Lokale promotie Chipknip moet klant over de streep trekken Banken kunnen aan de slag met actiebibliotheek van Interpolis Consultancy in Segmentwijzer Letterlijk en figuurlijk: in de ban van het team Verkoopkist raakt steeds meer gevuld A I Sociale ontwikkelingen en trends 1996 Personeelsaanbieding van Buro Britain naarSussex Cliënten Advies Bedrijfsvoering "Het aantal Europassen met Chipknip groeit met de dag", aldus Gea Meijering van Cliënten Advies. "Maar met de verspreiding alleen zijn we er niet, de klant moet de Chipknip ook gaan gebruiken." De ban ken krijgen daarom half mei het marktbewerkingspakket 'Promotie en stimulering Chipknip'. Het pakket bevat middelen en materialen die banken lokaal kunnen inzetten om de Chipknip te promoten. deren kan een extra duwtje in de rug heel effectief zijn. De banken kunnen daar met lokale acties een belangrijke bijdrage aan leve ren. Daarom hebben we het marktbewerkingspakket 'Promotie en stimulering Chip knip' ontwikkeld." Het pakket moet uitgroeien tot een actie-catalogus met materia len en middelen en wordt aan de hand van de ontwikkelingen en de ervaringen van banken steeds verder uitgebreid. De meest recente versie is altijd te vinden in de Rabolnfobank onder tref woord 'Chip97'. "Met het pak ket hebben de banken diverse mogelijkheden om de Chipknip te promoten, zoals het opzetten van een Chipknipactie of een promotiedag", zegt Meijering. "Maar de acties zijn ook uitste kend te gebruiken voor brade rieën en evenementen." Ook interbancair wordt hard gewerkt aan het samenstellen van een dergelijke catalogus met mid delen en materialen, zoals de Chipknip dubbeldekker. Op dit Zorg dat je gezien wordt met de Chipknip van de Rabobank. En maak kanfjöjjj&en kanjer I van een camera. i Rabobank moment is nog niet bekend wan neer deze catalogus beschikbaar komt. Banken die in samenwerking met andere lokale Chipknip ban ken een actie willen opzetten, kunnen contact opnemen met Cliënten Advies. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 Bedrijven Advies Dc Segmentwijzer Bedrijven Advies is aangepast. De vier hoofd stukken Telefoonnummers, Overzicht marktbewerkingsadviezen Rabobank Nederland, Stuurgroothedcn en Productassortiment zijn geactualiseerd. Nieuw is het hoofdstuk Consultancy over het veranderingsproces binnen Bedrijven Advies. In het nieuwe hoofdstuk zijn de verschillende fasen en de ta ken beschreven die van de Rabo bank een bank maken, waarin "doelgericht, geïnspireerd samen werken voor hogere resultaten (kostenbesparend en opbrengst- verhogend) vanzelfsprekend is geworden". Het nieuwe en de aangepaste hoofdstukken liggen inmiddels bij de banken. Bedrijven Advies 7 (040) 217 70 04 "De basis van de groep is het onderlinge respect. Als dat er is, dan zal je proberen de mindere kanten van anderen af te dekken", aldus Roelant Oltmans, coach van het olympische herenhockeyteam in Sociale ontwikkelingen en trends 1996. Deze extra uitgave van RaboMagazine met verhalen en cijfers verschijnt vandaag en is 'in de ban van het team'. Meer dan twee miljoen Rabo- bankklanten hebben een nieuwe Europas met Chipknip of krijgen er binnenkort een. Als de collec tieve vervanging Europassen eind augustus is afgerond, zijn al 3,3 miljoen klanten van de Rabobank in het bezit van een Chipknip. Meijering: "Net als destijds met pinnen moeten consumenten en acceptanten aan dit nieuwe betaal- product wennen. "Om het ge bruik van de Chipknip te bevor- Sociale ontwikkelingen en trends is onderverdeeld in drie thema's: teams en coaches, managers en samenspel. Beleids makers van Rabobank Nederland, directeuren en medewerkers van plaatselijke banken en twee top- coaches uit de Nederlandse sport wereld komen aan het woord over onderwerpen als werkgeschikt blijven, teamwork en coachvaar- digheden. Jan Hageraats van de Rabo bank Arbodienst vindt dat Rabo- bankmanagers meer 'praatma nagers' moeten worden. Peter Meulenbroeks van de Rabobank Veldhoven is geswitcht van een management- naar een bedrijfs voeringsfunctie. "Beter voor me zelf en voor de bank.Over oude re medewerkers zegt hij, zelf nog 50-min: "De bank moet functies creëren waarin oudere mensen hun ervaring kunnen delen met de snelle jongelui." Bij Rabofacet ontmoeten de 54-plussers elkaar in seniorencirkels. In het thema samenspel onder meer aandacht voor de