Rabobank sponsor Holland Genetics Show in Zwolle Rabobank deelnemer proef 'Toets 9220' in de provincie Utrecht 'Lokaal' bezoek Interpolis bij Rabobank Harderwijk Boekje met 102 vragen en antwoorden over OpMaat Snoeptrommeltje in uitverkoop Relotiekaorten tot 17 november te bestellen Relatiebeheer/Bedrijven adviesgroep Eigen Huis Sinds de koe is gedomesticeerd en geëvolueerd tot een economische factor van belang, is de kwaliteit van de melk- en vleesveestapel voortdurend verbeterd. "Nederlands vee is wereldberoemd", aldus Arie van der Spek van het segment Relatiebeheer. Hij adviseert de banken agrarische ondernemers de gelegenheid te bieden op 27 november de Holland Genetics Show in Zwolle te bezoeken, waar onder meer de dochters van topstier Dutch Duke te zien zijn. "De Rabobank laat daarmee zien dat ze betrokken is bij de agrarische sector." De roodbonte dochters van dochters van Tornedo en Ronald Dutch Duke en zijn collega-fok- zo beroemd, dat zelfs veefokkers stieren Southwind en Beverlake uit het buitenland naar Zwolle Nick zijn, evenals de zwartbonte reizen. Van der Spek verklaart de Cliënten Advies In de provincie Utrecht start eind oktober de proef Toets 9220. Het segment Cliënten Advies neemt deel aan de proef met het product Sparen. Toets 9220 moet uitwijzen of er een markt is voor het gestructureerd toesturen van concurrerende informatie over producten en diensten aan consumenten. De doelstelling voor de Rabobank is het verkrijgen van nieuwe naw- gegevens van geïnteresseerde (potentiële) klanten op het gebied van Sparen. Toets 9220 is een initiatief van het bureau Data Direction in samen werking met onder meer PTT Post Mediaservice en de Consumenten bond. Vanaf eind oktober heeft in de provincie Utrecht gedurende drie maanden een intensieve recla mecampagne plaats om Toets 9220 aan de consument te presenteren. Onder alle consumenten in het proefgebied wordt huis aan huis een Informatie Aanvraag Gids met 42 productgroepen verspreid. Wil de consument meer informatie over bepaalde producten of diensten dan kan hij bellen naar het verkor te telefoonnummer 06-9220. Het bureau Data Direction stuurt de consument vervolgens een infor matiepakket toe waarin vijf tot zeven aanbieders dat product aan bieden. "Vraagt een consument meer infor matie over sparen aan, dan krijgt hij een informatiepakket toege stuurd met daarin onder meer grote belangstelling voor derge lijke manifestaties uit de grote interesse van de boeren voor hun levende have. "Boeren houden van koeien. Ze hechten er waar de aan dat hun vee er mooi uit ziet. Dat is minstens zo belangrijk als verbetering van de productie en het omlaag brengen van de kostprijs. En hoe kun je dat nu beter beoordelen dan zelf te gaan kijken?" Evenals vorige jaren is de Rabobank ook dit keer weer sponsor. Van der Spek: "Mani festaties als de Holland Genetics Show zijn gericht op vooruit gang. De Rabobank vindt deze vooruitgang belangrijk. Rundvee is van eminent belang voor de economie van ons land. Bovendien wil de bank tonen betrokken te zijn bij de agrari sche sector. Daarom vind ik het belangrijk dat we ook relatie- kaarten ter beschikking stellen." Deze kaarten kosten, inclusief catalogus, ƒ10,- per stuk in plaats van 12,50. Ze zijn verkrijgbaar bij het secretariaat van de Holland Genetics Show in Zwolle. Bestellen kan tot 17 november. Eenmaal bestelde kaarten kun nen niet worden geretourneerd. Meer informatie, waaronder een makkelijk in te vullen bestelfor mulier, staat op de eerstvolgende cd-rom/diskette. Relatiebeheer C (040)217 77 00 De Helpdesk segment Eigen Huis heeft in samenwerking met de Interpolis Helpdesks Leven Particulier en Hypotheken OpMaat het boekje 'De OpMaat Hypotheek Vragen Antwoorden' ontwikkeld. In het boekje staan 102 veelgestelde vragen over de OpMaat Hypotheek en de antwoorden. Het boekje is bedoeld voor alle medewerkers die betrokken zijn bij de verstrekking van de OpMaat Hypotheek. "De vragen in het boekje zijn allemaal bij één van de drie Helpdesks binnengeko men", zegt Richard Veldhoen, van de Helpdesk segment Eigen Huis. "Daarom wil ik via deze weg de banken bedanken. Want dankzij hun vragen is dit handige naslagwerk tot stand gekomen. Hypotheekadvi seurs, maar ook medewerkers Binnen dienst Eigen Huis, kunnen met dit boekje hun voordeel doen. Het zou goed zijn als zij het boekje altijd in de buurt hebben, want dit is pas versie één. Na de OpMaat-herexamens verschijnt een tweede versie, met daarin aandacht voor de examenant- woorden en de uitwerkingen van de meeste gemaakte fouten." Het boekje De OpMaat Hypotheek Vragen Antwoorden staat op de