24 o 9 'Een tearjerker van het zuiverste water' Bruidspaar verrast Koopbuisnet Nederland straks ook via Rabobank WoonWijzer te raadplegen Brochure 'Een BV, ja of nee?' in herdruk na kamerbeslissing Lange rente blijft vooralsnog laag 19 9 6 Commerciol Cliënten Advies tweede in ranglijst Nieuw onderkomen Rabobank Ireland Campagnematerialen OpMaat Hypotheek Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 102 Week 39 Dinsdag 24 september Cliënten Advies' Het Nederlandse tv-publiek heeft genoten van de commercial van Cliënten Advies. Het filmpje behaalde de tweede plaats op de com mercialranglijst van het vakblad ReclameWeek over de maanden augustus/september. ITT Telecom bleef de Rabobank net voor met een commercial over Voicemail. Humor wint het van emotie. Het blad vindt de Rabospot ontroerend: "Een tearjerker van het zuiver ste water". Het blad liet veertig consumen ten kijken naar nieuwe commer cials. Ze waardeerden de door Rogier van der Ploeg en reclame bureau Saatchi en Saatchi ge maakte Rabospot met 7,44. De commercial van PTT Telecom werd met een 7,5 iets hoger gewaardeerd. De Rabocommercial bestaat uit een aaneenschakeling van voor iedereen herkenbare grote en kleine menselijke situaties, onder steund door You'll never walk alone in gospelstijl. Het segment Cliënten Advies is uiteraard zeer verheugd met de rangschikking. Nel Stevens van het segment: "Als je eraan begint hoop je natuurlijk op zo'n goed resultaat. Minstens zo leuk is dat we behoorlijk wat positieve reacties van lokale banken hebben gekre gen." Ook Marjoleine Jansen van Saatchi Saatchi is blij: "Het is leuk dat de consument de commercial waardeert. De men sen vinden het prettig om naar de spot te kijken, daarom wordt er tijdens het filmpje niet snel gezapt." De doelstelling, de Rabo bank naar voren brengen als een menselijke bank, is volgens Jansen bereikt: "Absoluut. De commer cial is emotioneel en zit vol scènes met dagelijkse momenten waarin mensen 'betrapt' worden. De Rabobank is erin geslaagd als een menselijke en aardige bank over te komen." Stevens vult aan: "We willen een bank zijn die in verge lijking met andere banken meer aandacht heeft voor haar klan ten. Die aandacht moet je als het Martijn Kiemeneij en zijn vriendin Claudia keken afgelopen vrijdag verbaasd op toen ze champagne en bloemen kregen aangeboden bij een bezoek aan Rabobank Prinsenbeek. Lida Janssen, medewerkster Commerciële Binnendiensthad het tweetal naar de bank gelokt onder het voorwendsel dat de Rabobank begonnen was met een feli- citatiedienst. De werkelijke reden van de uitnodiging: Martijn en Claudia gaan binnenkort trouwen en de moeder van Martijn, woon achtig in de Verenigde Staten en al jaren een goede klant van de bank, wilde het toekomstige bruidspaar een cadeau geven. Els Koppenaal, segmentmanager Cliënten Advies en Eigen Huis van de bank: "Toen Lida bij me kwam met bet verzoek van moeder Kiemeneij dacht ik eerst: laten we dat maar niet doen. Maar omdat het om een bijzonder verzoek ging en we de P van persoonlijk hoog in ons vaandel hebben, heb ik besloten mee te werken." Moeder Kiemeneij belde tijdens de overhandiging van de spaarrekening met geld uit de VS, waar het op dat moment half vier 's nachts was, om de twee te feliciteren. ware uit de beelden proeven. Vandaar de emotie in de beelden. Als ze dat bij ReclameWeek een tearjerker noemen, kan ik daar goed mee leven." De commercial van Cliënten Advies heeft inmid dels plaatsgemaakt voor een spot van Relatiebeheer. Relatiebeheer De