°3 °3 Nieuwe adressering vandaag ingegaan 'Snel doorgaan met voorbereiding euro' 'Het jeugdgevoel is een ouderdomsverschi j nsel' Nieuwe kwartaalplanner acties naar de banken Achterstand pandakten bij The Greenery ingelopen euro 19 9 7 Jan Groninger op EMU-projectbijeenkomst: Banken medewerking gevraagd voor Ouderenpostzegelactie Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 213* Week 10 Maandag 3 maart Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516 - Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 De nieuwe adressenboeken zullen de komende tijd vaak wor den geraadpleegd. Want om post naar lokale Rabobanken, regiokantoren en gelieerde instellingen te sturen is vanaf van daag een postcode/huisnummer combinatie nodig. De mede werkers krijgen twee maanden de tijd om aan de nieuwe adres sering te wennen. De nieuwe adressen zijn onder meer te vinden in de nieuwe telefoongidsen en adressenboeken die vorige week naar alle abonnement houders zijn verstuurd. Het kan voorkomen dat bijvoor beeld een Accountantsdienst en een regiokantoor hetzelfde afleveradres hebben. Het is daarom van belang ook aan te geven voor wie in zo'n geval de post is bestemd: voor 'Accountantsdienst' of voor 'Regiokantoor'. De interne adrescodes (bijvoorbeeld BB- 210 of EN-502) binnen Rabo bank Nederland blijven gehand haafd. Bij de invoering van de nieu we adressering hoort een ge wenningsperiode. Vanaf 1 maart tot I mei is het mogelijk om nog post op bankcode of ver- zendcode te versturen. De postkamers voorzien de post van de juiste adressering. Dit kost wél extra tijd. Post die op de juiste wijze is geadresseerd, komt dus sneller aan op de bestemming. De nieuwe postkamer wordt vandaag feestelijk geopend. Hierover doet de Rabokrant nog verslag. Voor vragen of hulp bij het aanpassen van applica ties of bestanden, kan contact worden opgenomen met Klanten service Rabofacet Fysieke Distributie. In de Rabolnfo- bank staat meer informatie onder nummer 752515a. Klantenservice Rabofacet Fysieke Distributie (040) 219 55 55 "Het is een kleine fout als we ons voorbereiden op de EMU, en de EMU gaat niet door. Een grote fout is het als we ons niet voorbereiden, en het gaat wel door. Dan is de achterstand niet meer te overzien." Jan Groninger, lid van de hoofddirectie en voor zitter van de EMU-stuurgroep, zei dit op de EMU-projectbijeen- komst van afgelopen donderdag. Groninger ging in zijn toe spraak kort in op het 'welles-nie- tes' van de EMU die momenteel de pers beheerst. "Toen we eraan begonnen, wisten we, dat we niet wisten waaraan we begonnen. Een goed inhoudelijk debat is oké, maar de discussies zijn wel bedreigend en vervelend. Bedrei gend voor de motivatie van medewerkers die direct betrok ken zijn bij de operatie, vervelend omdat banken en ondernemers voor miljardeninvesteringen staan." (vervolg op pagina 2) Voor wie het nog niet wist: ouderen zijn niet passief en afwach tend, maar actief en ondernemend. Minister Els Borst-Eilers (65) geeft medio april het startsein voor de nieuwe ouderenpostzegelactie van het Fonds Zomerpostzegels die een beter beeld van ouderen moet opleveren. Banken wordt weer verzocht om tussen 15 april en 30 mei vrijwilligers van het Fonds Zomerpostzegels in de bankhal ruimte te bieden voor een verkoopstand. Vanaf vandaag kunnen de vrij willigers bij de banken aanklop pen voor medewerking. Albert Heijn, Postbank en Vroom Dreesman stellen ook ruimte beschikbaar. Banken wordt ver zocht faciliteiten te verlenen, zoals een tafel en stoelen en het gratis in bewaring nemen c.q. der f a n d ri familie die P e ?n (Zri/saaru in //aar sc//ool /ïedjL Sezit een Juweel afstorten van de dagopbrengsten. De ouderenpostzegelactie heeft voor de vijfde keer plaats en heeft als thema 'Ouderen en beeldvor ming'. Door de uitgifte van drie speciale postzegels van