Nieuwe 'Ikke' materialen voor markt pasgeborenen f Goede commerciële HBO'ers beschikbaar 'Correspondentie is visitekaartje bank' Eerste kwartaalplanner voor acties is verschenen TrefPunt en wintersport centraal in Rabojournaal Wervingscampagne levert 500 sollicitanten op Colofon Nieuwe correspondentiesjoblonen Word 6. 0 gereed Cliënten Advies Speciaal voor ouders of grootou ders die voor een pasgeborene een spaarrekening openen, is een mapje voor rekeningafschriften en een cadeaucheque ontwor pen. De materialen zijn in dezelf de stijl als het 'Boek van Ikke'. Het mapje en de cheque zijn tot standgekomen mede op initiatief van de Rabobank Santpoort. "Sinds de spaarbankboekjes zijn vervallen, kan je alleen een leeg rekeningafschriftenmapje en een kopie van het stortingsbewijs meegeven. Voor de ouders of opa of oma is dat vaak een teleurstel ling, hun storting ziet er niet echt uit als een cadeautje. Het leek ons een goed idee om in plaats van die kopie een leuke kwitantie of cheque mee te geven. Dit idee hebben we voorgelegd aan GcGcvcN DOOR OMPAT DATUM Rabobank Nederland", vertelt Linda de Graaff, cliëntadviseur bij de bank. "Het probleem van de Rabobank Santpoort is al vaker aangekaart door lokale banken", zegt Marja Bonink van het segment Cliënten Advies. "Samen met de klank bordgroep Jeugd- en Jongeren markt zijn we gaan praten over Eigen Huis De landelijke wervingscampagne van het segment Eigen Huis lijkt geslaagd. Op de advertenties die afgelopen maand in De Telegraaf en een aantal regionale dagbladen stonden, reageerden ruim vijfhon derd sollicitanten. Doel van de wervingscampagne was commerciële mensen te vin den met ervaring, die vervolgens door de lokale banken tot hypo theekadviseur worden opgeleid. "Tussen de sollicitanten zitten heel wat mensen met de juiste achtergrond", weet Miriam Huisman van het segment Eigen Huis. "Dat is veelbelovend voor de te plaatsen adviseurs." Dankzij de grote respons is het Hoofdredactie: Henny van Egmond Redactie: Henriëtte Bosch Kees van Dun Hannie van Heugten Ineke Hogendijk Bart Padberg Henk Ruurda Ivonne Smit Willemien Veldman-Marsman Mare van de Ven Eindredactie: Peter Craghs Peter Sluis Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO 505 (040)217 71 18 Fax 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten over bezorging: (040)219 55 55; fax: 219 50 55 nu ook weer mogelijk dat banken zich aanmelden. Als lokale ban ken behoefte hebben aan goede commerciële krachten op HBO- niveau, kunnen zij dat telefonisch kenbaar maken aan het segment Eigen Huis. "De geselecteerde mensen hebben in aanleg ver koopkwaliteiten en zijn dus ook voor andere functies dan hypo theekadviseur in te zetten." Bij P&O Consult (030) 216 42 12 is verdere informatie te krijgen. Eigen Huis Y (040)ll7 61 53 een oplossing. Die is er nu. Tijdens een toetsing bij lokale banken in de regio Noord Nederland zijn de nieuwe mate rialen enthousiast ontvangen. We gaan echter door met denken hoe we de marktbewerking van pas geborenen nog verder kunnen verbeteren." Met de komst van de nieuwe materialen kunnen lokale banken nu een totaalpakket aanbieden. Het pakket bestaat uit een mapje voor rekeningafschriften met de naam 'Centjes van Ikke', een cadeaucheque 'Centjes voor Ikke' en het 'Boek van Ikke'. De che que is het bewijs van een storting op de rekening en is niet inwis selbaar. De lokale bank kan de cheque wel los gebruiken wan neer iemand ter gelegenheid van de geboorte of bijvoorbeeld de eerste verjaardag een bedrag op de rekening wil storten. Het artikelnummer voor het rekeningafschriftenmapje is 80440, de besteleenheid 25 stuks en de prijs 3,50 per exemplaar. Voor de cadeaucheque is het artikel nummer 80441 en de besteleen heid 25 stuks. De cheque kost ƒ1,75 per stuk. Lokale banken kunnen beide artikelen vanaf nu bestellen, de levering vindt plaats vanaf 16 december. Cliënten Advies C (040)217 70 08 Cliënten Advies De lokale banken krijgen medio deze week de eerste kwartaalplan ner voor de marktbewerkingsacties. Deze is onderdeel van de jaar planner die is opgenomen in hoofdstuk 3 van de Segmentwijzer. Op de planner is voor de eerste drie maanden van 1997 per weck aan gegeven welke acties er lopen. Ook wordt gewezen op acties van andere segmenten die van belang zijn voor Cliënten Advies, zoals