miljoen gulden op een omzet van 12,8 miljoen gulden. Er waren per 30 juni van dit jaar 170 mensen werkzaam bij UCC. Rabo Securities 7 (020) 460 49 09 Medewerkers van de Rabo bank hebben nog precies vijf dagen de tijd om het aanvraag formulier voor het winter abonnement van de Neder landse Spoorwegen op te sturen. Dit moet naar Uit voering Personeelsregelingen, interne adrescode EZ B 51. Het winterabonnement is be doeld voor mensen die alleen in de winter per openbaar vervoer naar het werk gaan. Ze kunnen kiezen tussen een trajectkaart voor de trein of een sterabonnement voor bus, tram of metro. Meer informa tie over dit speciale gere duceerde abonnement staat onder trefnummer 732205 in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. Cliënten Advies Chippen kan in Nederland al bij meer dan zeventigduizend adressen en ons land is het enige ter wereld dat betalen per chip landelijk invoert. Dit valt onder meer te lezen in de Chipknip nieuwsbrief nummer zes die in de loop van deze week bij de banken arriveert. De nieuwsbrieven zijn bedoeld voor klanten en kunnen bijvoor beeld in de bankhal worden neer gelegd. Elke bank krijgt twee honderd exemplaren gratis. Meer Chipknipnieuwsbrieven zijn te bestellen onder artikelnummer 80648. De bestelhoeveelheid is 200 stuks en de prijs per nieuws brief ƒ0,18. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 Cliënten Advies Na een hete zomer maken studenten zich op voor een nieuw jaar tje zweten achter en boven hun boeken. Het straatbeeld in de stu dentensteden wordt weer bepaald door jonge kamerbewoners en pendelstudenten. Rabobanken proberen vooral met eerstejaars in contact te komen en zetten hun 'lokroep' met uiteenlopende middelen kracht bij. Een kijkje in achtereenvolgens Rotterdam, Groningen en Nijmegen. De bank Rotterdam was weer aanwezig tijdens de introductie week (de Eurekaweek) voor eer stejaars van de Erasmus Uni versiteit. Twee promotieteams waren op de informatiemarkt en de festivaldag in het Museumpark. Studenten die bij de teams een Studentenrekening open den, maakten via hun rekeningnummer kans op een keertje abseilen van de Euromast. Veel studenten testten hun kunnen alvast op een klimwand bij de Rabo- bankstand op het Uni versiteitsterrein. 'Studeren is... je grenzen verleg gen', noemen ze dat in Rotterdam. In Groningen gaf de bank aan studenten kar- tingarrangementen weg. Daarnaast krijgen nieuwe Studentenrekeninghouders via de t-shirt-actie de kans om eind dit jaar met vriend(in) naar New York, Barcelona of Parijs te vliegen. Met haar aanwezigheid op de algemene studenten-infor matiemarkt tijdens de Kei-week haalde de bank de regionale tele visie. De bank Groningen ver bouwt op dit moment het cen trumkantoor tot een echte 'Studentenbank' die begin '98 open gaat. Het terrein wordt omrand door een 'bijzonder mooie' bouwschutting die in kre ten, zinnen en plaatjes alles ver telt over de plannen van de bank. Zelfs het Internetadres staat erop. De 'schuttingstijl' slaat zo aan, dat er inmiddels ook muis matjes in die geest zijn gemaakt. Rotterdamse student beproeft zijn klimmerscapaciteiten. De studentenaanpak van de bank Nijmegen kent twee lijnen. Zo is de bank hoofdsponsor van grote studenten- en studievereni gingen. Haar bijdrage bestaat vooral uit mensen, materiaal en tijd. Ook zit er in alle vereni gingscorrespondentie voor de eerstejaars een Rabobankbro- chure. Bij alle activiteiten tijdens de introductie was Nijmegen pre sent. De tweede lijn bestaat uit het verkopen van Studenten rekeningen met als premium de dubbel-cd 'Pop in je moerstaal live'. Die werd onder meer via marktkramen tijdens de intro's voor eerste jaars gesleten. Inmid dels zijn er al zo'n tweehonderd uitge reikt. De cd speelde ook een hoofdrol bij de 'knock-out-show' die de bank sponsorde en ligt inmiddels 'in de aanbieding' op de eigen Internetsite. Voor studenten in Nijmegen is 'Pop in je moerstaal' een begrip geworden, want de bank zette ook de vorige edities al in als premiums.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1