i6 04 Aanbieding voor 'persoonlijke en vriendelijke' presentatiekaartjes Goedkoop effectbejag vermijden Juridische veranderingen bij Divirente en Florente Duurzaamheid centrale thema jaarverslag 1996 10.000ste Loko-waardebon 19 9 7 Brochures Renterisicomanagement en Valuta-opties elektronisch beschikbaar 81, Actie studerende klanten in Rabolnfobank TV-makers willen kwijtschelding van schulden klanten Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 243 Week 16 Woensdag 16 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516» Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Het Servicebureau Communicatie komt met een centrale aanbieding voor presentatiekaartjes. "Met dit kaartje kunnen medewerkers zich op een positieve manier écht persoonlijk presenteren aan de klant", zegt Peter van Beelen van het Servicebureau. "Het is meer dan een persoon lijk visitekaartje." De presentatiekaartjes zijn ont wikkeld op verzoek van de lokale banken. Zij waren niet helemaal tevreden met de tot nu toe gebruik te kaartjes. Die waren gebaseerd op het presentatiekaartje voor het segment Eigen Huis, waarop een pasfoto van de betreffende mede werker stond. Het nieuwe kaartje, formaat 7,5 x 13 cm, is aan de voor- en de ach terkant uitgevoerd in vierkleuren druk. Aan de binnenkant is plaats voor persoonsgegevens en een foto van de medewerker. Deze foto moet aan bepaalde richtlijnen vol doen, zoals een vriendelijke en per soonlijke uitstraling. De achterkant van het kaartje biedt ruimte voor algemene informatie over de bank. Op de omslag van het kaartje staat een 'menselijke momenten'- foto van een adviseur, die een pas serende wielrenner groet. Voor het segment Eigen Huis is een variant van het presentatiekaartje ontwik keld, met een omslag die aansluit bij het nieuwe campagnebeeld. Aan de binnenzijde hiervan staat altijd de missie van Eigen Huis. De minimum bestelhoeveelheid voor de presentatiekaartjes is 200 stuks. Meer informatie over deze centrale aanbieding, die drie keer per jaar wordt herhaald, staat in hoofdstuk 4.5 van de Catalogus Lokale Communicatie Middelen. De aanvulling met dit hoofdstuk arriveert vandaag of morgen bij de banken. Om de briefing aan de lokale fotograaf makkelijker te maken bevat het pakket ook voor beeldfoto's. De voorbeeldteksten, waarnaar verwezen wordt onder het kopje 'Opmaak van de kaart jes' staan vanaf 21 april in de Rabolnfobank. Servicebureau Communicatie f (040)217 68 68 Rabobank Muntstad Financieel Advies Robeco wil Divirente Fund juridisch laten samengaan met het nieu we overkoepelende fonds RG ObligatieFunds. Florente Fund krijgt eenzelfde constructie met RG Obligatie GroeiFunds. Dat zal Robeco op 13 mei aan de aandeelhouders voorstellen. De fusies moeten de fondsen meer armslag en flexibiliteit geven bij het beleggen. Robeco verwacht een positieve uitwer king op de performance van de Duurzaamheid in de relatie met klanten en de omgeving waarin zij opereren is het centrale thema van het jaarverslag van de Rabobankorganisatie over 1996, dat vandaag ver schijnt. Het thema komt nadrukkelijk aan de orde in een apart katern, dat han delt over de Rabobank en haar maatschappelijke en natuurlijke omgeving. Hierin staat informatie over de manier waarop de bank zich inzet voor de gemeenschap en het milieubesef van de orga nisatie. Uiteraard bevat het verslag ook de nodi ge cijfers, zoals de balans, het resultaat en de jaarrekening van 1996 en de kerngegevens van de laatste tien jaar. De Rabobank m 1996 Jaarverslag fondsen. RG Obligatie Dividend- Funds en RG Obligatie Groei Funds zijn 'paraplufondsen', dat zijn overkoepelende N.V.'s waar onder verschillende obligatie fondsen kunnen hangen. Florente en Divirente zijn de eerste beleg gingsfondsen die onder de twee paraplu's worden gehangen. Op termijn kunnen andere vergelijk bare fondsen volgen. Over deze juridische fusie ontvangen de banken deze week meer informatie. IRIS Infolijn 7 (010) 224 14 14 I I I De familie Van Noort uit het Zuid- Hollandse Warmond nam zaterdag Loko-waardebon nummer 10.000 in ontvangst. Warmond en Sassenheim vormen samen een van de elf gebie den waar klanten Loko's kunnen sparen. Naast de waardebon kreeg de familie namens Rabobank Teylingen 5.000 bonus Loko's. Namens de deelnemende ondernemers in Warmond deelden twee dames van de nieuwe toeristische attractie Panorama Tulip Land in Voorhout verrassingspakketjes uit. Inmiddels zijn al ruim 7,5 miljoen Loko's gespaard. Dat aantal groeit dit jaar nog fors, omdat ruim 80 ban ken bezig zijn met de voorbereidin gen om in het najaar met Loko te beginnen. Het Loko Spaarsysteem wil winkelen in de eigen plaats sti muleren. De spaarder krijgt voor iedere 250 gespaarde Loko's een waardebon van f25,-, die hij bij een Loko-zaak kan besteden. Voor de lokale winkelier een manier om aan klantenbinding te doen. Loko Management f (040) 217 53 96 Relatiebeheer Future Rate Agreements, Interest Rate Swaps, Caps, Floors en Collars. Voor buiten staanders abacadabra, voor bankmedewerkers die zich bezighouden met het afdekken van renterisico's voor hun klanten veelal gesneden koek. Hetzelfde geldt voor Valuta opties, een instrument om valutarisico's af te dekken. Toch is het handig inhoudelijke informatie bij de hand te heb ben. Daarom staan vanaf maandag de volledige teksten van beide brochures in de Rabolnfobank. Productgroep Financiële Markten 7 (030) 216 35 99 Cliënten Advies Bij alle banken arriveert van daag het marktbewerkingspakket 'Werving Studentenrekening onder klanten', de opvolger van de actie '17 jaar en 17 jaar en 7 maanden'. Het complete pakket en de verschil lende mailings staan maandag ook in de Rabolnfobank, onder tref- nummer 715105a en 715105b. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 Banken die klanten schulden kwijtschelden. Als het aan Veronica's Robert ten Brink ligt is dit straks één van de topics van het nieuwe tv-pro- gramma 'Make my day'. Hans Ludo van Mierlo van Cor- porate Communicatie raadt de banken af hieraan mee te wer ken. "Bankieren is een zaak van vertrouwen en discretie. Daar hoort geen tv bij." De eerste lokale bank is intus sen al benaderd door het team van Ten Brink, die in zijn tv-pro- gramma mensen in financiële problemen, op allerlei manieren een blijde dag wil bezorgen. Variërend van het schilderen van een huis tot het vinden van een baan of het kwijtschelden van schulden bij de bank. Als banken dit laatste willen, hoort dat niet in het openbaar, vindt Van Mierlo. Het en plein public kwijtschelden van schulden is volgens hem "effectbejag en geen uiting van sociale of maat schappelijke betrokkenheid. Als één lokale bank een schuld op tv ongedaan maakt, schept dat een precedent voor de totale organi satie. Wil een bank uit zichzelf enige tijd na een uitzending een schuld kwijtschelden, dan mag dat natuurlijk altijd."

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1