o 6 02 Interpolis keert met campagne organisatie 'Binnenstebuiten' Meeste acties Telebankieren in '96 geslaagd Banken aan zet met nieuwe positionering !SWOP in teken Valentijnsdag Voorjaarsactie koopsommen Interpolis begint in maart 19 9 7 Actie moet performance verbeteren Rabobank Huis Hypotheekadvies 'in de markt'zetten Grote Wielerspel komt niet terug weti-s re Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 196 Week 6 Donderdag 6 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516 «Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 'Afspraak is afspraak', 'bereikbaarheid' en 'duidelijk zijn'. Dat zijn de drie thema's van de interne campagne 'Binnenstebuiten' van Interpolis, die de performance van de organisatie moet verbeteren. Interpolis wil de beloftes van de reclamecampagne 'Bij Interpolis denk je aan mensen' waar gaan maken. Deze campagne begint in april en moet de naamsbekendheid vergroten. Jaarlijks onderzoekt Interpolis haar prestaties met de image barometer. Het vorig jaar gehou den onderzoek onder lokale ban ken vormde de directe aanleiding voor 'Binnenstebuiten'. Tineke Hermans, lid van het 'Binnenste- buiten'-team: "De drie thema's vormden belangrijke punten van kritiek van de banken. Wezenlijke zaken, die in orde moeten zijn als je je bedrijf extern gaat promoten." In de interne campagne koos Interpolis voor een aanpak per bedrijfsonderdeel. Elk onderdeel krijgt de ruimte om binnen een aantal randvoorwaarden een eigen invulling aan 'Binnenste buiten' te geven. Binnenkort be ginnen in alle zeventien bedrijfs onderdelen de eerste brain stormsessies met de medewer kers. Hermans: "De ideeën moe ten van onderaf komen, daarom is er ook geen stuur- of project groep, maar een supportgroep. Je merkt ook dat medewerkers zich zo beter betrokken voelen en dat is zonder meer de belangrijk ste voorwaarde voor succes." De supportgroep verzamelt de verbetervoorstellen en zorgt er voor dat die overal in de organisatie verspreid worden. In groepssessies worden de ideeën vervolgens omgezet in concrete actiepunten. Hermans: "Het gaat toch om de praktijk. Als we bij voorbeeld afspreken dat een klant binnen zeven dagen een nieuwe polis in de brievenbus moet vin den, gaan we kijken wat we moe ten doen om dit te realiseren." In april, bij de start van 'Bij Interpolis denk je aan mensen', moeten de actiepunten bekend zijn. Vervolgens worden die in praktijk gebracht. Dit is een continu proces, vindt Hermans: "Als je eenmaal goed bereikbaar bent, je aan je afspraken houdt en duidelijk bent, moet je er natuur lijk wel voor zorgen dat dit zo blijft. Daarom zullen we dit ook zeker blijven meten, zowel intern als extern." Interpolis 7 (013)462 39 20 Eigen Huis Nu de positionering van Rabobank Huis Hypotheekadvies van start is gegaan, krijgen de banken van het segment Eigen Huis het advies een projectgroep samen te stellen en direct aan de slag te gaan om een en ander lokaal in te vullen. De hypothekenmarkt vraagt om een duidelijk gezicht van Rabobank Huis 8c Hypotheekadvies. Deze week kregen de directies van de banken al nadere uitleg over de nieuwe positionering van het segment Eigen Huis op de hypothekenmarkt. Zo toonde Bank in Beeld de materialen die beschik baar zijn voor invulling van de positionering. De aanpak heeft ten doel de Rabobank als vanzelfspre kend 'tussen de oren' van consu menten te brengen. Want dat is nog lang niet altijd het geval. De nieuwe externe naam Rabo bank Huis 8c Hypotheekadvies maakt daarbij duidelijk wat de bank de klant te bieden heeft. Handige tips voor de project groepen en een checklist met alle materialen en hulpmiddelen voor hypotheekadviseurs staan maan dag in de Rabolnfobank. Eigen Huis 7 (040) 217 70 05 Cliënten Advies De eerste 1SWOP van dit jaar heeft als thema Valentijnsdag. De jongeren krijgen hierin tips om een vriend of vriendin te verras sen. Bijvoorbeeld met de bijgeslo ten kaart die ook te gebruiken is als fotolijstje. Ook zijn er voor de 1SWOPPERS twee aanbiedingen in het