I O 07 Nieuwe Xtra nog meer studentenminded FAscinerend informeert en spaart adviseurs tijd Aandachtspunten CRP in de Rabolnfobank Gratis boekje Mart Smeets bij Coulant actie van september SERVICEBUREAU COMMUNICATIE VANDAAG BEPERKT BEREIKBAAR 19 9 7 Kring Zwolle brengt schadeverzekeringen onder bij Interpolis Rabokrant Intern Rabobank dagblad Tweede jaargang no. 301 Week 28 Woensdag 1 0 juli Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Cliënten Advies BEL BESTEL! Beleef de Hein eken Night of the Pi „..jnsaHééi ,1140 Studenten 'eiënbestel: 900-0909 De bijsluiter Xtra, die al tweemaal naar alle studentenrekening houders ging, is nog meer afgestemd op de belevingswereld van deze doelgroep. Tussen 30 juli en 12 augustus ontvangen zij Xtra nummer drie, met aantrekkelijke aanbiedingen voor de Heineken Night of the Proms en Pop against Racism plus kans op een ver dubbeling van hun maandelijkse studiebeurs. Het eerste concept van de nieuwe Xtra. Volgens marketeer Astrid van Kessel is het nieuwe medium bij zonder goed aangeslagen. Uit onderzoek blijkt dat bijna tachtig procent van de studentenreke ninghouders zich de bijsluiter herinnert. Met name jongeren tot éénentwintig jaar spreekt Xtra aan. "Daarom hebben we de nieuwe Xtra nu meer voor de oudere studenten, de hbo-ers en wo-ers, geschreven en vormgege ven", zegt Van Kessel. "En we Financieel Advies 'Als jc alles leest, dan mis je tenminste niets.' Dat is volgens het seg ment Financieel Advies de onjuiste gedachte die veel financieel advi seurs hebben over het volgen van vakliteratuur. Alle artikelen uit bla den die van belang zijn voor de dagelijkse werkzaamheden van de financieel adviseurs worden opgenomen in de uitgave FAscinerend. Elsevier heeft onlangs een nieuw uitgave voor financieel adviseurs op de markt gebracht: 'Financial Planning' en Kluwer geeft het 'Vakblad Financiële Planning' uit. Interessante artike len uit deze twee uitgaven wor den opgenomen in FAscinerend. Als blijkt dat beide uitgaven gele zen zouden moeten worden, dan worden de titels opgenomen in de lijst van aanbevolen literatuur in de Segmentwijzer FA. Dit gebeurt in overleg met IRIS, Interpolis, Fiscale Zaken AAB en een klankbordgroep met collega's van plaatselijke banken. Door het lezen van de knipselkrant FAscinerend hoeven financieel adviseurs geen tientallen verschil lende vakbladen te lezen en mis sen ze toch geen belangrijke informatie. Daardoor blijft er meer tijd over voor hun belang rijkste taak: de advisering. FAscinerend verschijnt elke twee weken. Een abonnement kost 200,- per jaar. Financieel Advies 7 T040) 217 70 07 Cliënten Advies In de Rabolnfobank, rubriek Rabokrant, staan maandag vijf aandachtspunten met betrekking tot de toepassing Cliënt Relaties Particulieren (CRP). Het gaat om het vervroegd uitleveren van CRP Beleidsinformatie, informa tie over verzekeringen als gevolg van het overgaan naar de Alles in één Polis, gegevens over de indi cator 'afzet verzekeringen' uit de benchmarkrapportage, de wijze waarop de nieuwe Rabofoon in CRP wordt opgenomen en een aanleverfout bij betaaltrans- acties. Het segment adviseert CRP- gebruikers deze aandachtspunten goed door te nemen. Cliënten Advies C (040)217 70 08 hebben er voor hen hele interes sante aanbiedingen in gezet." Voor de lezers van Xtra komt er een exclusieve voorverkoop van vijfduizend kaarten voor de Heineken Night of the Proms, het vermaarde concert in Ahoy door topartiesten uit pop en klassieke wereld. "Maandag 18 augustus om 00.00 uur gaat de reserveringslijn open. De eerste honderd bestellers krijgen een gratis kaart. En via Internet zijn Prom-cd's te winnen". Het Servicebureau Communi catie is vandaag niet bereikbaar via telefoonnummer (040) 217 68 68. Dat komt door een inter ne verhuizing. In noodgevallen is contact met de medewerkers mogelijk via fax (040) 217 73 46 of via de telefooncentrale van