Rabolnfobank uitgebreid met rubriek Alfa-processen Personeelsaanbieding Landal GreenParks 'Om deals te sluiten heb je elkaar nodig' Eerste 'Varié3 met veel aanbiedingen Bij Tele- entree trofee twee derde plaatsen De Rabolnfobank is vanaf vandaag uitgebreid met de rubriek Alfa-processen. Daarnaast is het gebruik van de elektronische boekenkast vereenvoudigd. Met het opnemen van Alfa-proces sen komt de Rabolnfobank tegemoet aan de wens van veel loka le banken. Die verzochten hierom nadat zij in een brief van de afdeling Maatwerk Advisering op de hoogte waren gebracht van de plannen om Alfa-processen elektronisch beschikbaar te stellen. In Alfa staan bancaire proces sen beschreven. Aan de hand van toegevoegde processche ma's kan de medewerker zien wie een processtap uitvoert, bijvoorbeeld bij het verkopen en voeren van een product. Verder staan er verwijzingen in naar systemen en formulieren en worden adviezen gegeven over efficiency- en risicomaat regelen. Zodra alle banken over een cd-rom speler beschik ken, worden Alfa-processen niet meer op papier verspreid. Verbeteringen Naast het opnemen van Alfa processen, is de Rabolnfobank meer gebruikersvriendelijk ge maakt. Aanvullende informatie die hoort bij een Rabokrant- artikel komt voortaan direct op het scherm, na het klikken op het icoontje onderaan het arti kel. Ook als Word openstaat. Voorheen was dit niet moge lijk. Dan moest de gebruiker eerst met 'Alt-Tab' naar Word toe, waar hij dan het opge vraagde document aantrof. Een andere verbetering merkt de gebruiker als hij zoekt op trefwoord. Het kan gebeuren dat het trefwoord in meer dan vijftig documenten voorkomt. Rechts onder het overzichts- scherm, dat de gevonden docu- Colofon Hoofdredactie: Henny van Egmond Redactie: Henriëtte Bosch Kees van Dun Charlotte Geers Hannie van Heugten Ineke Hogendijk Bart Padberg Henk Ruurda Ivonne Smit Willemien Veldman-Marsman Mare van de Ven Eindredactie: Peter Craghs Peter Sluis Communicatie AB Interne Communicatie Eindhoven/EO .505 (040)217 71 18 Fax 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten over bezorging: (040)219 55 55; fax: 219 50 55 menten toont, staan voortaan twee buttons met pijltjes. Met deze buttons kan de gebruiker de volgende en de vorige vijftig documenten in het overzicht- scherm oproepen. Tenslotte staat er een nieuwe gebruikershandleiding in de Rabolnfobank. Daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe de Rabolnfobank werkt. De gebrui kershandleiding is te vinden onder nummer '622514b'. Installatiehandleiding Systeembeheerders krijgen bij het installeren van de Rabo lnfobank een apart venster op hun scherm met daarin de tekst: "De huidige geïnstalleer de versie van de Rabolnfobank (25-11-1996 week 47) is nieu wer dan de versie die u nu wilt installeren (1996 bijgewerkt t/m week 40)". Zij kunnen deze waarschuwing gewoon negeren en klikken op 'ok'. Dit gebeurt alleen bij de installatie van de Rabolnfobank van deze week. Bij volgende versies komt deze waarschuwing niet in beeld. Deze melding en andere zaken staan beschreven in de aange paste installatiehandleiding, die te vinden is onder nummer '622514a'. Maatwerk Advisering C (040)217 61 26 Helpdesk Informatisering e (030)215 33 33 Personeelsleden van de Rabobankorganisatie kunnen gebruik maken van een aanbieding van Landal GreenParks. Deze organi satie, voorheen Aegon Vakantieparken, heeft vijftien bungalow parken in de mooiste natuurgebieden van Nederland en Duitsland. De parken onderscheiden zich door de enorme rust en ruimte die ze bieden. De aanbieding geldt voor de tien Nederlandse parken. De specia le Rabobankprijs is voor een vierpersoons bungalow 225,- en voor een zespersoons 275,-. Boeken is mogelijk voor week einden en midweken in de maan den januari en februari. De laat ste aankomstdatum voor een weekeinde is 14 februari en voor een midweek 17 februari. De lokale banken ontvangen vandaag deze Personeelsaan bieding Reizen, het nummer is 1996/14. Geïnteresseerde mede werkers kunnen boeken via het bijgevoegde aanmeldingsfor mulier. Het aanmeldingsformu lier staat vanaf volgende week maandag ook op de Rabolnfobank. Verkoopondersteuning Reizen C Tü40]217 66 39 te Ie entree t f o f e e Een beetje teleurgesteld met hun derde plaats waren de teams van de Rabobanken Voorschoten en Eindhoven natuurlijk wel. Maar de bloe men en het lovende juryrapport, met ook aanbevelingen om nog beter bereikbaar te zijn, vergoedde veel voor de beide banken, elk in hun cate gorie genomineerd voor de