Hoofdrol in businessplan voor Rabo TotaalPakket Personeelskorting op Groeiplan Interpolis 'Teamvitalisering': Blindelings vertrouwen bij 'Nederstichters' Nieuwe rubriek Rabolnfobank ZEILPLANK VERZEKERING UIT PAKKET INTERPOLIS Chipper en Chipknip in één videoproductie Video kost/100,- in plaats van ƒ150,- Pakket aanleiding om met klant in gesprek te komen 4* '^«t, v Werknemersspaarregelingen Cliënten Advies De bank Midden-Westland sloot de Verkenningsfase van het Veranderprogramma CA onlangs af met een Businessplan. Het is volgens de 'bottom-up-aanpak' geschreven voor en door de mede werkers van de bank. Een hoofdrol in het plan is weggelegd voor het Rabo TotaalPakket. Peter Jacobs, manager CA: "Wij gebruiken het pakket als aanleiding om met de klant in gesprek te komen, behoef ten te inventariseren en vervolgens zoveel mogelijk producten te ver kopen." De bank werkt samen met con sultant Mare Cootjans van Rabobank Nederland. "Midden- Westland zet het Rabo Totaal- Pakket vooral in als marktbe- werkingsinstrument. Nagenoeg iedereen ziet het alleen als een verzameling producten, maar het is vooral een middel om met de klant in gesprek te komen." Volgens hem moeten cliëntadvi seurs voortdurend op zoek zijn naar mogelijkheden om de gemiddelde dienstafname van klanten te verhogen. "En het Rabo TotaalPakket en de Alles in één Polis, die allebei stoelen op pak- kettering, zijn dan uitstekende hulpmiddelen. Pakkettering gaat hand in hand met cross-selling." Financieel Advies In de Rabokrant van 14 mei stond onder de kop 'Draaiboek 'Inkomen en vermogen in de toe- komst'op diskette beschikbaar' ten onrechte dat de video 'Goed geregeld' 150,- kost. De video is te bestellen voor ƒ100,- onder artikelnummer 80046. Financieel Advies C (040) 217 70 07 "Het is verstandig dat een bank twee doelstellingen formuleert", meent Cootjans. "Enerzijds het aantal Rabo Totaalpakketten dat men wil afzetten en anderzijds het aantal extra producten dat klanten hierdoor afnemen." Jacobs van Midden-Westland vindt het Rabo TotaalPakket een prima middel om de klantenbin ding te vergroten. "Wij gebrui ken het pakket als aanleiding om met de klant in gesprek te komen en vervolgens zoveel mogelijk producten te verkopen, afge stemd op zijn behoefte. Het gaat ons niet alleen om het aantal pak ketten dat wordt verkocht, maar veel meer om hoeveel producten de klanten afnemen. De periode kort vóór de zomervakantie is bijvoorbeeld gunstig voor de ver koop van een Rabocard en een Doorlopende Reisverzekering." "Een goed verkoopgesprek is van het grootste belang", vindt Jacobs. "Klanten moeten dus worden uitgenodigd. En dat is door de grote aantallen een gigantische klus. Dus gaan we faseren. En als we dan nog in de problemen komen, halen we eerst de meest aantrekkelijke krenten uit de pap." Hij vindt het verkoopgesprek zelfs zo belangrijk dat als het niet kan worden gehouden, er beter De nieuwe productteksten zijn tot stand gekomen in samenwer king met productspecialisten van het segment Bedrijven Advies. Alle andere creditproducten gaan komende tijd in het hoofdstuk Creditgelden. De nieuwe productteksten zijn als volgt te vinden: eerst klikken op Creditgelden, waarna een over zicht verschijnt met een doorklik- mogelijkheid naar Sparen, parti culieren. Als de gebruiker op Sparen, particulieren klikt, ver- helemaal van de actie kan wor den afgezien. "Beter niet dan half, is mijn stelling. Maar het grote aantal te benaderen klanten en de administratieve afhande ling maakt het tot een zeer bewerkelijke zaak. Ook omdat wij nog geen Cliënten Service hebben ingericht." Cliënten Advies f (040) 217 70 08 Financieel Advies Vorige maand introduceerde Interpolis het Groeiplan, een eenvou dige spaarverzekering die sparen en beleggen combineert. De klant kan op een relatief veilige manier sparen tegen een hoog rendement. Het product is bestemd voor klanten die gebruik willen maken van de fiscale