Hostessen Interpay promoten gebruik Chipknipautomaat Middelharnis ontwerpt zelfpresentatiekaartjes Waalstroom weetalles over appels en peren Mogelijkheden computer thema van de derde HOCOM-jaardag Oranje fleece sweater voor OpMaat Toppers Provisie Cumulent Belastingvrij Kapitaal Plan maand vertraagd Antwoordformulier noodprocedure in Rabolnfobank Bedrijven Advies' Interpay stuurt vanaf augustus namens alle Chipknipbanken vijftig hostessen het land in om het gebruik van de Chipknipautomaat te promoten. Banken die dit zelf al iets dergelijks hebben gedaan of daarmee bezig zijn, kunnen zich afmelden om daarmee te voorkomen dat winkeliers dubbel worden bezocht. 'Wat kan ik met mijn computer?' Om die vraag draait het op de derde jaardag van de HOCOM, de computerclub van de Rabobankorganisatie. De dag wordt gehouden op zaterdag 27 september in de Expozaal van het Beatrixgebouw van de Utrechtse Jaarbeurs. Alle medewerkers van de Rabobank zijn welkom. Multimedia en alle facetten van de elektronische snelweg komen aan bod op de jaardag. Deze tweejaarlijkse dag is een 'coproductie' van de computer clubs van de Rabobank, ABN AMRO, Nationale Nederlanden en De Nederlandsche Bank, die ook aanwe zig zijn met een stand. De HOCOM is naar eigen zeggen luidruchtig van de partij met het toelichten van de relatie tussen computer en muziek. De organisatoren hebben presenta ties gepland over Office 95/97 en Telebankieren en Effectenrekeningen stijlkleuren. Die maken het geheel toch wat bruisenden" Volgens Uringa mag het geheel ook iets commerciëler. "Bijvoorbeeld door een folder te gebruiken. Het is nu wat vrijblijvend." via Internet. Verder zijn ruim twintig leveranciers present op het gebied van hardware, software, Internet, toebe horen en maatwerk. De organiseren de computerclubs hebben met hen afspraken gemaakt over aanbiedin gen voor bezoekers van de dag. De HOCOM-jaardag duurt van 10.00 tot 16.00 uur. Kinderen tot twaalf jaar hebben gratis toegang. Volwassenen betalen ƒ5,- Verenigingsbureau HOCOM 7 (040) 217 6373 Cliënten Advies De Centrale Kas riep in de Rabokrant van afgelopen vrijdag de banken op om alsnog aan te geven hoeveel NLG-bankbiljetten elk kantoor nodig heeft in noodge vallen. Banken kunnen het ant woordformulier tot 16 juli opstu ren. Het staat in de Rabolnfobank, in de rubriek Rabokrant onder trefnummer 726502. Ondersteuning Betaaldiensten C (040)217 60 41 Eigen Huis Met de overhandiging van oranje fleece sweaters aan de best verko pende Rabobank Huis Hypotheekadvies teams is een eind gekomen aan de introductiecampagne OpMaat Hypotheek. Tijdens de campag ne kwamen er 25.000 aanvragen bij Interpolis binnen. Wekelijks wor den 850 nieuwe offertes ingediend. Cliënten Advies' Miranda Terlouw en Marion Grinwis van het jeugd jongeren- markttcam van de bank Middel harnis hebben zo hun eigen ideeën over presentatiekaartjes. Ze lieten een collega zwart-wit foto's maken en ontwikkelden met eigen inspi ratie een persoonlijke benadering van schoolverlaters. "We zijn er hartstikke enthousiast over." In Middelharnis op Goeree Over- flakkee is het gebruikelijk dat alle schoolverlaters van de Rabobank een Diplomap krijgen bij de uitreiking van de felbegeerde diploma's. "Nor maal voegen we een folder over de Studentenrekening bij de map", zegt Grinwis. "Dit jaar wilden we iets ori gineels en hebben we een presentatie kaartje voor de studentenmarkt bedacht. Dat benadrukt ook de PSD- gedachte." Terlouw en Grinwis teke nen voor de tekst 'Studeren betekent hard werken, maar ook flink genieten. Tenminste, als je de zaken een beetje slim aanpakt. Daarom bieden wij je een Rabo Studentenrekening aan.' Op het kaartje Terlouw (r) en Grinwis in overduidelijke vakan tiestemming en -kleding. Zeshonderdvijftig schoolverlaters deden examen en allemaal kregen zij via de scholen de Diplomap met het kaartje. Deze week sturen Terlouw en Grinwis de schoolverlaters in hun werkgebied een brief en ze gaan bin nenkort bellen. Hun doel: zoveel mo gelijk Studentenrekeningen verkopen. Marjolijn Uringa van het Com municatieteam CA van Rabobank Nederland is het eens met het idee om schoolverlaters creatief te bena deren. "Dit is een heel leuk initia tief. Alleen jammer dat er geen gebruik is gemaakt van de huis- Het Chipknipgebruik in Neder land groeit snel: in de laatste drie weken nam het aantal Chipknipbetalingen toe van 80.000 naar 110.000 per week. Dit heeft vermoedelijk alles te maken met de commercial, die de komende tijd nog regelmatig op tv te zien