o8 Voorbereidingen Verkopersdag '97 in volle gang 'Aandacht is funest voor ziekteverzuim' Rabobank Breda deelt 20.000 NAC-vlaggetjes uit de groep traineeship voor FA/Beleggingsspecialist van start 19 9 6 Banken gezocht die aantoonbare verkoopsuccessen hebben geboekt Bedrijfsarts Paanakker in RaboMagazine: Aanmelden vóór 1 september Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 73 Week 33 Woensdag 14 augustus Eigen Huis Méér nadruk op direct en praktisch toepasbare zaken met concrete hulpmiddelen zoals draaiboeken en hand-outsin combinatie met een meer doelgroepgerichte opzet. Dat is de insteek van de Verkopersdag '97. die op 28 januari 1997 in de RAI te Amsterdam wordt gehou den. De voorbereiding van die dag is inmiddels in volle gang. Wat de derde Verkopersdag pre cies gaat inhouden wil projectlei der Petra Kerrebijn van het seg ment Eigen Huis nog niet kwijt. Wel licht ze een tipje van de sluier op: "De Verkopersdag '97 gaat "In ons vakgebied is het alom bekend: aandacht is funest voor ziek teverzuim", zegt bedrijfsarts Karen Paanakker van het regioteam Midden-Noordoost van de Arbodienst in RaboMagazine van augus tus. Het ziekteverzuim bij de Rabobank lag in het tweede kwartaal van dit jaar op 3,26%, een absoluut laagterecord. Natuurlijk ligt dit ook aan het soort werk dat bij een bank wordt gedaan, relativeert Paanakker, maar toch geeft zij de organisatie een compliment. stil bij Rabobank International. In de rubriek Lokaal Centraal wordt geconstateerd dat een jaar lijks winstuitkeringsfonds voor de lokale gemeenschap een traditie wordt. Het uitneembare Dossier is gewijd aan de deelname van Rabobank in Robeco. In Wieier- passie komen drie wielerfans bin nen de Rabobank aan het woord. Het augustusnummer van Rabo Magazine gaat de komende drie dagen op de post. méér bieden dan alleen een ple nair programma en een informa tiemarkt." Verder meldt ze dat op basis van de evaluaties van de vorige twee Verkopersdagen zowel het in houdelijke gedeelte als de infor matiemarkt wordt verbeterd. Kerrebijn: "Omdat het bezoek aan de informatiemarkt wordt gespreid neemt de drukte af. Daardoor is er meer ruimte om vragen te stellen en zijn de stands beter bereikbaar. Ook is er in iedere stand een praktische hand- out te vinden over het betreffen de onderwerp." Banken gezocht De organisatie wil ook dit jaar weer banken bij het programma betrekken. De bedoeling hiervan is dat die banken hun praktijker varingen met de collegabanken delen, zodat die daarmee hun voordeel kunnen doen. Het seg ment Eigen Huis zoekt daarom contact met banken die aantoon bare verkoopsuccessen hebben geboekt. Voorbeelden hiervan zijn: een hypotheekadviseur die meer dan tweehonderd hypothe ken per jaar verkoopt, een bank die bij meer dan de helft van haar hypotheken een verzekering weet te verkopen, een bank die het marktaandeel met meer dan 50% heeft zien groeien, een bank die in één jaar de hypotheekproduc tie heeft verdubbeld of een bank die een uitzonderlijk succesvolle actie heeft gevoerd. Banken die hieraan willen meewerken kun nen vóór I oktober een fax stu ren naar Rabobank Nederland, segment Eigen Huis, Petra Kerrebijn. Het faxnummer is (040)217 68 89. Eigen Huis (040)21 7 60 72 De Rabobank Breda heeft afgelopen weekend ruim twintigduizend vlaggetjes uitgedeeld. Op de gele vaandels is zowel het logo van de bank als dat van eredivisieclub NAC te zien. Doel van de actie is om de Rabobank te profileren als één van de founders van de Bredase voetbalclub. Het uitreiken van de vlaggen viel samen met het weekend waarin het