17 °4 Rabo Rendement Rekening eenmalig automatischin vernieuwde Rabofoon Financiële planning absolute noodzaak voor deelloonvisser Geen verruiming van openstelling Helpdesks Uitverkoop Easy Money kleding Indonesië in de aanbieding 19 9 7 Oranje, blanje, bleu Boek Robobankmedewerker brengt duidelijkheid Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 244 Week 16 Donderdag 17 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Cliënten Advies "In april en mei krijgen 270.000 klanten die de 'oude' Rabofoon gebruiken een mailing over de uitgebreidere moge lijkheden van de vernieuwde Rabofoon", zegt marketeer Erna van Lubek. "We doen hen het aanbod om al hun betaal- en spaarrekeningen inclusief de Rabo Rendement Rekening, via de Rabofoon toegankelijk te maken. Dat doen we éénmalig, bij wijze van uitzondering." Volgens Van Lubek heeft één op de vijf klanten belangstel ling voor het telefonisch rege len van bankzaken. "Degenen die de 'oude' Rabofoon gebrui ken, worden met een brief op de hoogte gebracht van de mogelijkheden van de ver nieuwde Rabofoon en het nieu we telefoonnummer 0 499 499 499. Tot nu kon de klant de Rabofoon alleen gebruiken voor één rekening. Nu bieden we de klant de mogelijkheid om al zijn betaal- en spaarreke ningen telefonisch te benade ren, inclusief zijn Rabo Ren dement Rekening. Dit heeft als voordeel dat de klant optimaal gebruik kan maken van bij voorbeeld de nieuwe functie 'overboeken tussen de eigen rekeningen' en dat zal de acceptatie van het aanbod ver hogen." Door het centraal voeren van de actie en het centraal regis treren van de Rabofoonover- eenkomsten zijn de werkzaam heden voor de banken minimaal. Het centraal regis treren heeft er toe geleid dat de Rabo Rendement Rekening standaard in de overeenkom sten is opgenomen. Dat is ech ter éénmalig. Van Lubek vindt dat de behoefte van de klanten de doorslag moet geven bij de keuze voor een spaarrekening. Er is geen aanleiding om, nu veel banken zijn overgegaan op ruimere openstellingstijden, ook de openstelling van de Help desks van de segmenten en Betalingsverkeer, zowel binnen- als buitenland, te verruimen. Dat is de uitkomst van een vorig jaar gehouden proef met telefo nische opvang buiten kantooru ren door de Helpdesk Infor matisering. Wel blijft de Helpdesk Informatisering buiten kantooruren telefoontjes van banken voor deze Helpdesks opvangen en doorleiden. Met de komst van het nieuwe communicatieconcept voor de stu dentenmarkt ('Studeren is kan de Easy Money kleding in de uit verkoop. De T-shirts, regenjacks en caps gaan voor minder dan de helft weg. Inclusief BTW en zolang de voorraad strekt. Met de Easy Money kleding kunnen bijvoorbeeld studenten verenigingen en sportclubs in oranje, blanje, bleu worden gesponsord. Om precies te zijn nog tot augustus, want dan komt er kleding die naadloos past bij de nieuwe studenten campagne. De feloranje Easy Money T- shirts (extra-large) kosten nu ƒ5,- (normaal ƒ15,-). Bestel nummers zijn 80293 (met bedruk te achterzijde) en 80294 (met bedrukte voorzijde). De beste- leenheid is vijf. Op de shirts kun nen eigen teksten worden gedrukt. Het witte regenjack met de feloranje Easy Money opdruk op de rug heeft artikelnummer 80292 en kost ƒ15,- (normaal 35,-). Ook daarvan is de besteleenheid vijf. De donkerblauwe Easy Money cap, te bestellen onder artikel nummer 80291, kost ƒ3,50 (normaal 7,50). Besteleenheid eveneens vijf stuks. "Klanten die al telefonisch bankieren of dat willen én een spaarbehoefte hebben, doe je een plezier met Rabo Tele- Sparen. Zij kunnen daarvoor de Rabofoon, Telebankieren en de geldautomaten gebruiken. Voor deze klanten zijn de 24 uurs-bereikbaarheid van de Rabobank en de snelle beschik baarheid van hun geld belang