°5 02 Offensief '96 levert 15.000 polissen op OFP 96.2a in de fout Bestellen betaalautomaat voortaan elektronisch Herpositionering Eigen Huis in Bank en Beeld Waarde transport carnaval 19 9 7 Vrijetijds- en sportkleding gedeeltelijk uitverkocht Rabobank Helmond scoort het best met ruim 300 nieuwe polissen Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 195 Week 6 Woensdag 5 februari Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 516* Telefoon (040) 217 71 18 Fax (040) 217 71 36 E mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten bezorging: (040) 219 55 55 Cliënten Advies Dc actie Offensief '96 van Interpolis heeft de maatschappij 15.000 nieuwe verzekeringen opgeleverd. Daarmee is het gebrek aan groei dat voorzien was door het uitstellen van de Alles in één Polis gro tendeels gecompenseerd. Rabobank Helmond scoorde het best in de actie met ruim 300 nieuwe polissen. Interpolis lanceerde Offensief'96 vooruitlopend op de Alles in één Polis. De actie gaf banken de mo gelijkheid het aantal schadever zekeringen per cliënt te verhogen door een korting op de verzeke ringspremie in het eerste jaar. Tiny Coppens van Interpolis is tevreden met de resultaten van Offensief '96. "Voor 1996 had den we een groei geprognotiseerd van 85.000 particuliere schade verzekeringen. Dit was gebaseerd op de komst van de Alles in één Polis. Doordat die uitgesteld werd, dreigde de groei fors tegen te vallen. Offensief '96 heeft dit voorkomen." Rabobank Helmond sloot de meeste nieuwe polissen af. Arend-Jan van de Kerk, hoofd van de stafafdeling Cliënten Advies van de Helmondse bank, noemt de aanstelling van een par ticuliere verzekeringsspecialist per kantoor als belangrijkste reden voor het goede resultaat. "Twee jaar geleden deden we het slecht op dit gebied. Daarom besloten we op ieder kantoor een specialist aan te stellen. Iemand met verstand van zaken, die door tastend kan adviseren. En met succes, want we doen het veel beter dan eerst." De nieuwe positionering van Eigen Huis betekent veranderin gen in het werk van de adviseurs en het uiterlijk van de bank. Zo komt onder meer de flipchart ter sprake, een klapper om bij adviesgesprekken te gebruiken. Steeds meer hypotheken lopen via tussenpersonen en steeds minder via banken. Volgens Huvenaars zijn daar drie oplos singen voor: verkopers laten ver kopen en niets anders, meer aan dacht voor het klantenbestand en meer mensen in de bank zien te krijgen door het gezicht vaker te laten zien. BANKlfc! BEELD Van de Kerk vindt specialisten op dit moment een voorwaarde voor het verdubbelen van het marktaandeel, de doelstelling van Visie '98. "In de strategie van Cliënten Advies moet een adviseur een product minimaal één keer per week verkopen. Dat lukt niet altijd met verzekeringen, zeker als het om een minder voor de hand liggende polis gaat. Wellicht komt hier in de toe komst verandering in." Coppens is het met Van de Kerk eens dat specialisten nog niet altijd gemist kunnen worden. "Maar nu de Alles in één Polis er is, zijn specialisten al veel minder nodig. En de doelstelling van Visie '98 is dat verzekeringen ook zonder specialisten verkocht worden. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat er productie is." Bedrijven Advies De aanvraag voor een betaalautomaat is met ingang van vandaag eenvoudiger. Systeembeheerders van lokale banken ontvangen een diskette waarop alle aanvraagformulieren van CCV Systems en Datelnet staan, inclusief de benodigde formulieren voor Interpay. Het handmatig invullen van de formulieren kan daardoor vervallen. Het team van Helmond verkocht de meeste polissen in Offensief '96. "We gaan voor de relatie, boven de transactie", zegt Joost Huvenaars van Eigen Huis in de nieuwste aflevering van Bank in Beeld. De uitzending staat grotendeels in het teken van de nieuwe positionering van het segment dat naar buiten toe voortaan Rabobank Huis Hypotheekadvies heet. De elektronische formulieren maken