OI 04 Doek valt voor Cumulent Belastingvrij Kapitaal Plan Klantgerichtheidsprijs nét niet voor Graafstroom ussen trekken aandacht in VINEX-gebieden Hypotheekoverzichten later Rabobank Wielernieuws voortaan ook los te bestellen 19 9 7 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 232 Week 1 4 Dinsdag 1 april Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516» Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Financieel Advies Het doek valt voor het Cumulent Belastingvrij Kapitaal Plan (CBKP). Vanaf half april kunnen lokale banken geen nieuwe contracten meer afsluiten. Lopende offertes worden nog tot 1 mei geaccepteerd. Het CBKP is in 1992 ontwik keld door de Rabobank, de Robeco Groep en Interpolis. Het spaar en beleggingsproduct speelt via een kapitaalverzekering in op de fiscale regelgeving. Interpolis heeft sinds die tijd nog een aantal andere producten ontwikkeld onder de naam Cumulent, waar van het Cumulent Totaal Plan grote overeenkomsten vertoont Het tweede nummer van Rabo bank Wielernieuws valt deze week bij de banken in de bus. Vanwege de grote belangstelling voor het blad kunnen banken zich nu abonneren op extra exemplaren. Rabobank Wielernieuws geeft informatie.over de wielersport in het algemeen en de Rabobank Wielerploeg in het bijzonder. Het blad verschijnt zes keer per jaar in het Nederlands en het Engels en wordt ook verstuurd naar de binnen- en buitenlandse pers. In dit nummer zegt ploegleider Theo de Rooij besmet te zijn met het optimismevirus, maar wel realistisch te blijven over de ver wachtingen voor dit seizoen. Andere artikelen gaan onder meer over de wielerlessen die Adrie van der Poel vanaf mei op 'Kindernet' aan de jeugd gaat geven, de profrenner Aart Vierhouten en de commotie rond de tv-uitzendrechten van wieler klassiekers. Verder in Rabobank Wielernieuws de Ideeëncatalogus en het wedstrijdprogramma van de Rabobank Wielerploeg. De minimale besteleenheid voor extra exemplaren is 100 stuks, tegen een stuksprijs van ƒ3,-. Wie een abonnement neemt voor 500 exemplaren, betaalt ƒ2,- per stuk. Aanmeldingen voor abonnementen zijn, onder vermelding van het aantal exem plaren, banknaam, -adres en contactpersoon, welkom bij het Rabobank Wielerplan, fax (040) 217 50 07. met het CBKP, maar duurder is. Interpolis komt binnenkort met een nieuwe, eenvoudige kapitaal verzekering met lage kosten. Die is met name geschikt voor klan ten die gebruik willen maken van de fiscale vrijstelling. "Hierdoor is het Cumulent Belastingvrij Kapitaal Plan binnen het produc tassortiment overbodig gewor den", weet Caspar van der Woude van IRIS. Interpolis introduceert het nieu we product mede op initiatief van lokale banken. "Zij gaven aan het lastig te vinden dat het ene Cumulentproduct bij Interpolis ondergebracht was en het andere bij de Robeco Groep", aldus Van der Woude. "Juridisch bleek het niet haalbaar het CBKP bij Interpolis onder te brengen, daarom komen zij nu met een nieuw product." De 41.000 contracten die via de lokale banken zijn afgesloten, blijven gewoon doorlopen. Tot half april kunnen nog nieuwe contracten afgesloten worden. Van der Woude: "In de toekomst krijgen klanten met een CBKP zelfs meer beleggingsmogelijkhe den. Vanaf eind 1997, als de administratie van het CBKP ver andert, kunnen ze in alle fondsen van de Robeco Groep beleggen." Banken ontvangen binnenkort meer informatie over de beëindi ging van de verkoop en de wijzi gingen in de administratie van het CBKP. IRIS Infolijn C (010) 224 14 14 De bank Graafstroom greep woensdagmiddag nét naast de Klantgerichtheidsprijs '96 van DOOR Training. OHRA Ziekte kosten eiste de eer op. Directeur Kees Ossewijer kreeg de tweede Eigen Huis De banken ontvangen medio april de marktaandeeloverzich ten over geheel 1996 en