Interpolis introduceert Agro Supportsysteem Kantooragenderingspakket TaskTimer beschikbaar Reisafdeling Fellenoord sluit volgende maand Bank slaat slag tijdens Nautische Dag Activiteiten RIAS en SSR in Rabolnfobank Energiebesparing als een krachttoer met perspectief Cursus Cliëntbedieningssysteem Basis voortaan in alle regio's AD's voor etalagepakket Vakantiebankdiensten Aanbieding reisboek in RaboMagazine mei Meerjarenafspraak Energie-Efficiency in RaboMagazine Relatiebeheer Bedrijven Advies De Businessunit Agro van Interpolis heeft een nieuw adviessysteem ont wikkeld voor de agrarische sector, het zogeheten Agro Supportsysteem. Nog deze zomer moet dit zijn geëvolueerd tot een universeel Bedrijven Support systeem. Uiterlijk morgen hebben de banken de software voor de netwerk versie van Agro Support in huis, terwijl eind juni de laptopvariant gereed is. Cliënten Advies obsnk Reisbure^ op zsterdag open Het kantooragenderingspakket TaskTimer komt op korte termijn beschik baar voor de lokale banken. De Rabobankorganisatie tekent een dezer dagen het contract met Time/system International voor de levering van het pakket. Het reisbureau van de Rabobank Hoeksche Waard Zuid-West in Numansdorp ging tijdens de Nautische Dag aldaar voor bet eerst op zaterdag open. Voor de bank stond een draaimolentje en Mickey Mouse liep in en uit. Alle kinderen mochten met hem op de foto. Ook een bonte stoet clowns trok door de bankhal. Een vliegtuig met recla- mesleep doorkliefde het zwerk: 'Rabo reisbureau nu op zaterdag open!' De zes medewerkstersgehuld in donkerblauwe Rabobank- sweaters, verkochten tussen de bedrijven door zeven reizen. Voor degene die een slagzin het leukste afmaakte, lag er een reis naar Disneyland Parijs klaar. Klanten die foto's komen afhalen krijgen een waardebon voor een Disneycadeau bij boeking plus een Vakantiekrant. Als tegenpres tatie vraagt de bank een enquête formulier over het reisgedrag in te vullen. Inmiddels zijn er vijf reisjes naar Disneyland Parijs geboekt en achtenveertig formulieren ingevuld. Of het nu Kameroen, Kirgizië of Madagascar is. Overal ter wereld zijn pro jecten te vinden waaraan de Rabobankorganisatie medewerking verleent. In het ene geval gaat het om een project van Rural International Advisory Ser vices (RIAS), in het andere om een activiteit van de Stichting Steun door Rabo- banken (SSR). De verschil len en overeenkomsten tus sen beide komen aan bod in de rubriek Spraakmakers in het RaboMagazine van mei. Achtergrondinformatie over SSR en RIAS is te vin den in de Rabolnfobank van komende maandag. Daarin staan ook de ant woorden op de meest gestelde vragen over SSR en zit een korte omschrij ving van de eisen waaraan deskundigen die een pro ject voor RIAS willen uit voeren, moeten voldoen. Het adviseren over en afsluiten van agrarische schadeverzekeringen, in het recente verleden een tijdrovende aangelegenheid, is dankzij de stand der technologie inmiddels aanzienlijk vereenvoudigd. Agro Support is wat Hans Nachtweh van Interpolis betreft dan ook "een hulpmiddel dat direct zijn nut bewijst. Klant- en bedrijfs informatie hoeft nog maar één keer te worden ingevoerd. Dit scheelt veel werk, terwijl de kans op fouten sterk wordt gereduceerd." Naast het ver vaardigen van analyses en waarde bepalingen berekent het systeem bedrijfsschadedekkingen, de hoogte van opruimingskosten en de premie. Na het doorlopen van het program ma rollen er achtereenvolgens een Cliënten Advies In het artikeltje over de joint promotion met het Algemeen Dagblad in de Rabokrant van gisteren is een fout geslopen. Niet de banken die het etalagepakket voor het Rabo TotaalPakket bestelden krijgen dagelijks gratis vijftig AD's, maar de banken die het etalagepakket voor de actie Vakantiebankdiensten bestelden. Cliënten Advies f (04(7) 217 70 08 Schütz tekende namens de orga nisatie de meerjarenafspraak Ener- gie-Efficiency waarin de Neder landse banken zich ten doel stellen het energieverbruik de komende tien jaar met een kwart terug te dringen. Schütz' uitspraken, die van anderen én een vracht infor matie vormen tezamen het Dossier, onder de kop 'Energiek werken aan energiebesparing'. Het magazine opent deze keer met 'Zit ik nog op koers?' waar in wordt ingegaan op de golfbe wegingen van de laatste tijd op de beurs. In het artikel komen banken, Robeco, adviseurs én