de kans op fouten kleiner. De toepassing controleert name lijk of alle verplichte rubrieken ingevuld zijn en of het rekening nummer voldoet aan de zoge noemde elf-proef. Daar waar mogelijk neemt het systeem gege vens van het ene veld over in het andere. De diskette is door zeven ban ken getest. Omdat zij enthousiast zijn en er in 1997 waarschijnlijk veel automaten besteld worden, wordt de toepassing nu al aan de banken gestuurd. Overigens is het aantal functies nog beperkt, zo is terugbladeren niet mogelijk, zijn historische gegevens niet op te slaan en moet de klant alle uitgedraaide kopieën tekenen. Ook de Chipgeldverzekering van Interpolis komt niet uit de printer rollen. Banken ontvangen eind deze week een voorraad polissen. Meer exemplaren zijn telefonisch bij Interpolis te bestellen (013- 462 22 22). Bedrijven Advies C (040) 217 70 04 Verder in Bank in Beeld de stempelactie van Rabofacet 'Bank- code wordt postcode', vooruitlo pend op 1 maart als de nieuwe adressering bij de interne post verzending ingaat. En meer over BOB, de BeheerOvereenkomst Betalingsverkeer, een geautoma tiseerd systeem voor cliëntadvi seurs dat zelf de rubrieken van typeconcepten invult en beheert. Bank in Beeld sluit af met de nieuwe, romantische commercial voor Eigen Huis. Eigen Huis Versie 96.2a van de toepassing Ondersteuning Financiering Particulieren (OFP) heeft niet alleen problemen met het produceren van correcte verstrekkingsformulieren voor de OpMaat Verzekering. Ook bij aanvraagformulieren gaat er soms iets mis, zo is onlangs geble ken. Dat is het geval bij het opvoeren van twee verzekeringsnemers. De problemen doen zich onder meer voor als de volgorde van de namen onder de kopjes 'eerste en tweede persoon' en 'eerste en tweede verzekeringsnemer' ver schilt. OFP maakt dan aanvraag- en verstrekkingsformulieren aan, waarop bijvoorbeeld de eerste persoon zowel eerste als tweede verzekeringsnemer is. "Dat staat niet alleen knullig naar de klant toe, het levert ook Interpolis meer werk op", zegt Eric Bakker van het segment Eigen Huis. "Daarom adviseren wij de ban ken beide formulieren altijd te controleren op juistheid, nadat ze door OFP zijn aangemaakt. Uiter aard is dat vervelend, want het kost extra tijd. Daarom zorgen we ervoor dat dit probleem in de vol gende versie van OFP, die begin april verschijnt, is verholpen." Andere tips voor het werken met OFP 96.2a. zijn op Mira- pagina 507161 te vinden. De releasenote OFP 96.2 staat in de Rabolnfobank onder trefnum- mer 703407. Eigen Huis (040) 217 70 05 Een stormloop van bestellingen is het resultaat van de personeels- aanbieding voor sportkleding en Mc Gregor vrijetijdskleding. Rabofacet is al door de voorraad sportkleding heen, ook een deel van de vrijetijdskleding is uitver kocht. Dit betreft de volgende artikelnummers: 80208 en 80211 (polarfleece ecru M en XXL), 80259 (polarfleece blauw XL), 80220 (tracksuit blauw heren XXL), 80228 (poloshirt blauw L), 80233, 80234 en 80235 (T-shirt ecru L, XL en XXL), 80245 (overhemd ruit heren XXL), 80247, 80248, 80254 en 80255 (overhemd denim blue dames M en L en heren XL en XXL). In de Rabokrant en de mailing van afgelopen vrijdag staat meer informatie over deze aanbieding. Klantenservice Rabofacet r (040) 219 55 55 Banken die vanwege car naval het waardetransport van Brinks-Nedlloyd willen afzeggen of op een andere dag willen laten komen, kunnen dit opgeven bij het branchekantoor van de waardetransporteur. Voor Zuid-Nederland is dat (040) 258 79 00. Vorig jaar kwamen er waardetransportwagens bij banken die vanwege carna val gesloten waren of andere openingstijden hadden. Dat wil de afdeling Betalings verkeer nu voorkomen. Zij raadt banken ook aan om even na te denken over hun bestellingen in Nederlandse guldens. Als banken dat geld pas op aswoensdag nodig hebben, is het verstandig dat bij de bestelling te laten weten.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1997 | | pagina 1