14 °3 Aantal banken neemt 'loopje' met huisstijl op TrefPuntpagina's Nog één keerVermeer Rabobank Wielersite Advies uitzonderingen op kortere werkweek Grote onroerendgoeddeal Rodamco UK en Barclays Ueuro Rabobank euro infosite een feit Lokosparen op videoband 19 9 7 LU Circulaire f m Doelstellingen en resultaten in beeld brengen op poster Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 222 Week 11 Vrijdag 14 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516* Telefoon (040) 217 71 18* Fax (040) 21771 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Een aantal banken heeft bij het ontwerpen van de TrefPunt-thuis- pagina geen rekening gehouden met dc richtlijnen van de Rabobank huisstijl. Dat zegt Liesbeth de Lange van het Huisstijl Management Bureau. Bij TrefPuntpagina's van zeker negen banken beweegt de mensfi guur op of naar de zonnewijzer. Volgens De Lange is dat in strijd met de afspraken die over het beeldmerk zijn gemaakt. "Het beeldmerk mag in geen geval worden aangetast. Hij mag niet zwaaien of worden vervormd. Bovendien is het beeldmerk sta tisch dus de mensfiguur mag ook niet lopen of op een andere ma nier bewegen. Het beeldmerk is namelijk niet bedoeld om te ver maken, maar om duidelijk te ma ken waar de Rabobank voor staat." Voor een verdere uitleg over de richtlijnen voor de huisstijl ver wijst De Lange naar de 'Bouwdoos', die op alle banken aanwezig is. Fietsliefhcbbers kunnen hun hart ophalen in de kersverse Rabobank Wielersite. De nieuwe site is in de loop van vandaag operationeel en bevat letterlijk alles over fietsen. De Wielersite is te bereiken via het algemene Rabobank- Internetadres www.rabobank. nl. Netsurfers kunnen terecht bij vijf rubrieken: wielrennen, ATB/veldrijden, sportief fiet sen, recreatief fietsen en utili tair fietsen. Die laatste rubriek slaat op de tweewieler in het woon-/werkverkeer. Verder maakt een wielerquiz deel uit van de site. De nieuwe site is gelinkt met meer dan 200 andere Internetsites, waaron der die van de ANWB, het blad Fiets, de Nederlandse Spoor wegen en OAD Cycletours Fietsvakanties. In het eerste boekje staan de uit gangspunten van de huisstijl hel der gefomuleerd. De Lange: "Ik vraag de banken met klem hun creativiteit op TrefPunt niet te stoppen in een bewegend woord- of beeldmerk. Er zijn vast pas sender of origineler ideetjes." Huisstijl Management Bureau f (030) 216 30 32 Nederlandse banken blijken arbeidsmarktbelangen daarom in de praktijk verschillend om te gaan met uitzonderingen op de gemiddeld 36-urige werk week. De Raad van Beheer adviseert de lokale banken de kortere werkweek onverkort te handhaven voor alle mede werkers en daar alleen vanaf te wijken als bedrijfs- en/of vragen. Dit advies wordt toe gelicht in circulaire 13/850, die maandag in de Rabolnfobank staat. Deze informatie is ook van belang voor ondernemings raden en personeelsvertegen woordigingen. r>. Rodamco United Kingdom B.V. heeft voor 252 miljoen pond (775 miljoen gulden) aan Engels onroerendgoed van Barclays Bank gekocht. Dit bedrag is inclusief aankoopkosten. Rodamco UK is een dochter van Rodamco N.V. Het onroerendgoed was onder deel van de IMRY-portefeuille van Barclays. Het gaat vooral om een groot, goed draaiend winkel centrum in de binnenstad van Leicester, het Shires Shopping Centre en veertien kantoorgebou wen, de meesten in Londen. De rendementsuitzichten van al deze objecten zijn volgens Rodamco zonder meer goed. Rodamco en Barclays praten nog over de ont wikkeling van een winkelcentrum