2 I °7 100.000e telebankier in Etten-Leur Project Dynamisch Platteland zet Limburgse boeren aan tot actie Afzender ontvangt kopie van verkeerd geadresseerde post Weer mantelovereenkomst voor werving en selectie 19 9 7 Proef met Chipknip in personeelsrestaurant Agro Support wordt Bedrijven Support Zakelijk telebankieren neemt hoge vlucht Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 308 Week 30 Maandag 21 juli Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Bedrijven Advies' "Ik wil op ieder willekeurig moment van de dag of nacht overboekingen kunnen verrichten en weten wat er op mijn rekening staat." Aldus motiveert directeur J.C. Verwijs van Juridisch Adviesbureau Verwijs uit Etten-Leur, zijn beslissing te gaan telebankieren. Hij is hiermee de 100.000e zakelijke klant die heeft gekozen voor 'het electronisch gemak.' Verwijs, die eind vorige week uit handen van segmentmanager Bedrijven Advies Hans van der Linden een reischeque van duizend gulden kreeg "om zijn vleugels ook anderszins uit te slaan", vindt dat telebankieren meer voordelen biedt dan het 24-uurs bankieren. "Geldstromen zijn beter te beheer sen, we betalen op precies het goede moment, het vergt minder tijd, is efficiënt, biedt een betere financiële controle en is goedkoper dan de reguliere methode." Een kwart van alle zakelijke rela ties van de Rabobank is inmiddels overstag gegaan voor het gemak van de computer. De bank is marktleider op het gebied van het zakelijk telebankieren. Van der Linden voorspelde in de nabije toekomst "een grote sprong voor waarts", en stelde dat de "tijd dat de klant voor eenvoudige zaken naar de bank ging, steeds meer achter ons komt te liggen." Hij verwacht binnen een jaar realtime informatie te kunnen verstrekken en voorziet een prominente rol weggelegd voor Internet. Bedrijven Advies C (040) 21 7 70 04 In het personeelsrestaurant van Rabobank Nederland aan de Fellenoord te Eindhoven kan iedereen vanaf eind augustus met de Chipknip beta len. Het gaat om een proef, maar het is de bedoeling dat komend najaar in alle restaurants van Rabobank Nederland kan worden gechipt. Volgens Pieter Eijkman van de afdeling Restauratieve Verzorging Eindhoven/Best konden de mede werkers van Rabobank Nederland niet eerder hun lunch met de Chipknip afrekenen, omdat dat technisch nog niet mogelijk was. Zo moet er bijvoorbeeld een directe koppeling zijn tussen de restaurant-kassasystemen en de Chipknipautomaten. Eijkman: "Dit probleem speelt op meer plaatsen waar wordt gewerkt met afrekensystemen. En ook daar wordt men met een verlate introductie geconfron teerd." Onder druk van vele belanghebbenden, waaronder De heer en mevrouw Verwijs (l), ontvangen uit handen van directeur Ronald Molenaar van Rabobank Etten-Leur aanvullend op hun reis cheque Loko-waardebonnen. Midden: Hans van der Linden. kunnen dat aanvragen bij Klanten service Rabofacet Fysieke Distributie. Rabobank Nederland heeft opnieuw een mantelovereenkomst met een werving- en selectiebureau afgesloten. Het contract met Simos Personeels Advies Groep is het derde van dit jaar. Eerder maakte P O Consult al afspraken met de bureaus GITP en Euromatch. Rabofacet Fysieke Distributie stuurt vanaf vandaag een kopie van fout geadresseerde post terug naar de afzender. Het poststuk zelf wordt met een kleine vertraging wel bezorgd. Nog niet iedereen gebruikt de nieuwe adressering goed. Sinds l maart is voor het verzenden van post naar de lokale banken, gelieer de instellingen en de regiokantoren een nieuwe adressering op basis van postcode/ huisnummer nodig. De verzendcodes zijn komen te vervallen. Veel gemaakte fouten zijn dat postcode-/huisnummercombinaties van bijkantoren, postbussen of ant woordnummers ook worden gebruikt. Dat is niet juist. Elke loka le bank heeft namelijk maar één afleveradres. Dat is de plaats waai de lokale bank de post wil ontvan gen. Deze adressen staan onder meer in de adressenboeken en in de Rabolnfobank. Alle secretariaten en kantoren hebben begin mei een kaart ontvan gen met aanwijzingen hoe de post verzonden moet worden. Banken die nog een exemplaar van de kaart 'Postverzenden? Zo gebruik je post code/ huisnummer' willen ontvangen, Klantenservice Rabofacet Fysieke Distributie C (040) 219 55 55 De Simos Personeels Advies Groep, voor veel