Hoofdrol voor TotaalPakket bij actie Vakantiebankdiensten Nog plaatsen vrij in hospitalitytent van Amstel Gold Race Verbeterpunten om direct slagvaardiger te financieren Kappers laten zich beter 'scheren' dan reparateurs Hattemse bank grapt met 'Chipdip' iKluüüüin Cartridges en linten voor reconditionering sturen naar lmpega Cliënten Advies Vanaf 28 juni beginnen de eerste zomervakanties. Naarmate die naderen, krijgen klanten meer belangstelling voor bankzaken die met vakantie te maken hebben. Daar speelt de actie Vakantiebankdiensten 1997 op in. In de actie is de hoofdrol wegge legd voor het Rabo TotaalPakket. Sinds 1996 kent de Rabobank het Rabo TotaalPakket. Dit pak ket bevat onder meer de Doorlopende reisverzekering, de Rabocard, de Europas en het Rabo Interhelp Extra. De rol van het Rabo TotaalPakket ligt dus tijdens de actie Vakantiebank diensten voor de hand, want de klant heeft dan alles in één keer goed geregeld tegen een aantrek kelijke prijs. De overige vakantie bankdiensten worden als 'servi ce-producten' gepresenteerd. Door deze opzet onderscheidt de Rabobank zich van concur renten. Hierdoor kan zij de afzet van vakantiebankdiensten ver groten en haar positie op deze aantrekkelijke markt verbeteren. De actie draait vooral om radiocommercials, advertenties en twee verschillende bijsluiters die centraal worden gecouver- teerd. De ene bijsluiter is gericht op klanten mét een Rabo TotaalPakket, de andere bijslui ter is gericht op klanten zónder Bedrijven Advies' 'De Gouden Tulp' en Autovak '97, de beurzen voor respectieve lijk kappers en ondernemers in de auto(reparatie)sector, hebben het verwachte aantal bezoekers getrokken. Ruim 10.000 kap pers trokken begin maart naar de Jaarbeurs en vorige week stel den zich 67.000 belangstellen den op de hoogte van de nieuw ste ontwikkelingen op het gebied van autoreparatie en -onderhoud. De Rabobank was dit jaar voor de eerste keer aanwezig op beide MKB-beurzen met een stand over Telebankieren, betaalautomaat (pinnen en chippen) en Internet, met in het bijzonder de Rabo- site. De kappers lieten zich beter knippen en scheren dan de auto reparateurs, want twee dagen Rabo TotaalPakket. Beide bijslui ters kosten ƒ0,18 (richtprijs), inclusief couverteren. Het cou verteren start 16 mei en loopt tot en met 13 juni. Banken die niet willen deelne men aan de bijsluiteractie, wor den verzocht dat vóór 16 april schriftelijk door te geven aan de afdeling Verkoopondersteuning, EO 117, fax (040) 217 60 37. Deze week arriveert het markt bewerkingspakket bij de banken. Cliënten Advies f (040) 217 70 08 kappersbeurs leverde evenveel gespreksnotities (130) op als zes dagen Autovak. De bezoekers van deze laatste beurs gaven meestal aan zelf contact op te nemen met de bank. De gespreksnotities liggen inmiddels bij de banken om ver volgactie te ondernemen. Het segment bepaalt aan de hand van de resultaten hiervan én het aan tal ingeleverde relatiekaarten of de deelname aan de beurzen geslaagd is. In het najaar staat de Rabobank op nog twee MKB- beurzen: de Efficiencybeurs voor kantoorautomatisering (29/9-3/10) en Interstore voor kantoor- en winkelinrichting (13/10-15/10). Bedrijven Advies C (040) 217 70 04 Bedrijfsvoering Banken moeten voortaan de lege cartridges en gebruikte linten voor reconditionering rechtstreeks opsturen naar leverancier lmpega. Dat staat in de nieuwe procedure over reconditionering van machine- supplies, die de banken vorige week hebben ontvangen. De nieuwe procedure heeft tot gevolg dat banken gebruikte (lin ten en lege cartridges) supplies niet meer zoals voorheen ter recondi tionering naar Rabofacet te Best hoeven te sturen. De automatische toezending van gereconditioneer- de supplies komt te vervallen. Deze zijn nu rechtstreeks via Fris bij Rabofacet te bestellen en wor den binnen vier dagen geleverd. Meer informatie staat in de nieuwe