Klant meer geïnteresseerd in advies dan in kortingen Veel vragen rond marktbewerkingspakket Agrarische brochures lopen als een trein AGENDA week 44 'Studievoorziening kinderen' -XS Cliënten Advies Het maken van een afspraak voor een integraal adviesgesprek over de verzekeringsportefeuille levert het meeste resultaat op. Dat is de belangrijkste conclusie uit de tussenevaluatie van Offensief '96 van Interpolis. Gebleken is dat van alle klanten met wie telefonisch een afspraak totstandkomt 98% daadwerkelijk een nieuwe verzekering afsluit. Ook blijkt dat de klant meer geïnteresseerd is in advies dan in kortingen. Inmiddels zijn door de actie, die nog tot 1 januari loopt, 8.000 nieuwe verzekeringen afgesloten. Offensief '96 loopt vooruit op de komst van de Alles in één Polis, die begin volgend jaar op de markt komt. Meer dan vierhonderd Raboban- ken zijn sinds enkele maanden met de actie bezig, die als doel heeft het aantal schadeverzekeringen per par ticuliere verzekeringsklant te ver hogen. Het enthousiasme om mee te doen is groot, ook omdat cliënt adviseurs de gelegenheid krijgen verder vertrouwd te raken met direct-mail en telefonische follow- up. Naast de positieve reacties heb ben banken ook kritiek. De selec tiediskette biedt niet alle gewenste mogelijkheden, het belscript gaat te veel uit van de geboden korting en de brief aan de klant levert wei nig respons op. Tiny Coppens van Schade Particulieren van Interpolis is het met de kritiek eens: "Rabobankklanten raken niet zo onder de indruk van kortingen. Ze waarderen het meer als ze door de bank uitgenodigd worden voor een integraal adviesgesprek. Uit de evaluatie blijkt dat klanten dan veel eerder naar de bank komen. En als ze tijdens het gesprek horen dat ze korting krijgen, vinden ze dat natuurlijk leuk meegenomen." Het script en de brief zijn inmid dels in aangepaste versie verkrijg baar. Ook de selectie kan verbeterd worden. Hiervoor kunnen banken contact opnemen met de regiomana ger Schade Particulieren. Coppens: "Het zijn hulpmiddelen, telefoni sche follow-up is absoluut noodza kelijk om een afspraak met de klant te maken. Speciale belavon- den zijn hiervoor geschikt. Daarbij realiseer ik me dat banken verschei dene acties, zoals het RaboTotaal- pakket en de introductie van de Chipknip, op de plank hebben liggen die uitgevoerd moeten worden." Productbeheer Interpolis 7 (013)462 27 93 Relatiebeheer/Bed rijven adviesgroep De agrarische brochures van het Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK) lopen als een trein. Van de nieuwste uitgave 'Op eigen benen' gingen er in een paar maan den tijd 3.000 over de toonbank van de lokale banken. Ook 'Toe komst voor twee' is gewild. Daarvan zijn intussen 2.500 exem plaren weggegeven. De brochures kwamen tot stand in nauwe samen werking met Rabobank Neder land. De segmenten Relatiebeheer en Bedrijvenadviesgroep denken er nu over deze brochures aan te vullen met brochures van de Rabobank. Lokale banken kunnen hun sugges ties daarvoor indienen bij Piet van de Port, telefax (040)217 67 09. 'Op eigen benen', kost ƒ15,- per stuk en heeft bestelnummer 8307. 'Toekomst voor twee' kost even eens 15,- per stuk en heeft bestel nummer 80348. Beide brochures zijn verkrijgbaar in Best. Relatiebeheer d (040)217 77 00 Financiële Advisering Het marktbewerkingspakket 'Studievoorziening kinderen' arriveerde onlangs bij de banken. De doelgroep, ouders van kinderen tot 22 jaar, biedt een financieel adviseur alle kans hen te helpen hun fiscale mogelijkheden maximaal te benutten. Marketeer Esther Zimmerman constateert veel belangstelling voor het pakket en beantwoordt vier veelgestelde vragen. Tot wanneer kan het pakket - met en zonder centrale selectie - worden besteld "Zeker nog tot het eind van dit jaar. De selecties worden om de veertien dagen gedraaid, dus een bank moet maximaal twee weken wachten. Een pakket zonder selectie wordt de volgen de dag afgeleverd. Banken die nu nog niet mee willen doen, advi seer ik het pakket toch al te bestellen. Er staan namelijk veel praktische ideeën en oplossingen in." Kan de centrale selectie ook los worden besteld? "Nee, want die hoort bij het pakket. Een bank heeft niets aan een losse selectie. Het is dus zaak vooraf goed te bedenken of een selectie nodig is. Op de selectie lijst staan alle FA-klanten met kinderen tussen 0 en 22 jaar. Banken die de selectie niet zélf via CRP kunnen doen, raad ik aan de selectielijsten te bestellen. Dat kost maar vijf tientjes meer. Ook banken die de actie later willen voeren, kunnen de lijsten al bestellen want de selectie is redelijk statisch en de informatie verandert niet snel." Is de brochure apart te hestellen? "De actie bestaat uit een brief en een brochure die inderdaad los is te bestellen. Maar het is wel ver standig om het marktbewer kingspakket te lezen voordat de brochures worden ingezet. Het artikelnummer van de brochure is 80389, de stukprijs