Zakelijke klanten beter uit met BedrijfsPlusRekening Robin Linscboten naar Interpolis n Management Team positief over lespakket Rabobank TrefPunt haalt I-Pay binnen E-mail adres Rabokrant 'De échte verkopers komen nu bovendrijven' Colofon Bed rijven adviesgroep "Zakelijke klanten met een Rabobank Rendement Rekening doen zichzelf tekort", zegt Twan de Wit van de Bedrijvenadviesgroep. "Tenminste, als de voorwaarden volledig worden gehanteerd." Tot voor kort was er geen alterna tief voor deze klanten. Nu wel: de Rabobank BedrijfsPlusRekening. Met de mogelijkheid om kosteloos onmiddellijk en onbeperkt geld op te nemen én een aantrekkelijke rente: inmiddels nauwelijks lager dan de Rendement Rekening. Over de finesses van een cruciale omzettingsactie: "De échte verkopers komen nu bovendrijven." De Rabobank BedrijfsPlusRekening pakt verrassend uit. "We zagen een forse toename van zakelijke tegoeden op Rendement Rekeningen", vervolgt De Wit. "Maar voor zakelijke klanten met zo'n rekening gelden beper kende voorwaarden die niet bij hun métier passen. We hebben eigenlijk verzuimd om voor hen op tijd een passende rekening te brengen. De introductie van de nieuwe BedrijfsPlusRekening ver andert dat. Er is in één maand al bijna een miljard gulden op gezet. Toch staat er nog een fiks bedrag op Rendement Rekeningen uit de tijd dat klanten geen alternatief hadden." Zo'n 40% van die klanten is ver antwoordelijk voor ongeveer 85% van het zakelijke geld op Rendement Rekeningen. Eind volgend jaar hoopt De Wit min stens de helft van dat geld tegen te komen op BedrijfsPlusReke- ningen. Daarvoor is een markt bewerkingspakket geschreven. "Kern is een adreslijst van klan ten die voor overstap in aanmer king komen. Degenen die je goed kent, bel je uiteraard meteen. Klanten waar minder regelmatig contact mee is, stuur je eerst een Hoofdredactie: Henny van Egmond Redactie: Henriëtte Bosch Kees van Dun Charlotte Geers Hannie van Heugten Ineke Hogendijk Bart Padberg Henk Ruurda Ivonne Smit Wiilemien Veldman-Marsman Mare van de Ven Eindredactie: Peter Craghs Peter Sluis Directoraat Communicatie Eindhoven/EO 505 (040)217 71 18 Fax 217 71 36 E-mailadres: Rabokrant@rn.rabobank.nl Klachten over bezorging: (040)219 55 55; fax: 219 50 55 brief met folder over de Bedrijfs PlusRekening. Vervolgens nodig je ook hen telefonisch uit om de voordelen eens op een rij te zet ten. Het pakket bevat daarvoor een telefoonleidraad, inclusief antwoorden op eventuele tegen argumenten. Een overzicht van vergelijkbare rekeningen van con currenten completeert het geheel." Het pakket is getest bij banken en die roemden de praktische bruik baarheid van de adreslijst. "Het gaat per bank om zo'n tachtig klanten, met gemiddeld vier ton op een Rendement Rekening. Je hoeft dus maar een beperkt aan tal klanten te benaderen voor een maximaal resultaat. Het is belangrijk snel te starten. Hoe eerder ondernemers de soepele voorwaarden van de Bedrijfs PlusRekening kennen, hoe beter. Het is een prima product, toege sneden op het karakter van zake lijke tegoeden. Of, zoals de folder zegt: Ook geld dat u niet meteen nodig hebt, moet u direct kunnen gebruiken. Zonder opzegtermijn, boeterentes of andere kosten." Het marktbewerkingspakket om zakelijke klanten met een Rende ment Rekening om te zetten naar een BedrijfsPlusRekening arri veert deze week bij de banken. Doorbelasting (ƒ75,-) gebeurt automatisch. Bedrijvenadviesgroep C (040)217 70 04 'Een bijzonder kindvriendelijke en praktische handleiding, die kinde ren leert om te gaan met moderne bancaire handelingen. Geen over bodige luxe in een technologisch ontwikkeld land als Nederland.' Dat is het oordeel van het blad Management Team in het november nummer over 'Effe pinnen'. Dit lesboek voor het voortgezet speciale onderwijs kwam tot stand met medewerking van de Rabobank. Het omslagartikel van Manage ment Team gaat over 'Sluik- sponsoring in het klaslokaal'. Steeds vaker maken basis- en middelbare scholen gebruik van een 'derde geldstroom'. Die is afkomstig van bedrijven en een