procedure, die vanaf maan dag ook in de Rabolnfobank staat. Klantenservice Rabofacet C ]040) 219 55 55 Voor het bijwonen van de Amstel Gold Race vanuit de Rabobank 'hos pitalitytent' is nog een aantal plaatsen beschikbaar. Geïnteresseerden moeten wel snel zijn: de definitieve inschrijving sluit morgen om 12.00 uur. De Amstel Gold Race wordt op zaterdag 26 april verreden. Rabo- bankgasten en -medewerkers zijn vanaf 13.00 uur welkom in de hos pitalitytent, die vlakbij het finishdoek in Maastricht staat. De doorkomst en de finish wor den verwacht om respectievelijk 15.00 en 16.30 uur. Vanaf het ter ras bij de tent is de koers ook te volgen op een groot televisiescherm. In de tent worden drankjes, borrel hapjes en een buffet geserveerd. Einde van het programma is om 18.30 uur. De kosten per persoon zijn ƒ411,25. Morgen om 12.00 uur maakt het Coördinatiebureau van het Rabo bank Wielerplan definitief de balans op van het aantal aanmeldingen. Banken die alsnog van de partij willen zijn, moeten voor die tijd een fax stu ren naar (040) 217 50 07, onder ver melding van het aantal deelne mers, banknaam en contactper soon en aflever- adres/postcode van dag 26 aprA v h s r de bank. Na inschri|- ving stuurt het bureau zo snel mogelijk aanvullende informatie over het aanbod. Coördinatiebureau Rabobank Wielerplan f (040) 217 50 04 sTel GOA^ Rabobank Hattem-Zalk heeft afgelopen week in een plaatselijk huis-aan-huisblad De Homoet de wonderlijke Chipdipper aangekon digd: "De initiatiefnemers van de 'Chipdip', een unieke vinding in navolging van de 'Chipknip', tekenden maandag jl. de definitieve overeenkomst met Rabobank- directeur A.J.M. Otto. Een lande lijke primeur van de gemeente Hattem", aldus De Homoet. Ook de plaatselijke Albert Heijn reageerde enthousiast op het initiatief: "De Chipdip is er met name voor privé- gebruik, al zullen ook zakelijke gebruikers de dip niet uit de weg gaan. Ik durf dan ook met een gerust hart te stellen dat de Chipdip bin nen enkele maanden heel Nederland veroverd heeft...." Vijftig bevoorrechte klanten kon den gisterochtend een gratis exemplaar van de Chipdipper afhalen. Echt storm liep het niet, het was tenslotte 1 april, maar toch sloeg een aantal klanten het gratis zakje dipsaus niet af. Bedrijven Advies' "Leid de eerste opvang van klanten via de Commerciële Binnendienst en communiceer dat ook naar klanten." Dit is een van de tips die Hans van der Linden van Bedrijven Advies en Jan Vinkenvleugel van Kredietrisicomanagement in een brief aan lokale banken geven. Naast de tips bevat de brief uitgangspunten om op een verantwoorde wijze slagvaardiger te financieren. De brief staat maandag in de Rabolnfobank. Overzicht van de Autovak '97 in Amsterdam. Sinds begin dit jaar geven advi seurs van Bedrijven Advies en Kredietrisicomanagement een tweedaagse ondersteuning om slagvaardiger te financieren met minder kosten. Het Cliëntbe dieningssysteem (CBS) vervult hierin een centrale rol. "Als hulp middel voldoet het CBS over het algemeen goed, maar het werken ermee vereist binnen de bank een betere afstemming", schrijven Van der Linden en Vinkenvleugel. In de brief, die ook door de accountantsdienst onderschreven is, geven ze uitgangspunten waaraan "uw organisatie moet voldoen, om op verantwoorde wijze met vereenvoudigd accep teren en beheren te beginnen". Ze noemen als randvoorwaarden onder meer een lokaal financie ringsbeleid, een duidelijke struc tuur van de financieringsorganisa tie en een bevoegdhedenregeling, afgestemd op de kwaliteit van de medewerkers. Daarnaast geven ze acht tips, die banken nu al door kunnen voeren. De tips komen voort uit het ondersteu ningstraject en gaan onder meer over het vier-ogen principe en het verlenen van een passende bevoegdheid aan de bedrijvenad- Bedrijven Advies f (040) 217 70 04 Rabobank

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2