Kijkje in keuken van journalist bij workshop 'Omgang met de media' Opleidingsplanner gereed voor medewerkers Cliënten Service Boogerd op de poster 'Genieten van fietsen' AGENDA week 29 Management De opkomst van regionale radio- en televisiestations biedt de loka le banken veel kansen op het gebied van communicatie. Banken kunnen bijvoorbeeld programma's sponsoren, erin adverteren of optreden in een programma. Dit laatste is niet zonder risico's, weet Har Delissen van de Rabobank Schinveld. Vorig jaar stond hij name lijk oog in oog met Pieter 'breekijzer' Storms. Om de banken te helpen bij het benutten van de kansen die mediacontact biedt, heeft Communicatie Consultancy, in samenwerking met Externe Communicatie en Brainbox, de workshop 'Omgang met de media' ontwikkeld. De work shop is met name bedoeld voor directeuren en managers en vormt een eerste kennismaking met de media en de vaardigheden in de omgang met journalisten. Hij maakt deel uit van het brede professionaliseringsprogramma Communicatie. Volgens Hans van Dijk, hoofd Consultancy Aangesloten Banken, is het doel van de workshop de deelnemers 'mediabewust' te maken. Daarbij komen vragen aan de orde als: Hoe werken de media? Wat is nieuws? Wat is het speelveld van de journalist én de geïnterview de? en: Hoe benut de geïnter viewde zijn of haar kwaliteiten in de contacten met regionale en lokale media? Van Dijk: "Een cursus als deze is nodig, omdat de kans dat ban ken onverwacht worden gecon fronteerd met een cameraploeg is toegenomen door de opkomst van de regionale televisie. Voor veel medewerkers binnen onze organisatie is dat een nachtmer rie. Maar mediacontact biedt de bank ook altijd kansen. Tijdens de training leer je om die te benutten. We hopen dat de deel nemers na afloop van de cursus op cruciale momenten met een beter antwoord komen dan een stotte rend 'uh...geen commentaar'." BrainBox Communicatie voert de training uit. Zij heeft plaats in een professionele audiovisu ele studio op het Mediapark te Hilversum. Er werken professio nele journalisten mee. De opzet is kleinschalig. Per keer nemen vier cursisten deel. Har Delissen heeft zijn vuur doop al gehad en is geslaagd. Toen Storms arriveerde liet de Limburger zich namelijk niet gaan. "Rustig blijven en tijd winnen, dat was het eerste dat ik dacht. Zelf heb ik een hekel aan mensen op tv die agressief een camera wegduwen." Ook toen Storms hem een uitspraak pro beerde te ontlokken, liet Delissen zich niet van de wijs brengen. "Ik zei: u bent goed voorbereid. Ik niet. Geef me even de tijd daarvoor." Storms gaf Delissen twee uur. In die tijd belde Delissen met Externe Communicatie die hem advi seerde om wèl in gesprek te gaan met Storms en de klant, maar zonder meedraaiende camera. "Die redelijke en klantgerichte benadering leidde uiteindelijk tot een voor alle partijen bevre digende oplossing", zegt Hans Ludo van Mierlo van Externe Communicatie. Hij raadt ook andere banken die onverwacht met de media worden gecon fronteerd aan contact op te nemen met Externe Com municatie. Het telefoonnum mer: (030) 216 18 54. Het programma van de work shop 'Omgang met de media' en een inschrijfformulier staan maandag in de rubriek Rabo- krant van de Rabolnfobank. Communicatie Consultancy C (040) 217 72 79 De poster Genieten van fietsen waarvan de banken onlangs enkele exemplaren ontvingenis nu te bestellen in Best. Op de poster is Nederlands kampioen Michael Boogerd te zien, bezig aan een bergbeklimming. De pos ter kan worden opgehangen in de bankhal, maar is ook geschikt als cadeau voor wielrenfans. Het bestelnummer is 80626. De prijs van de poster is f2,50 per stuk, de besteleenbeid vijf stuks. Cliënten Advies' In de marktbewerking van het segment Cliënten Advies spelen de medewerkers van Cliënten Service een belangrijke rol. Op verzoek van banken is daarom voor hen een apart opleidingsaanbod ont wikkeld. De medewerkers Cliënten Service ondersteunen de cliëntad viseurs bij de marktbewerking, verzorgen de verkoopadministra tie, behandelen het inkomend telefoonverkeer en informeren klanten over productgebruik. Ook verzorgen zij onder meer het aanvragen, ontvangen en distri bueren van passen, cards en che ques. De opleidingsplanner geeft een overzicht van alle opleidingen voor de medewerkers Cliënten Service. Daarnaast is een uitge breide beschrijving van de oplei