lokale banken geen onbekende, heeft vestigin gen in Eindhoven en Den Bosch en werkt in Nederland, België en Luxemburg. Zeven consultants werken voor de Rabobank. Het bureau werkt via mediasearch en executive search. Contactpersoon is de Jurjen Bod, bereikbaar onder nummer (040) 243 37 76. P O Consult sluit de mantel overeenkomsten, omdat veel lokale banken gebruik maken van de dien sten van deze werving- en selectie- bureau's. In de overeenkomsten staan afspraken met betrekking tot de te leveren kwaliteit. Ook zijn er afspraken over de tarieven gemaakt. P 0 Consult f (040) 217 54 12 Relatiebeheer Bedrijven Advies' Welke toegevoegde waarde kunnen wij leveren aan de agrarische sector? Die vraag stelde Rabobank Maashorst zich een jaar geleden. Inmiddels is de opmaat gegeven voor het project Dynamisch Platteland, een samen werkingsverband tussen agrariërs, gemeenten, landbouworganisaties en de bank. "Boeren en tuinders moeten op het puntje van hun stoel gaan zitten nadenken over de toekomst", vindt directeur Jan Heurkens. In het werkgebied van Rabobank Maashorst zit meer dan de helft van de agrarische ondernemingen onder de grens van zeventig nge (Nederlandse grooteenheden). Hur- kens: "Deze bedrijven zijn nauwe lijks levensvatbaar." Bezinning op de toekomst is volgens hem dan ook essentieel voor een leefbaar Limburgs platteland. "En dat moeten de agrariërs zelf doen." Het project Dynamisch Platteland beoogt het bijeenbrengen van ken nis, kunde en vaardigheden en inventariseren van alternatieven. Klankbordgroepen uit verschillen de sectoren zijn daarbij ijkpunt, inspiratiebron en geweten. Duizend agrariërs hebben inmid dels, mét de eerste editie van de Nieuwsbrief Dynamisch Platteland, een vragenlijst ontvangen. Hierop kunnen zij kansen en bedreigingen voor hun eigen bedrijf aangeven en suggesties aandragen. In een zoge heten regiovisie wordt een mening gegeven over de toekomst van de gehele sector. Op basis van deze visie, die van de boeren en de klankbordgroepen, heeft eind oktober tijdens een symposium een presentatie van haalbare en kansrijke projecten plaats. Rabo bank Maashorst draagt de kosten tot en met dit symposium. Gemeentelijke instellingen en de Limburgse Land- en Tuinbouwbond (LLTB), adviseren. Heurkens: "Na het symposium zijn de boeren zelf aan zet." Rabobank Maashorst f (077) 397 92 84 Betalingsverkeer Rabobank Ne derland, is een aantal technische ontwikkelingen nu in een stroom versnelling geraakt. Agro Support, het elektroni sche verkoopondersteuningspro- gramma van Interpolis, is uitge breid cn heeft als nieuwe naam Bedrijven Support. Het is nu ook te gebruiken voor het aanbieden en verwerken van nieuwe verze keringen en het wijzigen van bestaande verzekeringen Brand Bedrijven, Aansprakelijkheid Be drijven, Motorrijtuigen en Rechts bijstand Bedrijven. Met Bedrijven Support is het tra ject van inventariseren, analyseren, adviseren en verkopen van agrari sche en bedrijfsverzekeringen een voudiger en sneller. De gebruiker hoeft alle informatie maar één keer vast te leggen en er komt een com pleet ingevuld aanvraagformulier tot stand. Het systeem bevat pro- ductgegevens van de verschillende verzekeringen, kan premies bere kenen en geeft bijvoorbeeld infor matie over waardebepaling van agrarische gebouwen. Bij de niet-agrarische producten is Bedrijven Support vooral bedoeld voor assurantiespecialis ten van de bank. Voor bedrijve- nadviseurs komt er in september een nieuwe release van RisiComfort, een soortgelijk pro gramma dat geschikt is voor een voudiger (niet agrarische) risico's. Het agrarische deel van Bedrijven Support is geschikt voor zowel assurantiespecialisten als bedrijve- nadviseurs en relatiebeheerders. Met Bedrijven Support beschikt elke bank volgens Interpolis over een compleet en veelzijdig systeem, waarmee de effectiviteit van de advies- en verkoopinspanningen aanmerkelijk verbetert. Zo kan de bank nog slagvaardiger op de ver- zekeringsmarkt opereren. Het ge bruikersvriendelijke programma is vanaf vandaag aan de bank te leve ren. Bij installatie worden de gege vens uit Agro Support automatisch opgenomen in Bedrijven Support. Bij het Intervisiebericht van van daag is de handleiding ingesloten. Interpolis r (013)462 20 00

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1