aanvulling op de krappe budget ten vanuit Den Haag. Commercieel lesmateriaal is een voorbeeld van die geldstroom. Volgens Management Team zou de Rabobank wel eens samen werken met uitgevers, om leer methoden te voorzien van een actueel en praktisch sausje. Woordvoerder Bob Goulooze van Rabobank Nederland zegt dat aan die samenwerking con tacten met het onderwijs vooraf gaan. "We hebben bijvoorbeeld regelmatig overleg gevoerd met de Vereniging van Economie docenten. Samen ontwikkelen we ook lesmateriaal. Daarbij wordt dan de RabobankAcademie be trokken. Zij hebben immers didactisch kwaliteiten in huis. Wij zien dat als een stukje maat schappelijke verantwoordelijk heid. Iedereen heeft met bankza ken te maken." Het idee leeft om bestaande andere lespakketten te actuali seren, zoals over zelfstandig wonen, budgetteren en betalings verkeer. De nieuwe uitgave van 'Effe Pinnen' bevat nog geen informatie over de Chipknip. Naast de ontwikkeling van les pakketten verstrekt de Rabobank regelmatig informatie over bank zaken aan scholen en geeft ze ondersteuning bij scripties. Robin Linschoten versterkt per 1 december de gelederen van NV Interpolis. De voormalig staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid treedt voor 2,5 dag per week bij de Tilburgse verzekeraar toe tot het managementteam van de busi ness unit Collectieve Voorzieningen en Zorg. Linschoten (40) gaat bij Inter polis werken bij het bedrijfson derdeel van Interpolis dat alle verzekeringsvormen die in ver band staan met de sociale sec tor behandelt. Tot zijn taakge bied behoren zaken als strategische beleidsontwikke ling, wetgeving, marktverken ning en -bewerking, product ontwikkeling en relatiebeheer. Linschoten staat bekend als een zeer ervaren man op het gebied van de Nederlandse sociale zekerheid. Aan zijn poli tieke loopbaan kwam enkele maanden geleden een abrupt einde door de CTSV-affaire. "Interpolis is een aantrekkelij ke verzekeraar", zegt Linschoten in een eerste reactie. "Het bedrijf timmert momenteel erg aan de weg. Alle ontwikkelin gen op verzekeringsgebied worden op de voet gevolgd en men speelt daar snel op in. Het is interessant om daaraan mee te werken." De overstap van Linschoten naar Interpolis betekent ook dat het voormalig jongste Kamerlid niet meer terug zal keren in de politiek. "Althans niet profes sioneel", licht hij toe. "Als voorzitter van de VVD verkie zingsprogrammacommissie blijf ik wel betrokken bij de partij, zij het op vrijwillige basis." Bedrijvenadviesgroep Cliënten Advies De cybershopper met een TrefPuntabonnement hoeft de elementen niet meer te trotseren om Sinterklaas- en kerstinkopen te doen. Hij kan zijn virtueel bestelde cadeaus gewoon betalen met I-Pay. Tot dusver was dit uitsluitend voorbehouden aan Planet Internet- abonnees. Planet Internet geeft hiermee de exclusiviteit van dit betaalsysteem op. John Caspers (l) ontvangt uit banden van Laurent Guntenaar het eerste I-Paypakket. De beslissing 1-Pay naast het Rabobank Direct betalen te intro duceren op TrefPunt, is logisch meent Laurent Guntenaar van Betaaldiensten. Beide systemen kunnen prima naast elkaar bestaan, zegt hij. "Virtuele com mercie komt nu echt van de De Rabokrant is vanaf van daag ook per elektronische post bereikbaar. Bezitters van een computer met Internet-aansluiting kun nen nu eenvoudig en snel informatie of berichten naar de Rabokrant opsturen. Het kersverse e-mail adres is: Rabokrant@rn.rabobank.nl Dit adres staat voortaan ook in het colofon. grond. Klanten wensen op aller lei manieren te betalen. Dat zijn ze gewend als ze de stad ingaan en verwachten ze ook op Internet." Het eerste I-Paypakket ging naar John Caspers van TrefPunt Nederland. Als gebruiker van het eerste uur zal hij de komende maanden bekijken hoe I-Pay bevalt. Alle TrefPuntabonnees én de TrefPuntmanagers krijgen deze week een mailing over I-Pay. Meer informatie staat ook op de homepage van de Rabobank: www.rabobank.nl/betalen. Servicedesk I-Pay (030)216 10 41

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 2