11 °3 Rodamco: winst per aandeel zal 20 stijgen in boekjaar erzoek naar klanttevredenheid in prijs verlaagd Rabobank International: publicatieborden voor alle hockeyclubhuizen Informatieset over groene financiering Interpolis introduceert vernieuwde producten 19 9 7 PR-kons voor lokale banken Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 219* Week 11 Dinsdag 1 1 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516* Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Rodamco verwacht een stijging van de nettowinst per aandeel van ruim 20%. Daarmee zou de winst per aandeel in het boek jaar 97/98 tot 3,40 moeten stijgen. Eerder ging men uit van een stijging van 10%. Dit maakte de Robeco Groep vorige week bekend. In het afgelopen boekjaar heeft Rodamco NV, de wereld wijd opererende onroerend- goedonderneming van de Robeco Groep, een totaalre sultaat van 1.022 miljoen behaald. Dat is een stijging van 134% ten opzichte van 95/96, toen er ƒ436 miljoen werd verdiend. Alleen in de jaren 80/81 en 88/89 werd een hoger totaalresultaat gerealiseerd. De gunstige ontwikkeling van het resultaat is volgens Rodamco een direct gevolg van hogere nettohuurinkom sten, een geleidelijk herstel van onroerendgoedmarkten, en vooral positieve valutaresulta ten door de stijging van met name de Amerikaanse dollar en het Britse pond. Relatiebeheer Duurzaamheid en zorg voor het milieu is allang geen zaak meer van vage wereldverbeteraars, maar staat bij menig burger hoog in het vaandel geschreven. Een tendens die de overheid stimu leert door de fiscale groenrege- ling. Alle bijzonderheden van deze regeling zijn nu op een rij gezet. Deze week krijgen de ban ken een informatieset met daarin de handleiding Financiering Groen projecten van de Rabobank, in clusief een sectorschets, de hand leiding Projectplan bij de Regeling Groenprojecten van het Ministerie van VROM en twee folders van hetzelfde Ministerie. De handleiding staat maandag in de Rabolnfobank. Relatiebeheer f (040)217 77 00 Relatiebeheer Bedrijven Advies Interpolis heeft drie verzekeringen voor de bedrijvenmarkt ver nieuwd: de arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandi gen, de aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven en een een voudig pensioenproduct voor ondernemers/dga's. Ook is een nieuw verkoopondersteuningssysteem voor de agrarische sector ontwikkeld. Het Interpolis Innovatie Seminar presenteert de producten op 25 en 28 april aan de lokale banken, die vandaag de uitgebreide bro chure inclusief een aanmeldings formulier ontvangen. Individualisering van pensioe nen, privatisering van de WAO, toenemende slachtofferbescher ming. Een greep uit de ontwikke lingen op verzekeringsgebied. "Voor een verzekeraar is het nodig innovatief bezig te zijn", aldus Adriaan van Engelen van Inter polis. "Want ook de concurrentie wordt steeds feller. Interpolis zet de ontwikkelingen om in produc ten die nieuwe kansen bieden." Besloten werd de nieuwe verze keringen niet alleen via een marktbewerkingspakket aan te bieden. Van Engelen: "Ook op dat gebied willen we laten zien dat we vernieuwend werken. Daarom het seminar. Voordeel hiervan is ook dat er mogelijk heid voor discussie is." Interpolis Innovatie Seminar geeft praktische informatie voor de adviseurs die er dagelijks mee moeten werken. Robin Linschoten gaat in op de gewijzigde sociale zekerheid en Jan-Pieter Six, onder directeur van Interpolis, vertelt over de beweging in de aan sprakelijkheidswetgeving. In zes parallelsessies, waarvan de adviseur er naar keuze vier kan volgen, komen de vernieuwde verzekeringen en het verkoop ondersteuningssysteem voor het voetlicht. In de brochure staat meer informatie over de parallel sessies. De actie Arbeidsonge schiktheid, die in het markt bewerkingspakket van Bedrijven Advies aangekondigd is voor maart, is