Klanten laten zich graag verleiden en verrassen liet z'n tweeën voor de Iprijs van één naar Sea Life Actie Overwaarde Eigen Woning' von stort LAURAbulletin ook op cd-rom AGENDA week 31 Colofon Financiële Advisering Nu de prijzen van huizen de afgelopen jaren flink zijn gestegen -soms wel zestig procent- is de overwaarde van de eigen woning voor de financieel adviseur een interessante binnenkomer geworden. Dat is dit voorjaar aangetoond, toen zo'n tien banken het marktbewer kingspakket 'Overwaarde Eigen Huis' uitprobeerden. Het uitgebrei de pakket, dat in september uitkomt en aan de Vermeend-actualiteit wordt aangepast, is nu door alle banken te bestellen. Het kent twee opvallende manieren van benaderen: door verleiding en door verrassing. "Een adviesgesprek met een klant die een hypotheek heeft levert dikwijls dubbel voordeel op: de hypotheek wordt verhoogd en het vrijgekomen geld gaat vaak richting aandelen of lijfrentever zekeringen", vertelt marketeer Adriaan Oomen. "Tijdens de proef reageerden klanten en banken erg enthousiast. De klanten waren duidelijk blij met de aandacht die zij kregen. Dat is misschien wel de grootste winst van de proef. Zowel de banken als wij hadden Adriaan Oomen: Klanten zijn blij met de aandacht die ze van de bank krijgen." daar eigenlijk niet op gerekend." Ruim 40% van de benaderde klanten reageerde welwillend op de uitnodiging voor een persoon lijk gesprek. In 14% van de gevallen kwam het ook tot zaken. Oomen: "Die cijfers zijn overi gens van vijf weken na de proef actie. Inmiddels liggen ze waar schijnlijk weer hoger, omdat de tijd tussen voorbereiding en tot zaken komen vaak langer is." De actie is niet gebonden aan een bepaalde periode, maar kan wor den gehouden op het moment dat de behoefte van klanten het grootst is. "We raden de banken wel aan om niet te lang te wach ten", zegt Oomen. "De geselec teerde adressen van klanten met een hoge scoringskans veroude ren natuurlijk naarmate het lan ger duurt voordat zij worden benaderd." Afhankelijk van de klant kan voor de weg van de verleiding of de verrassing worden gekozen. Oomen: "Bij de verleidingsme thode krijgt de klant eerst een persoonlijke brief met speciale brochure. Na vijf dagen wordt hij gebeld voor een afspraak. Bij de proef leverde dat in 31% van de gevallen gesprekken op en ver volgens onder 8% van die klan ten omzet. Kiest de bank voor de verrassingsmethode, dan wordt de klant direct gebeld voor een afspraak. Daarna verloopt het zoals bij de verleidingsmethode. Deze aanpak leverde bij de proef in 51% van de gevallen een gesprek op en uiteindelijk onder 18% van die klanten omzet." Uitgebreide informatie over het marktbewerkingspakket en een inschrijfformulier staan op de eerstvolgende cd-rom/diskette. Financiële Advisering (040)217 70 07 De banken kunnen LAURA bulletin 44 vanaf volgende week op drie verschillende manieren raadplegen. Na de plaatsing op Internet (vorige week) en de verschijning in drukvorm (deze week) staat de tekst namelijk ook op de eerstvolgende cd-rom/diskette. Voor wat hoort wat, moet de marketing manager van het Noordzee aquarium Sea Life Centre in Schcveningen hebben gedacht. Wij op TrefPunt Den Haag e.o. via de plaatselijke Rabobank, jullie een mee vallertje voor het personeel: met z'n tweeën naar het Sea Life Centre voor de prijs van één. Van deze aanbieding, die tot en met 31 okto ber geldt, kunnen alle medewerkers van de Rabobankorganisatie gebruikmaken. Een bezoek aan het Sea Life Centre is, aldus de informatiebrochure van de toeristische attractie, vergelijk baar met een ontdekkingsreis onder de golven. Haaien, roggen, zeester ren en andere zeedieren zwemmen een hele nieuwe wereld op slechts enkele centimeters afstand voorbij aan de bezoeker. Hoogte punt van Sea Life is een wandeling door een acht meter lange transpa rante tunnel in een bassin met 180.000 liter zeewater. Op de eerst volgende