°7 04 Betaaldiensten Binnenland speciaal voor beeldscherm Gezond in de bank groente, fruit, fitness 'Eerste gewin kattengespin9 bij de Beurscompetitie Valkenswaard terug in tijd 19 9 7 Twee nieuwe rubrieken in Rabolnfobank Overzicht omgebouwde betaalautomaten CCV Geldrop-Heeze- Sterksel zoekt naar oud-collega's i Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 236 Week 1 5 Maandag 7 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516- Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De Rabolnfobank is vanaf vandaag uitgebreid niet de rubrieken Betaaldiensten Binnenland en Tarieven Kostcndoorbelasting. Volgens Jelle Piersma, hoofd Elektronische Media/Rabolnfobank, luidt de geherstructureerde rubriek Betaaldiensten Binnenland een nieuwe fase in van het elektronisch beschikbaar stellen van informatie bin nen de Rabobankorganisatie. De teksten van Betaaldiensten Binnenland zijn zo geschreven dat de gebruiker ze makkelijk van het beeldscherm af kan lezen. Piersma: "Productbeschrijvingen zijn opgedeeld in korte informa- Bedrijven Advies Onder trefnummer 703301b staat vanaf vandaag een over zicht van alle tot 1 april omge bouwde betaalautomaten van CCV Systems BV. Het gaat om ruim 15.000 pinautomaten die nu ook geschikt zijn om te chip pen. Medio deze maand is CCV klaar met de ombouw van betaal automaten. Alleen als de klant zelf de afspraak verzet of er een specifiek probleem optreedt kan dit wat later worden. tie-eenheden, waardoor vrijwel de gehele tekst op één beeld scherm past. Ze hebben ook een vaste indeling. Gebruikers kun nen dus snel de gewenste infor matie vinden.Verder wordt veel gebruik gemaakt van hyperlinks, waardoor je van de ene tekst snel kunt doorklikken naar de andere." RaboMagazine doet in zijn april nummer verslag van een dagje testen met deze nieuwe rubriek. Geleidelijke vervanging Met de productbeschrijvingen van Betaaldiensten Binnenland is een begin gemaakt met het ver vangen van de mappen 'Productbeschrijvingen Betaaldiensten Binnenland'. "Deze rubriek is met name bedoeld voor cliëntadviseurs en bedrijvenadviseurs. Zij kunnen de elektronische versie gebruiken Twan Bongers en Ilse Maas van Rabobank Aarle-Rixtel deden het vorige week het beste van alle Rabobankmedewerkers in de Beurscompetitie. In de algemene competitie staan zij vijfde. Het tweetal, dat zich heeft ingeschreven als 'Secretaresse Compagnon' (Bongers is directeur), had vorige week zijn kapitaal vermeerderd tot maar liefst 1,08 miljoen gulden. Zij startten ook 'maar' met drie ton. "Ik zou willen dat ik het echt had," zegt Ilse Maas. om snel vragen van klanten te beantwoorden", aldus Piersma. Het is de bedoeling dat alle pro ducten en diensten in de toekomst geherstructureerd in de Rabolnfo bank komen te staan. Bestaande documentatiemappen worden opgesplitst in verschillende aan dachtsgebieden, zoals productin formatie, werkinstructies, markt bewerking en juridische informatie. Deze aandachtsgebieden komen als aparte rubrieken in de Rabo lnfobank en zijn door hyperlinks onderling verbonden. De huidige informatie van Betaaldiensten Binnenland wordt dus geleidelijk uitgebreid. Ook nieuw in de Rabolnfobank is de rubriek Tarieven Kosten- doorbelasting. Hierin worden de kostendoorbelastingtarieven uit Tarievencirculaire 01/513 aange vuld met onder meer telefoon nummers, kostentoelichtingen en kostendoorbelastingsdata. Het is de eerste keer dat dit boek niet in een papieren editie (Docu- mentatieband Tarieven Kosten- doorbelasting) verschijnt maar alleen elektronisch beschikbaar wordt gesteld. Met de