Eurocampagne: Nieuwsbrief EMU euro naar banken Varié nu exclusief voor alle Rabo TotaalPakkethouders euro intoor' naar adviseur LU Relatiekaarten Autovak nog één dag een tientje Eerste transactie gea in AZC Crailo Dc banken ontvangen vandaag en morgen een pakket met de eer ste 'Nieuwsbrief EMU euro'. Deze nieuwsbrief maakt onderdeel uit van de eurocampagne van de Rabobank. In een persbericht dat aan alle landelijke media is gezonden, wordt melding gemaakt van de start van deze eurocampagne. Centraal in de campagne staan onder meer de 'Rabobank-euro- scan' voor individuele bedrijven, een centraal team van 'eurocon- sultants' en de uitgave van de Euro •Infodesk (030)216 40 00 Bedrijven Advies Relatiekaarten voor de twee jaarlijkse autovakbeurs Autovak, van 17 tot en met 22 maart in de RAI te Amsterdam, zijn nog tot en met morgen 27 februari te bestellen voor 10,- per stuk. Het artikelnummer van de rela tiekaarten is 980489; de beste- leenheid is vijf stuks. De kaarten worden doorbelast na gebruik. Na donderdag wordt per bestel de kaart (onafhankelijk van gebruik) 2,50 extra in rekening gebracht. Voor bestellingen na donderdag moet bestelnummer 80489 gebruikt worden. Op de beurs kost een kaart ƒ17,50. Banken die tijdig hun bestelling plaatsen, ontvangen de kaarten uiterlijk 5 maart. De kaarten vinden gretig aftrek. Inmiddels hebben tweehonderd banken tezamen 6.500 kaarten besteld. Bedrijven Advies f (040) 217 70 04 maandelijkse 'Nieuwsbrief EMU euro'. Met deze nieuwsbrief krijgen lokale banken een uitstekend communicatiemiddel, waarmee zij zich kunnen profileren als 'euro- adviesbank'. De nieuwsbrief bevat beschouwingen, interpretaties en praktische consequenties voor organisaties op juridisch terrein, op het gebied van de automatise ring, treasury en dergelijke. Uitgebreide informatie over het bestellen en verspreiden van de 'Nieuwsbrief EMU 8c euro' zit in het pakket dat aan alle banken is toegezonden en staat maandag in de Rabolnfobank. Euro-opleidingen "Naast het verstrekken van euro informatie aan cliënten moeten alle aangesloten banken ook in staat zijn bedrijven te ondersteu nen als het gaat om de gevolgen van de invoering van de euro. Relatiebeheerders en bedrijven- adviseurs behoren daartoe over de nodige kennis te beschikken. Via speciale eurotrainingen wordt deze kennis vergroot", zegt Cees van Hal van het Euro Project bureau lokale banken. "Met name de Rabo-euroscan, een methode Een asielzoeker van het Larense asielzoekerscentrum Crailo doet de eerste transactie op de nieuwe geldautomaat van dit 1100 inwo ners tellende centrum. Ongeveer 900 asielzoekers namen een reke ning bij de Rabobank Laren- Blaricum. Daarop wordt voor taan hun wekelijkse zakgeld overgemaakt. "Anders zou men voortaan vier keer per maand in het dorp langdurig in de rij moe ten staan om het geld in ont- om de gevolgen van de euro voor individuele bedrijven te onder zoeken, staat tijdens deze trainin gen centraal. Dat de invoering van de euro begint te leven bij lokale banken, blijkt uit het aan tal reacties op de eerste training, waarvoor inmiddels al 300 aan meldingen binnen zijn". De op leiding van de bedrijvenadviseurs volgt in mei. Met de opgedane kennis zijn de relatiebeheerders in staat de bedrij ven goed te adviseren. Aanvul lend kunnen zij een beroep doen op een team euroconsultants die Herman Wijffels, voorzitter van de Hoofddirectie, beeft zojuist bet eerste exemplaar van de nieuwsbrief in ontvangst genomen van prof. Leo van de Tas van de Erasmusuniversiteit (r) en Wim Boonstra. de meer complexe problematiek van bedrijven aankunnen. Ook hieraan wordt tijdens de training aandacht geschonken. Cliënten Advies Alle Rabocardhoudcrs kregen eind vorig jaar het eerste nummer van Varié, de opvolger van Rabocard/Topcard Nieuws. Met ingang van de lente-uitgave gaat Varié voortaan exclusief naar alle Rabo TotaalPakkethouders. In het nieuwe nummer informatie over onder meer de Chipknip en de Rabocard én vier nieuwe aanbiedingen. De Rabo TotaalPakkethouders ontvangen Varié bij het rekening overzicht van de Rabocard dat vanaf 4 maart bij hen in de bus valt. 