cd-rom/diskette staat een formulier dat medewerkers die van de aanbieding gebruik willen maken moeten invullen en afgeven bij het Sea Life Centre. Ook bevat het formulier het adres en de ope ningstijden van de attractie. Die bevindt zich naast het Kurhaus. Sea Life Centre 0)70)355 87 81 De Rabokrant is het interne dag blad van de Rabobankorganisatie. Hoofdredactie: Henny van Egmond Redactie: Kees van Dun Charlotte Geers Hannie van Heugten Ineke Hogendijk Dorette van Kessel Bart Padberg Henk Ruurda Willemien Veldman-Marsman Mare van de Ven Irene van der Vorst Eindredactie: Peter Craghs Peter Sluis Directoraat Communicatie Eindhoven/EO 505 (040)217 71 18 Fax 217 71 36 Klachten over bezorging: (040)219 55 55; fax: 219 50 55 Rabo Telebankieren Extra 631301 Minimum debetrente afge schaft (51/252) 631404 Aantal echtscheidingen noopt ook agrariërs tot zakelijke afspraken Overige bewaarinfo Alle medewerkers 631508 Agenda week 31 Bedrij venadviesgroep 631403 Diskette met modellen verade ming voor banken Bedrijfsvoering 631101 Doorbelasting voor Arcserve leidt tot vele telefoontjes Cliënten Advies 631105 Ondanks hoge respons onvol doende resultaat Financiële Advisering 631205 Meeste banken bezitten verze keringsspecialisme Management 631302 Gewijzigde aanpak invoering Prisma Relatiebeheer 631106 Hillegom-Bennebroek over wint hindernissen Elke vrijdag vindt u in deze krant een overzicht. Als u dat uitknipt en bewaart, heeft u alles op een rijtje waar u later eventueel nog iets mee wilt doen. Het overzicht is ook handig bij de agenda van het werkoverleg. Voor een uitgebreide handleiding verwijzen wij naar het artikel Agenda (618515) op de cd-rom/diskette, die uw systeem beheerder op Laura Lan of Stand Alone heeft geïnstalleerd. Artikelen met een letter achter de cijfercode verwijzen naar aanvullende informatie. Actiepunten Alle medewerkers 631204 Landgoedfair toont échte bui tenleven 631204a Inschrijfformulier Landgoedfair 1996 631206 Landgoedfair toont échte bui tenleven 631303 'Het net, niet de vis' 631402 In Rabobankfotografie staat Menselijk Moment centraal 631506 LAURAbulletin ook op cd- rom 631506a LAURAbulletin 44 631507 Met z'n tweeën voor de prijs van één naar Sea Life 631507a Inschrijfformulier Sea Life Centre Bedrij venadviesgrocp 631201 Nieuwe binnenlandmodule Telebankieren Extra levert flinke tijdsbesparing op 631201a Nieuwe Binnenlandmodule Rabo Telebankieren Extra 631404 Aantal echtscheidingen noopt ook agrariërs tot zakelijke afspraken Bedrijfsvoering 631102 Nu ook op Internet 631202 'Veranderingstraject Bedrijfsvoering heeft topprio riteit' 631304 'Betrokkenheid en medewer king lokale banken is belang rijkste succesfactor' 631505 Lokale banken ontvangen brief over bedrijfsvoering naar '98 Cliënten Advies 631104 Inschrijven Rabobank TV nog mogelijk 631305 Rabobank met Introductiecampagne Studenten 1996 prominent aanwezig 631305a Overzicht radiostations, pro gramma's en uitzendtijden 631405 Aanvulling administratieve richtlijnen Rabofoon 631405a Aanvulling administratieve richtlijnen 631501 Verspreiding Europas mét Chipknip 631502 Cliënten Advies lanceert nieu we televisiecommercial Eigen Huis 631406 Inschrijvingstermijn DirectMail actie OpMaat Hypotheek loopt ten einde Financiële Advisering 631103 Brief aan klanten die oude Rogironummer nog steeds gebruiken 631401 Hogere slagingskans door deelname begeleidingsdagen 631401a Aanmeldingsformulier voor de begeleidingsdagen 631504 Klanten laten zich graag ver leiden en verrassen 631504a Najaarsactie Overwaarde Eigen Woning 631504bInschrijfformulier marktbe werkingspakket Management 631203 Rabofacet ruimt oude appara tuur veilig en milieuvriende lijk op 631204 Fraudeurs gebruiken Angolese paspoorten Relatiebeheer 631201 Nieuwe binnenlandmodule Telebankieren Extra levert flinktijdsbesparing op 631201a Nieuwe Binnenlandmodule

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 2