tachtig cent met een bijslag van veertig cent komt er geld binnen om ver schillende ouderenprojecten te financieren. Op de zegels staan delen van een roos en spreuken die tot nadenken stemmen: 'Het jeugdgevoel is een ouderdoms- verschijnsel', 'Een familie die een grijsaard in haar schoot heeft, bezit een juweel' en 'Het komt er niet op aan hoe oud wij zijn, maar hoe wij oud zijn'. Jaarlijks is de opbrengst van de actie onge veer drie miljoen gulden. Het geld gaat naar zo'n 250 initiatie ven van organisaties die zich voor ouderen inzetten, zoals wijkcen tra en mantelzorgprojecten. In de Rabolnfobank staat vanaf volgende week maandag een lijst met de plaatselijke vrijwilligers- afdelingen van het Fonds Zomer postzegels. Communicatie Lokale Banken f (040)217 72 79 Relatiebeheer De achterstand in het terugsturen van The Greenery pandakten aan de lokale banken wordt de komende tijd weggewerkt. PTT Post B.V.F De drie ouderenpostzegels die 15 april worden uitgegeven. De achterstand ontstond door een verhuizing van The Greenery naar 's Hertogenbosch en het feit dat de interne organisatie nog niet helemaal op de verwerking van de nieuwe pandakten was ingesteld. The Greenery heeft de zaak nu onder controle. Voor alle betrokken tuinders moesten vanwege de fusie van de tuinbouwveilingen nieuwe pan dakten 'Vorderingen agrarische leveranties' worden opgemaakt. De beheerder van het ledenregis- ter bij de Dienst Coöperatie Zaken van The Greenery ver werkt nu alle akten van verpan ding op een centraal punt. Hij tekent namens The Greenery alle akten en archiveert ze. Alleen op aanwijzing van hem kunnen de gegevens die in het ledenregister vermeld staan, worden aange past. Het gaat dan bijvoorbeeld om gegevens als het nummer van de rekening waarop uitbetaling van veilinggelden geschiedt. Als beheerders zijn aangewezen: Ad Klaasen en Joop Overkleeft. The Greenery f (073) 649 99 99 Cliënten Advies De nieuwe kwartaalplanner ligt vandaag bij de banken. Hij geeft de banken een gedetailleerd overzicht van de acties Cliënten Advies die tot en met juni op stapel staan. Op een aantal punten is de planning voor het tweede kwartaal bijgesteld. Voor reizen is een nieuwe actie toegevoegd en twee acties zijn uitgesteld naar een later tijdstip. Euro-Infodesk (030)216 40 00 De nieuwe actie Reisaanbie- dingen 1997 is in de Rabokrant van 21 februari al aangekondigd. De actie begint in week 17. De voorjaarscampagne Lenen is een paar weken uitgesteld en start nu in week 14. Bij deze campagne worden de landelijke en regiona le media ingezet. In november volgt een tweede actie Lenen waarbij gebruik wordt gemaakt van direct marketing technieken. Twee acties die voor het tweede kwartaal op de planning ston den, zijn uitgesteld. Rabo Tele bankieren Windows schuift door naar het vierde kwartaal. Het product vertoont nog te veel gebreken om het verantwoord bij de klant te introduceren. De invoering van de verhuistoe- passing FVP 2.0 is vanwege tech nische redenen vertraagd. De release staat nu op de planning voor het derde kwartaal. De follow-up actie TeleSparen die nog niet stond ingepland, heeft in het kader van de spaar- rnaand plaats in het vierde kwar taal. In verband met de ge wijzigde marktbewerking van studenten is de actie Schoolver laters vervallen. Voor deze doel groep komen er dus geen aparte premiums. De actie Spaaropnames via de gea verkeert nog in een voorbe reidingsfase. Op dit moment is nog niet precies te zeggen wan neer de marktbewerking van start kan gaan. Een aantal banken kan in het tweede kwartaal te maken krijgen met het samenvallen van de acties Introductie Chipknip, Alles-in-l-Polis en Rabo Totaal- Pakket. Het segment neemt, voorzover dit nog niet is gebeurd, met deze banken contact op. Cliënten Advies C (040)217 70 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1