januari en februari 1997. Normaal gesproken krijgen de banken maandelijks het marktaandeel overzicht woninghypotheken. Het nieuwe overzicht over 1996 en het overzicht over januari 1997 zou volgens planning omst reeks half maart worden ver stuurd. Doordat het Kadaster echter foutieve bestanden aanle verde, was toezending niet moge lijk. Het Kadaster levert nu uiter lijk volgende week correcte bestanden over 1996 en januari 1997 alsmede het bestand van februari 1997. Eigen Huis f (040) 21 7 70 05 prijs van Aad van den Heuvel in de wetenschap dat zijn bank het op één na meest klantgerichte bedrijf van Nederland is. Als toe lichting op het juryrapport zei professor Ben Bakker van de Erasmus Universiteit dat de bank "excelleerde in klantgericht han delen aan de telefoon, in corre spondentie, bij persoonlijke contacten en bij de nazorg." Graafstroom werd de afgelopen tijd bezocht en gebeld door 'stil len' die offertes aanvroegen, klanten interviewden, et cetera. Het verworven certificaat krijgt een plekje in de bankhal en alle medewerkers ontvingen inmid dels van de directie een bedank brief mét cd-bon onder het motto 'Klantgerichtheid is een team prestatie'. Eigen Huis In zes van de zeven grote VINEX-gebieden trekken het komende jaar oranje bussen de aandacht met het opschrift 'Niet te breed, niet te krap'. De bedrukte bussen zijn een onderdeel van de grootscheep se VINEX-communicatiecampagne, die als doel heeft de Rabobank verder te profileren als hypotheekverstrekker bij nieuwbouw. VINEX staat voor de Vierde Nota Ruimtelijke Ordening Extra, waarin is vastgelegd dat er de komende tien jaar in 25 stads gewesten in Nederland zo'n 464.000 nieuwbouwwoningen worden gebouwd. Het grootste deel daarvan, 65% van de woningen, wordt gebouwd in de zeven grootste VINEX-gebieden. In zes van die gebieden hebben de lokale banken op communicatief gebied de handen ineengeslagen. Bijvoorbeeld in het VINEX- gebied Haaglanden. In de geza menlijke werkgebieden van de Rabobanken Den Haag E.O., Zoetermeer-Benthuizen, Pijnacker, Nootdorp, Leidschendam-Voor- burg en Midden-Westland wor den er de komende jaren zo'n 42.000 woningen gebouwd. "Te veel om als individuele bank te behappen", weet Frank van der Voort van de Rabobank Eeidschendam-Voorburg. "Daarom proberen we met z'n allen een krachtige vuist te vor men. Om zo de rol van de Rabobank als hypotheekvers trekker te positioneren." Harrie van Ierland van de Rabobank Den Haag E.O.:"De middelen voor de bussen komen uit een gezamelijk communicatie budget, waaruit ook advertentie- kosten worden betaald. Als indi viduele bank kun je zo'n grootscheepse actie niet voeren. Samenwerking is ook belangrijk, omdat de nieuwbouw de werkge- biedsgrenzen overschrijdt én omdat veel kopers van nieuw bouwwoningen niet uit de direc te lokale omgeving komen, maar uit de regio." De banken zijn uitgebreid inge licht over de communicatiemoge lijkheden. Van der Voort: "Met het advies van de regionale com- municatieconsultants konden we prima een gezamenlijke campag ne voeren. Zij hebben voor ons een compleet mediaplan gemaakt waar iedereen voordeel bij heeft" De speciale communicatiecam pagne rondom nieuwbouwpro jecten bestaat naast bussen uit diverse advertenties en kabel krant. Bovendien zijn er ook lokale, op maat gemaakte com- municatiemidddelen voor ban ken, zoals een projectkrant en lokale advertenties. De bussen met opschrift 'niet te breed, niet te krap' verwijst naar de passende totaaloplossing, die de Rabobank haar klanten biedt. De campagne sluit aan bij de positionering van Rabobank Huis Hypotheekadvies. Eigen Huis C (040) 217 7184 Niette bfee. De bus profileert de Rabobank als hypotheekverstrekker in nieuw- bouwgebieden

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1