eerstvolgende cd-rom/diskette. Eigen Huis 7 (040)217 76 91 Eigen Huis Het snoeptrommeltje met toffees, dat de hypotheekadviseurs gebruiken als pre-sales instrument, is in prijs verlaagd. Het gevulde blik in de vorm van een huisje kost met ingang van vandaag nog maar 2,50 (was 5,-). De aanbieding geldt zolang de voorraad strekt. Voor de lokale banken is dit de laatste kans om dit originele huisje met inhoud te bestellen. Op de Verkopers dag '97, die 28 januari aanstaande wordt gehouden, introduceert het segment Eigen Huis namelijk een nieuw premium. Dat betekent ech ter niet dat het trommeltje niet aan sloeg. Integendeel, binnen een jaar werden er ruim zestigduizend snoep- trommels afgezet. "Het snoeptrom meltje is vooral bedoeld om aan potentiële klanten te geven met wie de hypotheekadviseur een prettig eerste gesprek heeft gevoerd", zegt Rob Luters van het segment Eigen Huis. "Die relatiebinding wordt nog eens extra bevestigd omdat de advi seur bij overhandiging van het trom meltje zijn visitekaartje erin doet." Door de prijsverlaging ziet Luters ook andere mogelijkheden voor het trommeltje. "Banken kunnen het premium nu ook weggeven tij dens beurzen en evenementen. En ook andere segmenten kunnen met dit goedkope weggevertje hun voordeel doen." Het trommeltje is op de gebruikelijke wijze te bestellen in Best. Het artikelnummer is 0317, de besteleenheid is vijftig stuks. Eigen Huis f (040)217 76 91 informatie over sparen bij de Rabo bank met als specifiek aanbod Rabo TeleSparen", legt Erna van Lubek van het segment Cliënten Advies uit. "Vervolgens kan de consument reageren door de bijgesloten ant woordcoupon te sturen naar Rabo bank Nederland, door te bellen met het call center of door contact op te nemen met de lokale bank. In het informatiepakket staat namelijk de voor de aanvrager dichtstbijzijnde Rabobank vermeld. De naw-gege- vens van de aanvragers worden doorgestuurd naar de lokale bank. Lokale banken krijgen zo nieuwe naw-gegevens van geïnteresseerde potentiële klanten die zij kunnen benaderen voor het product (Tele)- Sparen." Vandaag ontvangen de lokale banken in de provincie Utrecht gedetailleerde informatie over de proef Toets 9220. Erna van Lubek C (040)2Ï77l 68 Afgelopen vrijdag kreeg Rabobank Harderwijk-Ermelo-Putten van de afdeling Allfinanz van Interpolis de uitnodiging om dieper in te gaan op de kernwoorden Verzekerd, Coöperatief en Lokaal uit het mission state ment van Interpolis. Aan tips om nog beter tegemoet te komen aan de wensen van de bank was geen gebrek. "Hoewel dit statement vanaf de introductie vorig jaar krachtig is neergezet, is het voor velen niet altijd even concreet te maken. Daarnaast nam de actualiteit ervan de laatste tijd af", vertelt Han Happel, hoofd van de afdeling Allfinanz. Reden genoeg om de theorie te gaan toet sen aan de praktijk. De stelling 'het op coöperatieve wijze invulling geven aan de verkoop en verwer king van verzekeringen' was voor velen reden aan te geven hoe men de serviceverlening van Interpolis ervaart. "Wij vinden de snelheid en accuratesse waarmee polissen wor den verwerkt van groot belang. Daar waar het de beslissingsbe voegdheid betreft zou Interpolis sterk kunnen verbeteren, want het nemen van beslissingen mag niet lang op zich laten wachten", vertelt Maaike Eijgenhuijsen van Rabo bank Harderwijk. Ook vinden de medewerkers van Harderwijk: "De bevoegdheden zouden mogelijk kunnen worden neergelegd bij de Helpdesk van Leven Particulier. Voor wat betreft de prijsstelling en de beloning die de banken ontvan gen zou Interpolis meer in staat moeten zijn deze op bankniveau verder te differentiëren." Op het gebied van lokale betrokkenheid merkte de bank op dat de promo tionele activiteiten van Interpolis beter aan zouden kunnen sluiten op die van de bank. Happel: "Wij ont vingen dan ook de tip om onze commerciële activiteiten, wat betreft inhoud en timing, flexibeler in te zetten." Eijgenhuijsen: "De bank zou beter in de gelegenheid moeten worden gesteld om een dergelijke actie aan te passen aan de lokale wensen en bovendien uit te voeren op een moment dat het de bank beter uit komt. Ook daar waar het de com municatie rond deze acties betreft, zou deze voor verbetering vatbaar zijn." Uit handen van het hoofd van de afdeling Allfinanz, de heer Han Happel werd aan alle deelnemers van de discussie een aandenken in de vorm van een flessenopener uit gereikt. "Hiermee wil Interpolis haar 'open' relatie met de eigen mede werkers en met de banken nog eens extra onderstrepen", aldus Happel. Nederlands vee is wereldberoemd.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 3