teken van Valentijn. De prijsvraag roept de jeugd op een kaart te ontwerpen voor een ver geten verjaardag. Hiermee kun nen zij een reis in de Rabo lucht ballon winnen of een halve minuut gratis winkelen in een Free Record Shop. Het Rabo bank onderwerp is deze keer de Scholieren Beurscompetitie. Alle Rabo Jongerenrekening- houders van 12 tot 17 jaar krij gen de 1SWOP deze week. Cliënten Advies C (040) 217 70 08 Financiële Advisering Koopsommen krijgen bij Interpolis dit jaar extra aandacht. Net als vorig najaar komt er een actie die gericht is op particulieren, met name bestaande koopsompolishouders. Een marktbewerkingspakket met selectielijsten op papier en diskette gaat in week 8 naar de banken. De extra aandacht die Inter polis Leven Particulier aan koop sommen geeft, is volgens Paul Driessens van Interpolis, "een gevolg van het feit dat de markt enorm is aangetrokken en koop sommen een ideale aanleiding zijn voor een persoonlijk finan cieel advies." De actieperiode loopt van 1 maart tot 1 april. Gedurende de gehele maand maart hanteert Interpolis specia le, aantrekkelijke actietarieven. Eind februari krijgen de banken meer informatie. Het marktbe werkingspakket voor de actie gaat enkele weken eerder naar de banken, zodat er tijd is voor de voorbereiding. Ondersteunend materiaal is gratis te bestellen bij Interpolis Leven Particulier. Informatie hierover is te vinden in het markbewerkingspakket. Helpdesk Interpolis Leven Particulier 7 (013) 462 12 50 Cliënten Advies De meeste acties om Tele bankieren onder de aandacht van de consument te brengen met de aanbieding 'één jaar gratis tele bankieren' zijn vorig jaar ge slaagd. Alleen de interesse voor 'Dat Grote Wielerspel' viel tegen. Het komt dan ook niet terug. De advertentiecampagne die liep van augustus tot oktober, haalde ruim de doelstelling. Tijdens de Tour de France voer de Cliënten Advies een actie voor Rabo Telebankieren met 'Het Grote Wielerspel'. Het doel van het spel was om klanten spelen derwijs warm te maken voor Rabo Telebankieren. De meeste spelers beoordeelden het spel- pakket als 'goed', de banken von den het 'matig' tot 'goed'. Sandra Reurekas van Cliënten Advies: "Toch namen slechts drieduizend spelers deel aan het spel. Hiervan is acht procent meteen gaan tele bankieren. We hebben de kosten en baten tegen elkaar afgewogen. Naar aanleiding hiervan hebben we besloten dit jaar niet meer met het wielerspel op de markt te komen." Het oordeel van de ban ken over de interne en externe communicatie was voldoende tot goed. De advertentiecampagne 'één jaar gratis telebankieren' in de landelijke en regionale dagbladen én in een aantal pc-bladen boek te een goed resultaat. Deze cam pagne moest minimaal 2.500 nieuwe gebruikers van Rabo Tele- bankieren opleveren. In 1995 kwamen er we naar aanleiding van de advertentiecampagne 1.952 reacties, vorig jaar 3.304. Reurekas: "We hebben de doel stelling dus ruim gehaald." De Rabobank deed ook mee aan acties van computerleveran cier Compaq en First Private Impressions. Compaq verspreid de onder kopers van de Compaq Presario 2.500 voordeelpakket ten. Hierin zat onder meer een aanbieding voor een jaar gratis telebankieren. Meer dan honderd consumenten maakten van de aanbieding gebruik. De actie First Private Impressions bestond uit het versturen van mapjes met daarin aanbiedingen van diverse bedrijven. Deze actie leverde vierhonderd nieuwe gebruikers van Rabo Telebankieren op. Via de Internet-site kreeg de Rabobank er ook vierhonderd tele- bankiers bij. Het Rabo Totaal pakket tenslotte zorgde voor de grootste stimulans in de afzet van Rabo Telebankieren. Alle credit cardhouders kregen vorig jaar het TotaalPakket aangeboden. Ruim eenderde van de klanten die het pakket afnam, koos tevens voor de optie Rabo Telebankie ren. Reurekas: "Uit de resultaten van de acties kunnen we de con clusie trekken dat de aanbieding bij de klant goed is ontvangen." Cliënten Advies C (040) 217 70 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1