l ,75 en de besteleenheid 50." Sluit het pakket aan hij de voor stellen van Vermeend? "Daar is uiteraard rekening mee gehouden en zo nodig geven we de banken in een later stadium nog aan wat er per 1 januari gaat veranderen." Meer informatie over het pakket is te vinden op de cd-rom/disket- te onder trefnummer 639505. Financiële Advisering C (040)217 70 07 Elke vrijdag vindt u in deze krant een overzicht. Als u dat uitknipt en bewaart, heeft u alles op een rijtje waar u later eventueel nog iets mee wilt doen. Het overzicht is ook handig bij de agenda van het werkoverleg. Voor een uitgebreide handleiding verwijzen wij naar het artikel Agenda (618515) op de cd-rom/diskette, die uw systeembeheerder op Laura Lan of Stand Alone heeft geïnstalleerd. Artikelen met een letter achter de cijfer code verwijzen naar aanvullende infor matie. Actiepunten Alle medewerkers 644103 Nieuw formulier levert twee dagen tijdwinst op 644103a Circulaire 43/1208: Nieuw for mulier opvragen kopie (debet) OLA/OLO 644302 Rente omlaag 644302a Circulaire 16/809: Advies rente- en provisietarieven 1996 (XII) 644404 Voortaan direct correcte beschikkingsruimte in COF 644507 Volgende vraag graag 644507a Bijzondere aspecten informatie plicht Bedrijvenadviesgroep 644104 Echte beslissers komen op beurs Grubbenvorst 644104a Selectieprocedure tuinbouw- vakbeurs 644104b Uitnodigingsbrief tuinbouw- vakbeurs 644106 Stroom vragen over TrefPunt 644107 Snellere goedkeuring financie ringen bij gebruik juiste datum 644205 Banken wijzen ondernemers te weinig door naar Kleinnood 644205a Informatie Stichting Kleinnood 644403 Rabobank Academie zoekt managers met eigen visie 644403a Informatie over opleiding Perosneelsmanagement en inschrijfformulier 644502 Gids voert agrariërs door subsi diejungle 644502a Subsidiegids: prijzen en bestel wijze 644508 Bedrijfsbemiddeling 644508a Extra informatie en banken die bemiddelen 644510 Voorbeeldbrief ICL betaalauto maat 644510a Modelbrief ICL betaalautomaat 644511 Agrarische brochures lopen als een trein 644515 Marktbewerkingsplan op cd- rom/diskette: Pro-actief blijft credo 644515a Centraal Marktbewerkingsplan 1997 Bedrijfsvoering 644108 Aantal selecties lokale database groeit sterk 644407 Informatiebijeenkomst Post- HBO leergang Control Rabobank 644407a Aanmeldingsformulier Post- HBO leergang Control Rabobank 644503 LAURA Bulletin op Internet 644503a LAURA Bulletin nummer 46 644506 Herschreven hoofdstukken handleiding ARC op cd-rom 644506a Hoofdstuk 1 Handleiding ARC 644506b Hoofdstuk 7 Handleiding ARC 644506c Hoofdstuk 20 Handleiding ARC 644506d Hoofdstuk 22 Handleiding ARC 644506e Hoofdstuk 25 Handleiding ARC 644506f Aanvraagfomulier (FORM3033.DOC) Cliënten Advies 644206 Nieuwe actie spaarfondsen Rabo 3x Belastingvrij Plan 644206a Overzicht mediaplaatsingen 644405 Polis sneller bij klant 644405a Werkwijze elektronisch aanvra gen Doorlopende reisverzeke ringen 644504 Marktbewerkingspakket 3x Belasting Vrij Plan 644504a Marktbewerkingspakket 3x Belasting Vrij 644514 Besteldatum Leukste Vakantie Krant verlengd Eigen Huis 644517 'Workshops nieuwe dimensie' Financiële Advisering 644201 IRIS-econoom spreker 'Dag van het Aandeel' 644202 Seminar 'Inkomen en vermogen in de toekomst' geactualiseerd 644303 Gezocht: zelfbedachte inventa risatieformulieren 644406 Actie laat potentiële beleggers eigen risicoprofiel opgeven 644505 Nieuw instrument meet tevre denheid klanten 644505a Klanttevredenheidsmeter 644505b Aanmeldingsformulier uitvoering Klanttevredenheidsonderzoek 644512 Veel vragen rond marktbewer kingspakket Relatiebeheer 644107 Snellere goedkeuring financie ringen bij gebruik juiste datum 644403 Rabobank Academie zoekt managers met eigen visie 644403a Informatie over opleiding Personeelsmanagement en inschrijfformulier 644502 Gids voert agrariërs door subsi diejungle 644502a Subsidiegids: prijzen en bestelwijze 644511 Agrarische brochures lopen als een trein Overige bewaarinfo Alle medewerkers 644101 Kunstaanbieding personeel RaboMagazine januari i 644102 RabobankAcademie houdt seminar 'Distributieland' 644501 Agenda week 44 644509 Mensen i Bedrijvenadviesgroep 644105 'TrefPunt uitleggen op papier spreekt toch geen mens aan' 644301 ABN AMRO-automaat straks geschikt voor Loko en Airmiles 644516 'Trefpunt is net het gewone leven' i Bedrijfsvoering 644203 Proef kantooragenda-pakket bij zes banken Cliënten Advies 644204 Leenklant sneller opgespoord i 644305 Aanpassing doorbelasting tarie- ven passen en cards 644513 Rabobank vraagt Consumentenbond om ophel- i dering over leenonderzoek Eigen Huis 644408 Bronsgroen 'benchmarken' Management 644109 Database marketing inzetten is j kiezen voor de toekomst 644304 Seminar over de toekomst van i de land- en tuinbouw I Relatiebeheer 644401 Rabobank deelt kennis euro j met groot publiek 644402 Exporteurs voorzien stevige groeikansen

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 2