Tele-entree trofee 1996. Hoog boven Amsterdam in het Heineken Ontvangstcentrum ging uiteindelijk het team van Ant- woordservice Nederland strijken met de titel Telefoniste(n) van het Jaar 1996. De drie Tele-entree tro- fees voor verschillende catego rieën kwamen in handen van VHP, Omron Electronics Europe BV en Centraal Beheer Holding NV. Een jury beoordeelde de tele fonische bereikbaarheid van de bedrijven met name op onderde len als bereikbaarheid buiten kantooruren, wachttijden en klantvriendelijkheid. "Om deals te sluiten heb je elkaar nodig. Dat is het goede uitgangspunt wil je zaken doen." Nijenrodiaan Martijn Meskers (25) sloot, samen met zijn team, als enige een deal in een onderhandelingsspel tijdens de vorige week gehouden Step Inhouse-dag bij Rabobank Nederland in Utrecht. De kennismakingsdag voor studen ten van Nederlandse universiteiten met belangstelling voor economie en financiën is een initiatief van de Amsterdamse Stichting Student en Praktijk, Step. De stichting orga niseert soortgelijke dagen ook in samenwerking met bedrijven als Robeco, Shell, ABN AMRO en Akzo Nobel, zodat studenten er een indruk kunnen krijgen van de werk sfeer. De P&O-adviseurs van de Rabobank selecteerden zesen twintig studenten op basis van hun curriculum vitae en motivatie voor een bezoek aan de Rabobank. Na inleidingen over de lokale ban ken, Rabobank Nederland, Rabo bank International en een special over de Chipknip speelden de stu denten een onderhandelingsspel. Ze werden verdeeld over zes groe pen, waarvan drie de verkopers van hun eigen bedrijf nabootsten. De andere drie speelden de over namepartij. Doel was een prijsdeal te sluiten. Behalve leerzaam von den de studenten het spel vooral leuk. En dat gold volgens hen voor de gehele dag, georganiseerd door onder andere Bernadette Meertens van Arbeidscommunicatie bij Rabobank Nederland. Meertens: "Deze dag is een instrument om het imago van de Rabobank als professionele financiële dienstver lener en internationale whole-sale- bank te verbeteren. Verder willen we de studenten die potentiële medewerkers van onze bank kun nen zijn, een goed inzicht geven in onze loopbaanmogelijkheden en selectiecriteria. We kunnen alleen niet op alle verzoeken ingaan. Wel geven we regelmatig presentaties aan universiteiten en HBO-scholen. Daar neemt de belangstelling voor de Rabobank als werkgever sterk toe." Cliënten Advies De eerste uitgave van 'Varié' met aanbiedingen en nieuws voor Rabo TotaalPakkethouders is verschenen. Het is de opvolger van 'Rabocard/ Topcard Nieuws'. Om dit te laten weten krijgen alle cardhouders eenmalig Varié toegestuurd. De cardhouders, inclusief Studenten- rekeninghouders met een Rabocard, ontvangen de uitgave deze week bij hun rekeningoverzichten. In 1997 gaat Varié alleen nog naar Rabo TotaalPakkethouders. In dit eerste nummer besteedt Varié onder meer aandacht aan het Rabo TotaalPakket. Door een coupon in te sturen kunnen cardhouders alsnog overgaan op het Rabo TotaalPakket. Ook studenten kunnen hierop reageren. De prijs van het Rabo TotaalPakket zal echter voor veel studenten reden zijn om het niet af te nemen. Een groot aantal producten uit het Rabo TotaalPakket is namelijk voor hen al gratis of verkrijgbaar tegen sterk gereduceerde prijzen. Aan studenten die het TotaalPakket toch willen, kan het uiteraard tegen de geldende prijs worden verkocht. In elk nummer van Varié staan vier aanbiedingen, waaronder aanbie dingen met bankproducten of - faciliteiten. Ook bevat ieder num mer nieuws over producten uit het assortiment van de bank. Naast het Rabo TotaalPakket komt in deze uitgave de Rabo OpMaat Hypo theek aan bod. Met een coupon kan de klant informatie opvragen over deze producten. De lokale banken ontvangen de respons op de bancaire producten via de stan- daardrapportagelijsten. Vervolgens sturen zij de gevraagde informatie naar de klant. Een uitzondering hierop is de Rabo OpMaat Hypotheek. Rabobank Nederland stuurt de klant recht streeks de informatiebrochure over deze hypotheekvorm en de lokale bank hoeft alleen een afspraak met de klant te maken. De aanbiedin gen van derden die in Varié zijn opgenomen, worden rechtstreeks door de betreffende bedrijven afge handeld. Een uitzondering hierop is het arrangement naar hotel Mercure in Brussel. Dit kan ook worden gereserveerd via de reizen- verkopende Rabobanken. Per kantoor krijgen de lokale ban ken een exemplaar van Varié. Cliënten Advies f (040)217 70 08

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 2