Rabobank Nederland, (040) 217 00 00. Verder is er een T-shirt van het muziekfestival Pop against Racism in Amsterdam met kor ting verkrijgbaar. "Via Internet kunnen de studenten dan weer meedoen aan een wedstrijd voor backstage-passen. We gebruiken Internet omdat de doelgroep daar vaak rondsurft." Tot slot maken weer tien studenten kans op het verdubbelen van hun maandelijkse studiebeurs. Xtra vervangt sinds februari de oude, uiteenlopende mailings voor studenten. "Die kostten zo'n twee gulden per stuk. Nu zijn we opvallender én goedko per uit, een Xtra kost vijfenveer tig cent." De bijsluiter komt vier maal per jaar uit en is bedoeld om de relatie met de studenten te onderhouden. Van Kessel is overtuigd van het effect van de nieuwe Xtra en blij met de samenwerking met Heineken. "We deden al wat samen tijdens de Heineken Trophy 'Students Day' in Rosmalen en met de Heineken Studenten Steden Cup in Groningen en Eindhoven." Brouwer en bank zoeken bewust steeds meer toe nadering. "We zijn allebei de grootste op de studentenmarkt en kennen er dezelfde uitda gingen." Cliënten Advies Z (040) 217 70 08 De twintig banken in de kring Zwolle brengen parti culiere schadeverzekeringen voortaan onder bij Rabobank- dochter Interpolis. Tot nu toe gebeurde dit voornamelijk bij de Overijsselse Landbouw Maatschappij (OLM). OLM houdt wel het beheer van overige verzekeringen, zoals bijvoorbeeld arbeidsongeschikt heids- en zietekostenverzeke- ringen. "Interpolis had in het noor den en oosten van het land tot nu toe een wat mager aandeel. Mede dankzij zaken als Vast Zeker en de Alles in één Polis zijn de producten van Interpolis, maar ook de admi nistratieve verwerking ervan, een stuk aantrekkelijker en concurrender geworden. Daar willen de banken nu ook hun klanten van laten profiteren", aldus regiodirecteur Hans Siebelink In navolging van de banken in de kring Zwolle overwegen nu ook de achttien banken in de kring Twente met hun par ticuliere schadeverzekeringen over te stappen naar Interpolis. Regiokantoor Oost-Nederland C (038) 428 93 04 Bedrijven Advies' Een ondernemer gaat recht op zijn doel af, trekt regelmatig een tussensprintje om niet door de concurrentie getackeld te worden en verdeelt zijn krach ten zo economisch mogelijk. Ondernemen is topsport. Mart Smeets, op dit moment dagelijks actief in de Tour de France, schreef er speciaal voor de Rabo bank een leuk en leerzaam boekje over, dat de lezers van de Rekening Coulant Courant bij de septembereditie ontvangen. Terwijl de Rekening Coulant Courant van juni nog maar enkele weken bij de onderne mers ligt, staat de septembe reditie al in de steigers. Een meer relatie-onderhoudende dan actiegerichte Courant, aldus Oscar Sweep van Bedrijven Advies. Actiematig staan twee onderwerpen centraal. Het arti kel 'Meer dan betalen alleen' attendeert ondernemers op de mogelijkheden van de Chipknip, met de bedoeling hen te stimu leren de apparatuur aan te schaffen. Een tweede actie gaat over de mogelijkheid recht streeks geld van een Postbank rekening over te maken naar de Rekening Coulant, waardoor de Rekening Coulanthouder geen Postbankrekening meer nodig heeft. Dit geeft een direct rentevoordeel voor de klant, omdat de Postbankrekening renteloos is. Nieuwsberichten in de Courant informeren de ondernemers over virtueel winkelen en tele bankieren via Internet. Ook is er een artikel over Rabobank Cijfers Trends 97/98, met in het kielzog systematisch risico beleid. Tot slot geeft de Courant informatie over de euro en het ZelfZeker Pensioen als flexibe le oudedagsvoorziening voor de ondernemer. Banken die nog geen abonne ment hebben kunnen zich tot 15 juli telefonisch aanmelden bij Direct Marketing Services (040 219 51 84). Meer informatie staat 21 juli in de Rabolnfobank onder de rubriek Rabokrant. Bedrijven Advies 7 (040) 217 70 04

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1