geïntegreerd in het seminar. Banken kunnen zich tot en met 21 maart voor het seminar aan melden met het formulier dat bij de brochure zit. Per bank kunnen twee adviseurs (bedrijvenadvi- seur, relatiebeheerder of assuran tie-adviseur) deelnemen. Interpolis r (013) 462 12 12 Het eerste publicatiebord wordt bij HGC aan de muur bevestigd. De hockeyverenigingen krijgen deze maand een publicatiebord voor de communicatie met de leden aangeboden. Dit initiatief van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) is mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor Rabobank International. Lokale banken kunnen van de overhandiging van de borden een eigen PR-actie maken. De KNHB wil het medium benutten in de aanloop naar 1998, het jaar van de WK in eigen land én het 100-jarig bestaan van de bond. Afgelopen zondag werd het eerste bord overhandigd aan HGC. De komende weken ontvangen de overige (320) clubs een exem plaar. De KNHB heeft daarvoor een beroep gedaan op de logistie ke vaardigheden van Rabofacet. Lokale banken kunnen van deze gelegenheid gebruik maken door samen met het clubbestuur een feestelijke onthulling van het bord te arrangeren. Dit is met name interessant voor banken die al een relatie hebben met een hockeyclub, bijvoorbeeld als sponsor, adverteerder of huisban kier. Voor banken, die zo'n rela tie nog niet kennen, maar zou den willen aangaan, kan dit een eerste kennismaking zijn. Naast het persoonlijke contact, biedt de actie publicitaire kansen: een foto van de officiële ingebruikna me kan altijd een onderwerp zijn voor de plaatselijke krant en het hockeyclubblad. Voor vragen over de distributie van de borden en de hockeyver enigingen kunnen lokale banken terecht bij Inez de Ruiter van de KNHB (030) 656 64 83. Ter on dersteuning van de lokale banken zijn een klein stappenplan en een persbericht opgesteld. Deze staan maandag in de Rabolnfobank. Banken, die vóór die tijd al behoefte hebben aan dit persbe richt of het stappenplan, kunnen contact opnemen met het Servicebureau Communicatie Servicebureau Communicatie r (040) 217 68 68 Cliënten Advies Dc prijzen voor het klanttevredenheidsonderzoek Cliënten Advies zijn verlaagd. Als banken een contract afsluiten voor een 0- en een 1-meting, krijgen zij bovendien een extra korting. Banken die beschikken over het pakket Power Point kunnen de resultaten van het onderzoek nu ook ontvangen in de vorm van een diapresentatie. Een bank met één kantoor bij voorbeeld betaalt nu ƒ3.280,- voor één meting. Dat is een prijs verlaging van circa tien procent ten opzichte van de oude prijs. Als deze bank besluit het onder zoek jaarlijks te herhalen, dan krijgt zij op de nieuwe prijs nog eens tien procent korting. De prijs voor twee metingen is dan ƒ6.000,-. Het klanttevredenheidsonder zoek is van belang binnen het veranderprogramma van Cliën ten Advies. Het beoogt de betrokkenheid van de medewer kers te verhogen. In het onder zoek vraagt Rabofacet/Spectrum actieve klanten wat zij vinden van onder meer de service van de bankmedewerkers, de fysieke aspecten van het kantoor en de bediening en de veiligheid van de geldautomaat. Marjolein van der Schaft van Rabofacet/Spectrum: "De resultaten van het onder zoek komen in een rapport en geven concrete aanknopingspun ten voor aanpassing en verande ring. De kern van het rapport is een grafische presentatie in kleur van de Rabobank kianttevreden- heids-index. Banken die het pakket Power Point gebruiken kunnen daarnaast de resultaten ontvangen in de vorm van een diapresentatie. Deze kunnen zij gebruiken als ondersteuning van de Workshop Klanttevredenheid voor cliëntadviseurs." Via onderstaand telefoonnumer kunnen banken een informatie brochure opvragen en opdracht geven voor het onderzoek. Rabofacet/Spectrum r (040) 217 71 45

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1