vernieuwde NAC zich aan het publiek presenteerde. Zaterdag middag werden op diverse plaat sen in het centrum al drieduizend vlaggen uitgedeeld. Vóór de wed- stijd van NAC tegen het gere nommeerde Gremio uit Brazilië waren nog eens zeventien dui zend vlaggen in de stoelen van het gloednieuwe stadion geprikt. "Het was een feestelijk gezicht", vertelt initiatiefnemer Rocco Leeser, hoofd marketing en com municatie van de Rabobank Breda. "En na afloop van de wedstrijd was er in het hele sta dion geen vlag meer te vinden. Dat betekent dat niemand de vlag heeft weggegooid." De actie heeft ook een wervend doel. Tieners die op vertoon van de vlag een Jongerenrekening openen krijgen namelijk een NAC- pakket. Daarin zit onder meer een baseball-cap met het NAC-logo. Afgelopen maandag liep het al storm bij de kantoren van de Rabo bank Breda. Leeser: "Tientallen jongeren kwamen met hun vlag gen naar de bank. Een prachtig gezicht." De NAC-week duurt nog tot het weekend. Alle vlagbe- zitters hebben ook een lotnum mer gekregen. Daarmee maken zij kans op een reischeque, een NAC-tenue of een NAC-wed- strijdshirt. De winnaars worden uitgenodigd om vanuit de business unit de wedstrijd van aanstaande zondag te volgen. Dan speelt NAC tegen een Bredase selectie. Rabobank Breda (076)530 81 07 Karin Paanakker: "Gewoon aan dacht voor elkaar blijven houden" Uit het artikel in RaboMagazine blijkt onder meer, dat de invoe ring van het zogenoemde supera- kerschap in 1994 van invloed moet zijn geweest op de daling van het ziekteverzuim. Dit super- akerschap komt er op neer "dat we voortaan zelf opdraaiden voor alle gevolgen van ziekten bij medewerkers. Veel managers hebben toen een training gevolgd over hoe om te gaan met zieke medewerkers", aldus Paanakkers. Ze vindt dat er door moet wor den gegaan op de ingeslagen weg: "Gewoon aandacht voor elkaar blijven houden." Het blad staat verder uitvoerig Financiële Advisering Er is veel belangstelling voor het traineeship financieel adviseur/ beleggingsspecialist dat medio september begint. Zoveel zelfs, dat wordt overwogen met een tweede groep -voor maximaal twaalf deelnemers- van start te gaan. Cursisten kunnen zich daarvoor tot 1 september aanmelden. Deelname, inclusief alle opleidingen en praktijkstages, kost ƒ15.000,-. Het trainecship wordt grotendeels in het regiokantoor in Dordrecht gehouden. De opleiding geeft medewerkers die minstens drie maanden bij de Rabobankorganisatie werken en minimaal op HBO-niveau den ken en functioneren, in korte tijd zicht op een succesvolle loop baan als financieel adviseur/ beleggingsspecialist. Het traineeship vraagt zelfstudie, maar biedt ook intensieve per soonlijke begeleiding door een team van IRIS-consultants. De praktijkstages worden bij Schreden Co. en IRIS gehou den, terwijl de praktijkopdrach ten bij diverse lokale banken worden uitgevoerd. Het programma is erg zwaar, in drie maanden tijd passeert even veel studiestof de revue als nor maal gesproken in twee jaar. Cursisten wordt daarom aange raden zich tijdelijk volledig vrij te maken van hun normale taken. Het certificaat gaat naar deelne mers die op deze onderdelen vol doende resultaten weten te halen: NIBE-Effectenbedrijf en NIBE- Beleggingsadvisering, alsmede de Rabobank Opleidingen Beleggings fondsen, Inleiding Optiehandel, Opties voor specialisten, Financiële Termijnmarkt Amsterdam en Workshop Vastrentende Waarden. Meer informatie en aanmelding via het onderstaande telefoon- IRIS Opleiding en Consultancy C (010)224 25 17

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1