'Losse' Rabocardhouders en Studentenrekeninghouders met een Rabocard Ontvangen het magazine niet meer. In het nieuwste nummer van Varié staan weer vier aanbiedin gen. De eerste honderd abonnees op TrefPunt Nederland maken kans op een van de vijf door Herman Brood beschilderde computers. Verder kan de klant kiezen uit een (bloesem)arrange- ment naar Engeland, de 'Asterix on Ice' paasshow in Rotterdam of een praktische tuincursus door Rob Verlinden. Klanten van de bank Princcn- hage ontvingen onlangs een kleur rijke brochure over het nieuwe bankhalconcept en de andere openingsuren in de kantoren Haagsemarkt en Acaciastraat. Leidend thema: van 'geldkantoor' naar persoonlijk adviseur. De bank presenteert zich in de brochure als partner en persoon lijk adviseur voor klanten - 'Een goede bekende'- met bereikbaar heid als basis voor goede contac ten en soepele samenwerking. In het voorste deel van het kantoor Haagsemarkt bevinden zich Eigen Huis - 'Het hypotheekadviescen trum' - het reisbureau, de geld automaten, de receptie en een gelegenheid voor geldhandelingen. Achterin zijn de servicebalie, een wachtruimte en vier adviesplekken. vangst te kunnen nemen. Een medewerker van het centrum begeleidt de inwoners bij het gebruik van de geldautomaat," aldus Angelique van Eijk, com mercieel manager cliëntenadvies Rabobank Laren-Blaricum. De asielzoekers kregen een cheque aangeboden voor het kunstproject 'Hollandse Land schappen'. In dit project kan men nader kennismaken met het Nederlandse landschap. De bank Princenhage ziet bereik baarheid als de basis voor goede dienstverlening. Karei Brouwers, coördinator van het Bedieningsconcept bij Cliënten Advies, vindt de aanpak met de adviesplekken goed. "Alleen staat het servicepunt aan de Haagsemarkt op een nogal dominante plek. Ik denk dat klanten daar altijd op zullen aan lopen, waardoor de cliëntadvi seur zijn verkooptaak moeilijker kan uitoefenen. Maar het concept is zeker niet slecht. Misschien kan het ook niet anders, je moet natuurlijk wél ruimte hebben voor een nieuwe inrichting." Aan de Acaciastraat is de inde ling van het kantoor door twee ingangen iets anders van opzet. Ook daar is een reisadviesbu reau. In de hal bevinden zich eveneens een servicebalie, twee adviesplekken en geldautomaten. Verder heeft het kantoor een spreekkamer en een werkkamer. "Hier staat het servicepunt beter", vindt Brouwers, "verder weg en niet direct aanloopbaar. Je moet zorgen dat het geen automatisch aanlooppunt wordt, anders kun je het gedrag van de klanten niet veranderen." Beide kantoren van de Princenhaagse bank zijn zes dagen per week open, zij het op zaterdag alleen voor reizen en hypotheken. De coupon in het eerste num mer van Varié leverde veel res pons op. Eenenzestig Cardhou- ders besloten alsnog een Rabo TotaalPakket af te nemen, 345 klanten vroegen informatie aan over het Rabo TotaalPakket en de 'Op Maat Hypotheek' en 23 klanten wilden een afspraak maken voor een persoonlijk advies. Ook voor de aanbie dingen was veel belangstelling. Van het arrangement naar het Mercure Hotel in Brussel, dat nog tot 1 april loopt, maakten 2.500 klanten gebruik. Het kunst blad 'Tableau' kreeg er tweehon derd nieuwe abonnees bij, er werden ruim zeshonderd wijn pakketten besteld en meer dan tweeduizend klanten waren geïn teresseerd in de gratis GSM-aan- bieding. De banken ontvangen deze week één exemplaar per kantoor van het nieuwe Varié-nummer. Cliënten Advies f (040) 217 70 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 2