bij voorbeeld de Infodag Wonen. Zo kunnen de cliëntadviseurs en de manager Cliënten Advies inschatten wat er allemaal op hen afkomt. Naast de kwartaalplanner ont vangen de banken informatie over twee nog niet eerder beschreven acties, Follow-up Tele- Sparen en de Voorjaarscampagne Lenen. Voor de acties die tot en met maart lopen zijn er aanvul lingen met praktische informatie. Hierin zijn onder meer opgeno men de taken van de lokale bank en die van Rabobank Nederland, voorbereidings- en responsindica- toren en actiematerialen en kosten. Opmerkingen en suggesties van lokale banken die betrekking hebben op een verdere verbe tering van de planner zijn van harte welkom. Lokale banken kunnen deze sturen naar Marktbewerking en Verkoop ondersteuning Cliënten Advies, t.a.v. Victor Veldhof, EO 117 of faxen naar (040)217 60 37. Cliënten Advies C (040)217 70 08 Cliënten Advies In het nieuwe Rabojournaal aandacht voor TrefPunt Nederland en betaaladviezen voor de wintersport. De rubriek Rabotips gaat onder meer over het gemak van een Doorlopend Krediet en bijzondere exposities voor Europashouders. Lezers van het Rabojournaal 6 ontvangen een korting van vijftig gulden op een TrefPunt Neder land jaarabonnement. De eerste honderd aanmelders krijgen dit zelfs de eerste twee maanden gra tis. Bovendien kunnen nieuwe abonnees meedoen aan een prijs vraag of gebruik maken van een modemaanbieding. Fervente wintersporters vinden in dit nummer een overzicht van de betaalmogelijkheden en de daar aan verbonden kosten in de wintersportlanden Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland. De rubriek Rabotips maakt de lezer attent op het gemak van een Doorlopend Krediet. Met de Rabofoon kan de klant binnen één werkdag geld opnemen. Verder aandacht voor vier bij zondere exposities die Europas houders gratis met hun pas -die tevens Museumjaarkaart is- kun nen bezoeken. De tip 'Uw eigen huis als geldbron' gaat over het benutten van de overwaarde van het eigen huis. Tot slot in Rabotips een stukje over de twee duizendste Rabobank geldauto maat die dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Niet alleen het aantal gea's is fors gestegen, ook het aantal functies neemt nog steeds toe. Het Rabojournaal wordt verzon den van 11 december tot en met 24 december. Redactie Rabojournaal ?~7040)2l765 49 Een groter lettertype, uitgebreider mogelijkheden om persoonlijke gege vens te beheren, aansturing van de papierlade en een controle op virus structuren tijdens het openen van documenten. Dat zijn de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe correspondentiesjablonen voor Word 6.0, die binnenkort voor de hele organisatie beschikbaar zijn. Het boekwerk Vormen en Normen voor tekstverwerking vervalt door de nieuwe sjablonen. "De schriftelijke correspondentie is het visitekaartje van de bank", zegt Liesbeth de Lange van het Huisstijl Management Bureau. "Daarom is het belangrijk dat het resultaat er overal hetzelfde uit ziet. Of de brief nu in Roden, Rozenburg of bij Rabobank Nederland is geprint. Met de nieu we set sjablonen is dat mogelijk." Na het opstarten van het icoon Nieuw Document verschijnt het zogenoemde dialoogvenster waar de gebruiker gegevens invult. Hierin zijn twee nieuwe knoppen opgenomen, 'Organisatie' en 'Namen'. De Lange: "Door deze uitbreiding wordt het makkelijk vanaf één werkplek voor verschei dene auteurs of afzenders maat werk-correspondentie te maken. Bij 'Organisatie' staan bijvoor beeld afdelingen of kantoren met adres, bij 'Namen' kun je een auteur of afzender kiezen." De Lange wijst ook op de uitgebrei de helpfunctie, die op ieder moment bereikbaar is: "Als je niet precies weet hoe je iets moet vullen, dan kun je dat hier altijd terugvinden. Ook is informatie te vinden over het opstellen van een brief." De aanpassingen gelden alleen voor standaardcorrespondentie. Aan de aanpassing van geauto matiseerde toepassingen aan de gewijzigde huisstijl wordt ge werkt. Zo is voor de lokale ban ken het PC-Informatiesysteem release januari 1997 aangepast. Systeembeheerders van lokale banken ontvangen deze week de set nieuwe sjablonen met aanvul lende informatie. Voor Rabobank Nederland heeft de levering later plaats. Huisstijl Management Bureau f (030)216 30 32

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 2