vrijstelling. Ook medewerkers tonen belangstelling. Er is een kortingsregeling voor Rabobank- en Interpolisperso- neel. Zij krijgen een reductie op de variabele kosten. Premies worden voor 100% belegd en extra stortingen voor 98,5%. De afsluitprovisie komt te vervallen. Onttrekking van vaste kosten blijft op de normale manier plaatshebben. In de verkoop- De Rabolnfobank heeft een nieuwe rubriek: Beschrijving Producten en Diensten. De rubriek staat op het indexscherm onder Producten en Diensten Lokale Banken en bevat de hoofdstukken Betaaldiensten Binnenland en Creditgelden. In het laatste is de pro ductinformatie over werknemersspaarregelingen opgenomen. De medewerkers van Rabobank Nedersticht kunnen er weer met frisse moed tegenaan. Onlangs rondde bet voltallige personeel bet intensieve tra ject 'Teamvitalisering' af, een op gezond samenwerken en hoger teameffec tiviteit gericht programma onder begeleiding van de Rabobank Arbo- dienst. De Rabobank Nedersticbt is de eerste lokale bank die bet traject beeft ingezet. Teamvitalisering bestaat uit trainingen om de teamgeest te stimuleren en de samenwerking binnen en tussen de teams te verbeteren. Een van de onderdelen van de training was een parkoers door het bos dat geblinddoekt moest worden afgelegd op aanwijzing van een niet geblind doekte collega. Arbodienst f (040) 217 75 83 handleiding staat ten aanzien van het personeelstarief dat ook extra stortingen voor 100% belegd zullen worden. Dat is dus niet juist. Overigens blijft bij tiit- diensttreding het personeelstarief gehandhaafd. Interpolis f (01 3) 462 12 50 Cliënten Advies Interpolis beëindigt met ingang van 1 juni de verkoop van Zeil plankverzekeringen. De porte feuille nam zodanig in omvang af - per maart waren er nog een kleine 2.500 polissen en dat aan tal daalt maandelijks met 30 - dat de rentabiliteit van het pro duct in het geding is. Met het uit het assortiment nemen van de Zeilplankverzeke ring speelt Interpolis beter in op de segmentformule van Cliënten Advies. De Tilburgse verzekeraar verzoekt de banken met ingang van 1 juni niet langer Zeilplank verzekeringen te verkopen en alle materialen, zoals polisvoorwaar den (formulier 12), folders (artikel nummer 487) en aanvraagformu lieren te verwijderen. Verzeke ringen die vóór I juni zijn afge sloten, houden hun dekking tot het contract wordt opgezegd door de verzekeringsnemer of tot de eerstvolgende mutatie op het con tract. Wijzigingen in de adresge gevens worden nog wel verwerkt. Interpolis Schade Particulier f (013)462 11 15 schijnt een overzicht met een doorklikmogelijkheid naar Gebon den spaarvormen. In dat overzicht staat de doorklikmogelijkheid naar Werknemersspaarregelingen. Ook gebruikers met een voor keur voor het zoeken in alle rubrieken kunnen de teksten vin den. Geadviseerd wordt het tref woord werknemersspaarregelin gen in te toetsen. Actuele informatie over de Rabo lnfobank staat in het Dossier InfoOO. "Deze maand wordt begonnen met de vervanging van de oude giropassen door nieuwe, mét Chipper", meldt Hans Dijkman, direc tielid van de Postbank. "Eind van het jaar zullen er zo'n vijf miljoen Chippers in omloop zijn." Dijkman vertelt dit in een nieuwe video productie van de Rabobank over de Chipknip en de Chipper. Jacques Verhaegen, binnen Rabobank Nederland verant woordelijk voor de Chipknip, is de tweede expert op chipgebied die aan het woord komt. Beide heren geven afwisselend ant woord op brandende vragen van plaatselijke banken als: Moet iemand die bij de Rabobank ban kiert en de Chipper accepteert een girorekening openen? Moeten we de Chipknip niet wat meer gaan promoten? Is de Chip knip duurder dan de Chipper? Soms zijn de heren het met elkaar eens, soms ook absoluut niet. De videoproductie, die een dui delijk beeld geeft van de stand van zaken op chipgebied, ligt woensdag bij de banken. Hij duurt 7 minuten.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2