is. Ook het aantal winkels waar klanten kunnen chippen neemt toe. Toch heb- Afgelopen jaren werd de provi sie altijd samen met de provisie van de beleggingsfondsen bere kend en uitbetaald. Doordat de beleggingsfondsen van Rogiro naar de Rabo Effectenrekening geconverteerd zijn, is de reken module voor de provisie gewij zigd. Die hoeft nu alleen nog Relatiebeheer Tijdens een bijeenkomst van een dag werden relatiebeheerders, krediet beheerders, verzekeringsspecialisten en medewerkers van de commerciële binnendiensten, totaal veertien men sen, in theorie en praktijk bijge schoold. De dag begon met lezingen over de wereldmarkt, handelsstro men en de Nederlandse export en eindigde heel dichtbij met feiten en wetenswaardigheden over de Nederlandse markt. Van hoeveel bomen kun je planten per hectare tot hoe beoordeel je een financie- ringsaanvraag. Ook werd een bezoek gebracht aan een relatie van de bank, waar de opgedane kennis meteen aan de praktijk kon worden getoetst. ben de ondernemers behoefte aan een aanvullende instructie, zo blijkt uit een steekproef onder 600 Chipknipacceptanten. Veel ondernemers vonden de eerste instructie te snel gegeven en niet uitgebreid genoeg. Bovendien blijkt bij 22% van de ondernemers met een con tract het apparaat nog in de doos te zitten. voor het Belastingvrij Kapitaal Plan gebruikt te worden, het laat ste product dat voor de Rabobank in Rogiro is geadministreerd. De ontwikkeling van de nieuwe modu le is met een maand vertraagd. IRIS Infolijn C (0107 224 14 14 Belangrijkste doelstelling van de bijeenkomst was om de bankmede werkers door hun kennis een bete re gesprekspartner te maken voor de relaties. Ze kennen nu het ver haal achter de cijfers en kunnen zich daardoor beter inleven in de problemen en wensen van de klant. Ook zijn ze beter in staat kredietri sico's te beoordelen. Branche-adviseurs van Rabobank Nederland kunnen dergelijke bij eenkomsten op maat voor banken invullen voor alle branches van de land- en tuinbouw en HID. Secretariaat Advisering 7 (040) 217 67 50 Interpay doet er wat aan. Vijftig in Chipknipuniform gesto ken hostessen koersen van begin augustus tot medio oktober in 'Chipknipauto's' door het land om vragen van winkeliers te beantwoorden, aanvullende in structies te geven en eventueel het apparaat mee uit te pakken. Ze laten zonodig extra promo tiemateriaal achter. Winkeliers krijgen ongeveer een week vóór een bezoek schriftelijk bericht. Banken die zelf bezig zijn win keliers te benaderen of deze al benaderd hebben, kunnen zich afmelden. Dit kan met een schriftelijk verzoek vóór 8 juli bij Verkoopondersteuning Be drijven Advies via de fax: (040) 217 73 33, onder vermelding van 'actie Interpay hostessen'. Bedrijven Advies Z* (040) 217 70 04 Het segment Eigen Huis van Rabobank Nederland blikt tevreden terug op de introductieperiode. Niet alleen namen bijna alle banken deel aan de campagne, ze zijn ook nog eens zeer tevreden over zaken als opleiding, materialen en syste men. De opleiding werd beoor deeld met 'zeer de moeite waard', met name de praktische bruik baarheid. De introductiebrochure krijgt van de banken het cijfer 7,4. Van de materialen werden de bankhalmaterialen als affiches en etalagepakketten het meest afge nomen. Verder haakten veel banken in op de communicatiecampagne. Liefst 82% van de banken nam deel aan de centrale mailing. De doelgroepen ex-studenten en star ters stuurden de meeste antwoord kaarten terug. Bijna alle materia len krijgen van de banken een cijfer van 7 of hoger. Alleen het OpMaat lepelsetje scoorde lager: 5,9. Nu de introductieperiode is afge lopen is het tijd om de prijzen te verdelen. Eigen Huis heeft gedu rende de introductie de productie van de afzonderlijke banken op de voet gevolgd. Absolute winnaar in de categorie typologie 7 banken is de Rabobank Utrecht met 251 in ALN en via de Rabo Hypotheek Bank geregistreerde OpMaat Hypotheken. De andere banken waarvan de Rabobank Huis Hypotheekadvies teams het hoogst scoorden zijn: Duiven (typologie 6, 118 hypotheken), Maashorst (5/106), Middelharnis (4/56) en Maas en Leudal (3/42). Eigen Huis C (040)217 70 05 Banken ontvangen de provisie voor het Cumulent Belastingvrij Kapitaal Plan eind juli. Dit is een maand later dan normaal, hetgeen het gevolg is van een vertraging in de ontwikkeling van de nieuwe rekenmodule. Agrarisch van Rabobank Neder- Aandacht voor theorie én prak- land pakte de handschoen op. tijk van de fruitteelt.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2