rijke onderwerpen. Maar er zijn veel spaarders die het pret tig vinden voor hun spaarreke ning naar de bank te gaan en hooguit de geldautomaten te gebruiken. Voor deze mensen, die hechten aan persoonlijke nabijheid en service, blijft de Rabo Rendement Rekening de aangewezen rekening." Nieuw te openen Rabo Rendement Rekeningen wor den dus niet automatisch in de Rabofoonovereenkomst opge nomen, benadrukt Van Lubek. "Voor klanten die uitdrukke lijk aangeven dat zij alle distri butiemogelijkheden willen gebruiken, kan de Rabo Ren dement Rekening in de over eenkomst worden opgeno- Cliënten Advies C (040) 217 70 08 Unitravel heeft voor mede werkers van de Rabobankorga- nisatie een zeventiendaagse reisaanbieding naar Indonesië. Vertrekdata zijn 29 april, 6, 13, 20 en 27 mei. Prijs per persoon is ƒ2.795,- bij drie tot vier personen. Verlenging met een dag Lombok kost 230,- per persoon, bij twee tot vier personen. De reis gaat met Singapore Airlines. Logies met ontbijt is inbegre pen, evenals excursies naar onder andere Bogor, Puncak, Yogyakarta, de Borobudur, Surabaya en Bali. De comple te aanbieding gaat vandaag uit en staat maandag in de Rabolnfobank. Financieel Advies Hoekstra bij een Urkse kotter: Deelloonvissers doen weinig aan toe komstvoorziening. "Deelloonvissers doen nog weinig aan toekomstvoorziening. Bovendien hebben ze een unieke plaats in onze sociale- en fiscale regelgeving." Fokke Geert Hoekstra, commercieel manager Financieel Advies bij Rabobank Noordoostpolder, schreef voor hen een boek onder de titel: 'Financiële Planning voor de deel loonvisser...een absolute noodzaak!' Financieel adviseurs van de bank bezorgden het boekje afgelopen zaterdag persoonlijk bij bijna 800 Urker vissers thuis. "Voordat de schipper met zijn bemanning de haven verlaat en koers zet naar de geplande bestemming, zijn daar de nodige voorbereidingen aan voorafge gaan. Er is voldoende proviand, gasolie en water aan boord. Alles is op en top geregeld om aan de visweek te beginnen. Met uw financiële zaken is het eigen lijk niet anders." Zo begint Hoekstra zijn 100 pagina's tellende boek, door pers en vis sers enthousiast ontvangen. "Ik merkte in de advisering dat veel deelloonvissers het zicht kwijt zijn op hun eigen financië le situatie", aldus Hoekstra. "Door onwetendheid en onjuis te voorlichting lopen veel vissers grote financiële risico's." Hoek stra noemt als voorbeeld het vergaan van de onder Engelse vlag varende Larissa, die ook financieel een ramp bleek voor de nabestaanden. "Veel vissers vlaggen hun schip om, waar door ze buiten de Nederlandse wetgeving blijven en niks te maken hebt met een visquotum. Maar als er dan iets gebeurt, kun je ook nergens aanspraak op ma ken." Aan de hand van concrete voorbeelden verschaft Hoekstra's boek veel duidelijkheid en advie zen aan de visser. Andere Rabobanken met deel loonvissers in het klantenbe stand doen inmiddels mee aan de actie de vissers uit te nodigen voor een integraal adviesgesprek. Het boek dient als kapstok. Hoekstra: "De eerste 1.800 exem plaren van het boek zijn al weg, want ook pleitbezorgers en zelfs scholen willen het boek hebben." Het segment Financieel Advies van Rabobank Nederland noemt het boekje een mooi voorbeeld van Persoonlijk Financieel Advies aan bedrijven. Segmentmanager Roy van Diem: "Veel lokale ban ken pakken financieel advies aan bedrijven niet op vanuit het seg ment. Dit is een mooi voorbeeld dat het kan en dat het heel ren dabel is." Banken met interesse voor het boek kunnen het voor 20,- bestellen bij Hoekstra (0527) 63 93 03. Netsurfers kunnen meer informatie opvragen op Internet: www.flnet.nl-fischerman. Financieel Advies r (040) 217 70 07

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1