dingen beschikbaar. In de volgen de aanvulling op de segmentwijzer CA zal de oplei dingsplanner worden opgeno men. De opleidingsplanner én de beschrijvingen van de opleidin gen staan maandag in de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant. Rabobank Academie Cicero 7 (040)217 70 27 Elke vrijdag vindt u in deze krant een over zicht. Als u dat uitknipt en bewaart, heeft u alles op een rijtje waar u later eventueel nog iets mee wilt doen. Het overzicht is ook handig bij de agenda van het werk overleg. Voor een uitgebreide handleiding verwijzen wij naar het artikel Agenda (618515) in de Rabolnfobank, die uw sys teembeheerder op Laura Lan of Stand Alone heeft geïnstalleerd. Artikelen met een letter achter de cijfercode verwijzen naar aanvullende informatie. Actiepunten Alle medewerkers 729204 Geen nieuw videojournaal 729304 Wijziging omrekeningsfacto ren en salarisschalen van uitzendkrachten 729304a Wettelijke bruto minimum loonbedragen per 1 juli 1997 729304b Handleiding uitzendbureaus 729403 Eurocoördinatoren onvoldoende bekend 729404 Seminar over streekontwikkeling 729404a Seminar "streekontwikkeling" 729503 'Werk helpt allochtonen in samenleving te integreren' 729513 Boogerd op de poster 'Genieten van het fietsen' Bedrijven Advies 729201 'Inkrimpen varkensstapel desastreus' 729202 Agrarische sector is te weinig zelfbewust 729405 Werknemersspaarregelingen en CRAB automatisch gekoppeld 729504 Eurocongres met agrarisch tintje van LTO-Nederland 729510 Bedrijfsbemiddeling 729510a Extra informatie en banken die bemiddelen 729517 Financieringsbeleid varkens houderij gedeeltelijk herzien Cliënten Advies 729101 Marktbewerkingspakket Rabo JongerenRekening 729101 a Marktbewerkingspakket Werving Rabo Jongeren- Rekening onder 11 t/m 14- jarigen 729103 Buitenlandse Toeristen verzekering bij Interpolis definitief uit assortiment 729207 Acceptatiehelpdesk geeft klanten voorrang 729207a Procedure foutmeldingen Alles in één Polis-applicatie 729207bFaxformulier systeemfouten Alles in één Polis-applicatie 729401 Nieuwe premiums JongerenRekening in Rabolnfobank 729401a Tekst Rabojongerenrekening voor PCI 729502 Opleidingsplanner gereed voor medewerkers Cliënten Service 729502a Opleidingsinformatie mede werker Cliënten Service 729505 Bankpas met chip voor studenten 729505a Mailing en aanmeldingsfor mulier PIN-pas met Chipknip 729507 AIEP-lnfo's in Rabolnfobank aiep97 Dossier nieuwsbrief Alles in één Polis 729515 Meer vragen van banken over Rabofoon 729515a Verwerking aanvragen Rabofoon Eigen Huis 729205 Bijsluiter bij ALN-afschriften los te bestellen 729206 'Nooit royement verlenen voor er contact met klant is geweest' 729302 Hypotheken verstrekt na valse informatie Financieel Advies 729104 Beleggersagenda nog met korting 729105 Automatische closing van opties vervalt 729407 Nieuw materiaal Beleggingslijn 729408 Nog plaatsen beschikbaar voor opleiding Grondslagen Pensioenen 729511 Hoge waardering voor werk bijeenkomsten FA 72951 la Toekomstvoorziening met geleend geld Management 729506 Heao-CE voor managers begint in september 729508 Pakket managementopleidin gen voor het najaar is 'panklaar' 729508a Overzicht management opleidingen 729508bAanvraagformulier meer informatie management opleidingen 729512 Kijkje in keuken van journa list bij workshop 'Omgang met de media' 729512a Programma workshop 'Omgang met de media' 729512bInschrijfformulier workshop 'Omgang met de media' Relatiebeheer 729201 'Inkrimpen varkensstapel desastreus' 729202 Agrarische sector is te weinig zelfbewust 729303 Zakentips en zuidelijk elan in juli-editie Import Export 729504 Eurocongres met agrarisch tintje van LTO-Nederland 729510 Bedrijfsbemiddeling 729510a Extra informatie en banken die bemiddelen 729517 Financieringsbeleid varkens houderij gedeeltelijk herzien Overige bewaarinfo Alle medewerkers 729203 Geen nieuw videojournaal 729501 Agenda week 29, 1997 729509 Mensen 729516 Arcade: de boog tussen lokale bank en Rabofacet Bedrijven Advies 729406 Getronics benadert gebruikers Voxmix voor bea's Cliënten advies 729102 Floormanager wijst de klant de weg bij banken Brunssum en Hoensbroek 729402 Nieuwe leenbrieven bij het Call Center Eigen Huis 729514 Samenwerking Wilrna Vastgoed en Rabobank Financieel Advies 729301 Euro Obligatiefondsen: 675 miljoen

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2