activiteiten van de ban ken Didam en Asten met het oog op het honderdjarig bestaan. Cliënten Advies De Interpolis actiebibliotheek moet hét hulpmiddel voor de banken worden bij het verkopen van de producten uit de Alles in één Polis. Deze week beginnen de regiomanagers met het uitrei ken van de bibliotheek aan ban ken die al overgegaan zijn op de Alles in één Polis. Andere ban ken krijgen de luxe box na de conversie op hun bank. De bibliotheek bestaat uit zeven 'genres': cross-selling, bijsluiten, oversluiten, dekking verhogen, collectieve arrangementen, loya- liteitsacties en saneringsacties. Karin Knijff is als marketingma nager bij Interpolis verantwoor delijk voor de actiebibliotheek. Tot nu toe ontwikkelde ze drie acties, allemaal in de categorie bijsluiten. "Dit groeit uit tot ongeveer dertig acties, die stuk voor stuk aansluiten op de Alles in één Polis. De acties worden ontwikkeld in samenwerking met lokale banken en op basis van de resultaten aangepast. Banken bepa len zelf of, en wanneer ze een be paalde actie uit de kast trekken." Een aantal banken testte de drie bijsluitacties. André Linssen, commercieel manager bij Rabo bank Geleen, en Ina Dijkstra, teamcoördinator Cliënten Advies bij Rabobank Norg, vinden de bibliobleek een goed initiatief van Interpolis. "Het ziet er mooi en professioneel uit. Bovendien kun je de acties inplannen op momenten waarop je dat wilt." Minder tevreden zijn ze over de respons: 3% in Geleen reageerde spontaan, in Norg lag dit zelfs onder de twee procent. Linssen: "Hier ligt duidelijk een taak voor Interpolis, de selectie moet fijner. Uit nabellen op onze autoverze keringsactie bleek dat veel men sen ergens collectief verzekerd zijn of zelfs geen auto hebben." Knijff onderkent dit: "Onze list- manager is bezig de selecties te verbeteren. En hoe meer banken de acties voeren, des te beter kan de listmanager bekijken wat de gemeenschappelijke kenmerken zijn van de klanten die antwoor den. Die kan hij vervolgens goed gebruiken bij het maken van de selecties." De actiebeschrijvingen zijn in de Rabolnfobank terug te vinden onder de kop InActie. Interpolis (013) 462 25 57 Cliënten Advies Het aantal hulpmiddelen in de verkoopkist wordt steeds groter. Sinds de invoering medio maart is de kist verder uitgebreid. Vanaf maandag is een rubriek 'Vraag Antwoord' opgenomen. Jeroen van Veen van Cliënten Advies: "Met de toevoeging van de rubriek 'Vraag en Antwoord' krij gen de cliëntadvi seurs de beschik king over een soort naslagwerk. In deze rubriek kunnen zij antwoorden vin den op een aantal specifieke vragen uit hun dagelijkse verkoopprak tijk. De meest gestelde vragen Kist97h Brievenbibliotheek, versie 2 Kist97i 100 vragen en antwoorden over de Chipknip Kist97j Instructiekaart BOB Kist97k Juridische vraagbaak Kist97l Verkoopscript RaboTotaalPakket Kist97m Rekenschema Rabo TotaalPakket Kist97n Vraag Antwoord Cliënten Advies zijn in de rubriek opgenomen. Als een cliëntadviseur een vraag heeft waarvan hij denkt dat deze geschikt is voor opname in de rubriek, dan is deze vraag van harte welkom. Dit geldt overi gens ook voor reacties en nieuwe ideeën voor de verkoopkist." Sinds de invoering van de ver koopkist medio maart, zijn de volgende hulpmiddelen aan de kist toegevoegd: Alle hulpmiddelen zijn opgeno men in de Rabolnfobank onder trefwoord 'Kist97'. Cliënten Advies Z* (040) 217 70 08 Relatiebeheer Personeelsleden van dc Rabo- bankorganisatie kunnen met hun gezinsleden boeken voor een vierdaagse reis naar Sussex met Buro Britain. De overtocht van Hoek van Holland naar Harwich heeft plaats met de Stena HSS, 's werelds grootste snelle ferry die in minder dan vier uur naar Engeland vaart. De prijs voor dit arrangement is 330,- per persoon. Inbegrepen is de overtocht van Hoek van Holland naar Harwich en retour, gratis vervoer van de auto, drie overnachtingen in het drie sterren hotel Winston Manor in Crowborough in een tweeper soons kamer met douche en toilet en op basis van logies met Engels ontbijt én een gratis informa tiepakket. Reizigers kunnen in de periode van 2 juni tot en met 31 augustus dagelijks ver trekken. Deze Personeelsaanbie ding - nummer 1997/9 - arriveert vandaag bij de banken. Maandag staat hij in de Rabolnfobank. Verkoopondersteuning Reizen 7 (040) 217 70 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2