in het hart van Southampton, waarvan IMRY nog eigenaar is. Van de huidige aankoop verwacht Rodamco een 'fractioneel posi tief' effect op de verwachte netto winst van 3,40 gulden per aan deel in het boekjaar 96/97. Sinds 1 januari is het aantal Rabobank- klanten dat belegt in Rodamco ge stegen met 11% tot ruim 13.500. IRIS Infolijn C (010)224 14 14 Het succesvolle Vermeerproject is onlangs feestelijk afgesloten met een bijeenkomst in bet Haagse Hotel des Indes. Frits Duparc, directeur van bet Mauritshuis, overhandigde daar een cheque van 839.400,- aan Wim van den Goorbergh, lid van de Hoofddirectie. Dit bedrag vormde bet deel dat de Rabobank toekwam van de meeropbrengst uit de kaartverkoop. In totaal bezochten 482.464 personen de tentoon stelling. Duparc complimenteerde de Rabobank met de wijze waarop zij inhoud gaf aan de sponsorovereenkomst. Met name de kaartver koop en de communicatiecampagne werden genoemd. Duparc zei dat ook nu het partnership is afgesloten de Rabobank voor hem een pre ferente partner zal blijven. De Internetgemeenschap kan nu ook op bezoek bij de Rabo bank euro infosite (www.rabo bank.nl/euro). Websurfers kun nen er hun wereldburgergevoel koppelen aan dat van andere Europeanen. De Rabobank is de eerste grote Nederlandse bank met een speciale euro site. TrefPuntbanken kunnen er vanaf hun thuispagina's naar verwijzen. Euro-Infodesk (030)2164000 Wat biedt de site de nieuwsgie rige bezoekers? Een euro update met de meest actuele informatie, een euro kalender met de tijdlij nen van de invoering, een toe lichtende euro encyclopedie, een samenvatting van de brochure 'uw bedrijf en de euro', tientallen vragen en antwoorden over de euro, belang rijke adressen en euroliteratuur. Internetters kun nen via e-mailtjes vragen stellen en krijgen vervolgens antwoord van Rabobankspecialisten. "Het is al vrij uitgebreid wat we te bieden hebben", zegt Henk van der Heijden van het projectbureau EMU. "In relatief korte tijd is er met een kleine groep enthou siaste mensen aardig wat voor elkaar gebokst. Nu is het zaak de site verder te laten groeien." Bedrijven Advies Alle banken hebben gisteren een videoband over het Loko Spaar programma ontvangen. Op de band geven consumenten, ondernemers, bankdirecteuren en medewerkers van Rabobank Nederland hun visie op het spaarprogramma. Loko Management wil alle banken op deze manier informeren. Daarom krijgen ook banken die al deelne men of niet (kunnen) deelnemen de band. Loko Management f (040) 217 73 1 1 Cliënten Advies Benaderen de resultaten de doel stellingen en hoe is de stand van zaken? De medewerkers Cliënten Advies kunnen dit nu bijhouden op een nieuw hulpmiddel, de pos ter 'Doelstellingen en Resultaten'. Op de poster kunnen banken periodiek de begrote cijfers en de daadwerkelijke afzet per product invullen. Jeroen van Veen van Cliënten Advies: "De medewer kers Cliënten Advies kunnen dan direct aflezen wat de resultaten van hun werkzaamheden zijn. En dat werkt stimulerend" Elke bank kan de poster naar eigen wens en inzicht invullen. De poster heeft een AO formaat, is uitgevoerd in full-color en is te be stellen onder artikelnummer 80483 voor ƒ25,- per stuk. De poster is één voorbeeld van de hulpmiddelen die onderdeel uitmaken van de verkoopkist. Met deze kist krijgen de banken praktische instrumenten aangereikt voor de verkoop. De verkoopkist staat maandag in de Rabolnfo bank onder trefwoord 'KistOO'. Cliënten Advies r (040) 217 70 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1