brochure 'een BV, ja of nee?' is uitverkocht en een herdruk zit er de komende weken niet in. Het ziet er namelijk naar uit dat de belastingtarieven veranderen. De Tweede en Eerste Kamer nemen hierover begin november een beslissing. Nu herdrukken bete kent dus straks wellicht de oud papierbak en dat is weggegooid geld. Zakelijke relaties die een eigen bedrijf beginnen en twij felen over de juiste rechtsvorm of relaties die hun bedrijf willen omzetten in een BV, kunnen ove rigens toch gewoon terecht bij hun bank. De brochure staat eveneens op de eerstvolgende cd- rom/diskette en is makkelijk te printen. Het is wel belangrijk klanten te attenderen op mogelij ke veranderingen. Bestellingen in back-order worden uitgevoerd zodra de nieuwe versie op de plank ligt. Het segment Relatie beheer verwacht dat dit in decem ber het geval is. Relatiebeheer C (040)217 77 00 Eigen Huis Het informatiesysteem van Koophuisnet Nederland is van morgen in werking gesteld. Het aanbod van koopwoningen wordt door deze nieuwe landelij ke databank veel overzichtelij ker. Het nieuwe informatiesys teem zal over enkele weken ook via de Rabobank WoonWijzer worden geraadpleegd. Het is de bedoeling dat de Rabo bank dit najaar start met de proef met een informatiezuil waarop informatie over de woon- en leef omgeving is te vinden. De proef met de Rabobank WoonWijzer wordt gehouden in de omgeving van Oss/Den Bosch en Etten- Leur/Breda. Via de informatiezuil van de Rabobank zal ook de databank van Koophuisnet Nederland geraadpleegd kunnen worden. Daarover zijn onlangs afspraken gemaakt. Eigen Huis C (040)217 70 05 De Nederlandse kapitaalmarktren te dook afgelopen vrijdag onder de zes procent, het laagste niveau sinds februari. "Dat wordt mede veroorzaakt door de daling van de lange rente in de Verenigde Staten", licht Monique van Gils van de Stafgroep Economisch Onderzoek toe. "Verder is de financieringsbe hoefte van de Staat dit jaar lager dan verwacht. De regering heeft niet veel geld meer nodig en zal dit jaar dus minder leningen gaan uit geven. Leningen worden daarmee schaarser en dus duurder. Met als gevolg: hogere obligatiekoersen en een lagere rente." De econome ver wacht dat de lange rente voorals nog laag kan blijven. "Maar zij zal niet veel lager meer worden aange zien het meeste positieve nieuws nu in de koersen is verwerkt. Op lan gere termijn voorzien we een stij ging van de lange rente, als gevolg van een verwachte Amerikaanse rentestijging dit najaar." Relatiebeheer Rabobank Ireland Limited heeft een ander onderkomen. Vanaf 23 sep tember zetelen de Ierse collega's in het George's Doek House, Inter nationale Finance Services Centre, Dublin 1, Ireland, telefoon 00.353.1.607.6100. Het faxnummer en Swift-adres zijn niet gewijzigd. Eigen Huis De materialen voor de OpMaat Hypotheek worden vanaf deze week bij de banken bezorgd. De start van de mediacampagne is gepland op 14 oktober. Als eerste zullen deze week de advertentie en de bankhalaankleding bij de banken arriveren. De week daarop volgen de radiocommercial en het premium. De kabelkrantcom mercial wordt rechtstreeks aangeleverd aan de lokale kabelkrant. Tenslotte ligt vanaf week 41 de introductie brochure OpMaat Hypotheek bij de banken. Omdat de mediacampagne op 14 oktober start, verzoekt het seg ment Eigen Huis de banken om al de materialen niet eerder dan die datum in de bankhal tentoon te stellen. Eigen Huis f (040)217 70 05 Een menselijk moment uit de commercial.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1