introductie van Betaal diensten Binnenland zijn nieuwe functies aan de Rabolnfobank toegevoegd. Piersma: "Zo is er een knop die de zoekhistorie in beeld brengt en één waarmee de overzichtspagina van een pro ductbeschrijving wordt opgeroe pen. Uitleg over de nieuwe knop pen en tips voor het gebruik van de Rabolnfobank staan op de vandaag geleverde gebruikers- kaart. We zijn ook van plan in de toekomst speciale gebruikerstrai ningen te organiseren." De Rabobank Geldrop-Heeze- Sterksel viert dit jaar haar hon derdjarig bestaan. Voor haar medewerkers en oud-medewer kers houdt de bank op 8 juni een reünie. Omdat de bank niet over alle adressen beschikt, roept zij oud-medewerkers op zich voor deze reünie aan te melden. Geldrop-Heeze-Sterksel C (0407 280 94 00 O Bij de bank Westland Zuid-West in 's-Gravenzande grijpt de gezondheidscultus stevig om zich heen. Alle 117 medewerkers krij gen sinds kort eens per maand een (arbeids)vitaminenpakket boor devol groenten en fruit. De samenstelling van de lekker nijen uit de schoot van moeder Natuur wisselt steeds. Vorige maand bevatte het pakket broc coli, witlof, Chinese kool (voor veel medewerkers was dat een onbekend gerecht), bananen, kiwi's, een komkommer en sla. Om de tafelgasten te verrassen zitten er recepten bij. De winkel waarde van het pakket is onge veer vijftien gulden en met de fis cus is afgesproken dat het gezonde meevallertje niet onder het belastbaar loon valt. Sinds een halfjaar kent de bank ook het fenomeen bedrijfsfitness. Tweemaal per week doen daar ongeveer vijftien medewerkers aan mee. Zij geselen hun licha men geheel vrijwillig in een nabij gelegen fitnesscentrum. Ook de eigenaar van deze 'corpustempel' is een klant. Met het arbeidsvitaminenpak- ket en de fitness hoopt het management van de bank het ziekteverzuim, dat met 3,46 pro cent (in '96) al laag is, nog verder terug te dringen. De bank Valkenswaard houdt baar commerciële acties tijdelijk onder bet motto 'tijden veranderen'. Een deel van de bankhal is ingericht als een winkel uit grootmoederstijd. Er worden bijvoorbeeld zo'n acht duizend Europassen omgewisseld in passen met Chipknip en er gaan tientallen Totaalpakketten over de toonbank. Met het eerste zijn de twee hostesses op de foto bezig. Volgens de bank is het winkeltje een echte aandachtstrekker, alleen al door het contrast in tijd. De winkel moet ook bij komende acties dienst doen. De bank denkt daarbij aan Telebankieren en de ver nieuwde Rabofoon. Ook bij het informeren van klanten over de komst van het nieuwe bedieningsconcept dat zelfs stoelt op de winkelformu le, zij het in een moderne versie, worden de oude kassa en de bijbe horende attributen ingezet. Een klant van de bank bezorgt een portie gezondheid. "Eerste gewin is kat tengespin," relativeert Bongers, met een slinkse verwijzing naar de twij felachtige naam van de regio Helmond op het gebied van katvriende- lijkheid. "We hebben nog niet één fout gemaakt. Vijftien contracten heb ben we afgesloten, alle maal met winst. Over alle put- en callopties hebben we goed nagedacht, en niet zomaar gegokt. Bij de Rabobank Aarle-Rixtel is er veel enthousiasme voor de competitie. Bijna iedereen die er werkt (23 mensen) doet mee, in zes groepen. In het werkgebied van 6.000 inwoners zijn vier beleg gingsclubs met zo'n vijftien deel- Het team aan het werk: niks gokken, maar serieus afwegen. nemers per groep. "Onze bank doet het goed op beleggingsge- bied," zegt Bongers. Informatie Beurscompetitie IRIS Infolijn 7" (010) 224 14 14

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1