particuliere beleggers aan het woord. In Spraakmakers zijn RIAS en SSR met elkaar in gesprek bij monde van respectievelijk Gerard van Empel en Frans Bakx: 'Voor hob- offerte -en als de klant daarmee akkoord gaat- een aanvraagformu lier uit. Banken die gebruik maken van Agro Support kunnen volgens Nachtweh binnen drie dagen rekenen op een afspraak met de inspectie en hebben binnen vier weken de polis in huis. Interpolis /M0137462 28 17 Rabofacet heeft inmiddels al voor bereidingen getroffen voor de groot schalige invoering van het pakket. Zo zijn er programma's ontwikkeld om het pakket in de Laura-omgeving te kunnen installeren en is er een koppelingsprogramma ontwikkeld om het pakket te koppelen met een organiser van Texas Instruments (type PS-6960Si). Verder heeft Rabo facet opleidingen samengesteld voor medewerkers van de lokale ban ken. De centrale helpdesk kan de ondersteuning inmiddels ook aan. Voorts is er een product-accepta tietest uitgevoerd. Daaruit is geble- byisme is geen plaats meer'. Verder artikelen over de Afdeling Audiovisuele Media van Com municatie Aangesloten Banken, over Nedship als de 'natte part ner' van de Rabobank, 'mede werkers over de coöperatie' en in Profiel komt het CKV-lid Geert Waning, directeur van de bank De Ronde Venen, aan het woord. ken dat in ieder geval Windows 95 nodig is om met TaskTimer te kun nen werken. De komende twee maanden wordt het pakket in zijn uiteindelijke Rabo-vorm getest door vier banken. Als de proef goed verloopt, heeft de grootscha lige levering plaats in juli. De regio nale adviseurs P I starten bin nenkort dan ook met de intakegesprekken bij de geïnteres seerde banken. Banken kunnen voor meer informatie over het kan tooragenderingspakket contact opnemen met de regionale advi seurs P I. rg*nliatl«: Rabobank Hoeksche Waard Zuid-West 2* (018677788 117EHen Nout) De Rabobank Eindhoven heeft besloten met ingang van 1 juni te stoppen met de reizenverkoop aan het personeel van Rabobank Nederland in haar kantoor aan de Fellenoord. Vandaag krijgen alle medewerkers van Rabobank Nederland in Eindhoven en Best een nieuwsbrief van de Rabo- Bedrijven Advies De cursus CBS-Basis is een gebruikersopleiding voor mede werkers die voor het eerst met het cliëntbedieningssysteem gaan werken. "Dat kunnen bijvoor beeld nieuwkomers zijn, maar ook mensen die in feite nog te weinig basiskennis hebben", meent Janssen. "Het hele finan cieringsproces in het CBS wordt van a tot en met z doorlopen. Deelnemers moeten al wel kun nen omgaan met Windows, alge mene kennis hebben van Laura bank Utrecht. De reismedewer- kers van de Croeselaan bieden hierin de mogelijkheid de vakan tie via hen te boeken. Boeken kan telefonisch of met het bijgesloten faxformulier. Rabobank Utrecht Reizen f (030) 298 26 31 en weten welke toepassingen het verkoopproces kunnen onder steunen." De cursus kost 700.-. Ter voorbereiding krijgen de deelne mers vooraf het cursusboek 'Omgaan met CBS.' Het inschrijf formulier, waarop de voorkeurs regio en een alternatief kan wor den aangegeven, staat maandag in de Rabolnfobank. Bedrijven Advies r (040) 217 70 04 Opnieuw een aantrekkelijke aanbieding in RaboMagazine. Rabobank journaliste Willemien Veldman-Marsman schreef een boek over een van haar meest aangrijpende reizen: 'Van Kalimantan tot de Baliern'. In het magazine een bespreking van het boek en een aanbie dingskorting. Lezers kunnen het boek, dat voor 39,50 in de winkel komt, met een korting van 10,- rechtstreeks bestellen via de bon die vanaf maandag in de Rabolnfobank staat onder nummer 721401. "Als je weet dat ons beparingspotentieel is gesteld op 37%, dan moet die 25% een haalbare kaart zijn. Alleen al het monitoren van het energieverbruik op alle locaties van de Rabobankorganisatie leidt tot een besparing van minimaal vijf en maximaal vijftien pro cent", zegt Rabofacetdirecteur Jim Schütz in RaboMagazine van mei. De eendaagse cursus Cliëntbedieningssysteem(CBS)-Basis, die tot nu toe alleen in Schiedam was te volgen, wordt met ingang van medio juni in alle regio's gegeven. "Er is een sterke behoefte aan loca ties dichter bij huis", vertelt coördinator Sjaak Janssen. "Dat merk ten we tijdens de cursus 'Efficiënt werken met het CBS' als onderdeel van het traject 'Slagvaardiger financieren met minder kosten'."

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2