24 °7 Briefkaarten voor medewerkers van segment Cliënten Advies 'De toekomst is al begonnen' Onderzoek bij uitzendbureaus 19 9 6 Telefoonnummer van boek over bedrij f sbeëindiging Jeroen Nas over Internetaanbieding medewerkers: Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 57 Woensdag 24 juli Cliënten Advies' Cliënten Advies neemt afstand van de balie... Onder deze titel ont vangen alle twaalfduizend medewerkers Cliënten Advies een dezer dagen een vakantiepakket dat bestaat uit een set ansichtkaarten. Het pakket is qua tekst en afbeelding de volgende communicatie-stap op weg naar de manifestaties in september. Het vakantiepakket staat volle dig in het teken van de zomer en RMI Een van de ansichtkaarten uit het vakantiepakket van Cliënten Advies vakantie. De boodschap die het pakket overbrengt bevestigt nog eens het belang van de sleutelpo sitie die de medewerkers Cliënten Advies innemen in de bank en bij de realisatie van Visie '98. Visie '98 heeft grote invloed op de functie van veel medewerkers binnen de bank. Het actieve klantgerichte werken dat zich steeds meer zal manifesteren in de hele organisatie, moet met name binnen Cliënten Advies een grote verandering teweeg brengen. Het is niet de bedoeling dat de ontvanger het vakantiepakket lang gaat bewa ren, want het hele pakket is er juist voor bedoeld om te gebrui ken. Dat is dan ook de reden dat medewerkers Cliënten Advies het kaartenpakket niet kunnen gebruiken bij de eerder verstuur de organizer. De kaarten in het pakket zijn erg verschillend. Er is een waarop de medewerker het PSD-gehalte van het vakantie adres aan kan geven. Een andere maakt melding van het opdoen van nieuwe kracht en nodigt uit om de nieuwe medewerker Cliënten Advies een 'eigen gezicht' te geven. En weer een andere kaart is voorge adresseerd aan Cees van Tiggelen en nodigt de medewerker uit tot het geven van een advies hoe hij/zij vindt dat het segment zich nog krachtiger kan manifesteren. De volgende communicatiestap in de campagne is het versturen van de uitnodigingen voor de manifesta ties. Deze uitnodigingen gaan in de loop van augustus de deur uit. Cliënten Advies (040)217 70 08 Relatiebeheer Het in de krant van gisteren ver melde nummer bij het artikel 'Boek over het trieste lot van bedrijfsbeëindiging' is geen fax maar een telefoonnummer. Banken die inmiddels per fax een bestel ling wilden plaatsen hebben dit al gemerkt. Bestellen kan telefonisch. Het nummer is (0575)54 56 88. Bij lokale banken, Rabobank Nederland, Interpolis, Rabobank International en de Lage Landen worden momenteel enquêtes gehouden naar de samenwerking met vijf uitzendbureaus. De enquête maakt deel uit van een evaluatie-onderzoek dat antwoord moet geven op de vraag of de bureaus, waarmee eind 1994 mantel contracten zijn afgesloten, de gewenste kwaliteit en de kwantiteit leveren. Adia, Randstad, Start, Vedior/ ASB en Manpower zijn de bureaus waar de Rabobank-organisatie zaken mee doet. In 1995 waren ze samen goed voor 55 miljoen gulden aan omzet: 29 miljoen bij de lokale banken, 15 miljoen bij Rabobank Nederland en 11 mil joen bij de gelieerde instellingen. De uitzendbureaus bemiddelen niet alleen in tijdelijk werk. Ze houden zich ook bezig met deta chering, collegiale uitleen, wer ving en selectie, poolkrachten en heroriëntatie. De vijf zijn zogenoemde preferred suppliers'. Ze genieten de voor keur boven andere bureaus. Als ze niet in staat zijn de mensen te leveren waar behoefte aan is, kunnen op grond van het non- exclusiviteitsbeding andere bureaus worden ingeschakeld,. Uitzend bureaus kunnen namelijk niet altijd de mensen leveren waar veel vraag naar is, zoals bijvoor beeld directiesecretaresses of automatiseringspersoneel. Er zijn bureaus die daar een specialisatie van hebben gemaakt. Dorrith Zijdeveld-Rademaker van P O Consult vertelt over de voort gang van het evaluatie-onderzoek. "Het kwalitatieve onderzoek is momenteel nog volop aan de gang. Het bestaat uit een enquê te bij veertig banken en bij afde lingen van Rabobank Nederland, Interpolis, Rabobank Inter national en de Lage Landen. De resultaten vormen de basis voor een nadere bezinning op de invul ling van flexibele krachten in onze organisatie. Ook worden die resultaten straks gebruikt in gesprekken met de uitzendbu- P 0 Consult C (030) 216 2651 "De toekomst is al begonnen", zegt een enthousiaste Jeroen Nas van TrefPunt over het opmerkelijke initiatief om alle 37.000 medewerkers van de Rabobank een Internetaansluiting aan te bieden. Het belang rijkste doel: alle medewerkers die dat willen zo goedkoop mogelijk kennis te laten maken met een fenomeen dat voor steeds meer mensen dagelijkse werkelijkheid is. Een virtuele wandeling in een wondere wereld, die eens leek voorbehouden aan warhoofdige wetenschappers en zogenoemde nerdsis al lang geen utopie meer. Hele volksstammen zijn inmiddels verslingerd geraakt aan Internet en raadplegen deze informatie bron met hetzelfde gemak als waarmee ze 's ochtends de krant openslaan. De wereld is er een stuk kleiner door geworden. Afstanden tellen niet meer, de gebruiker surft voor luttele kos ten de hele aardbol over. Zelfs een eeuwenoud, en naar het leek uitgestorven, gebruik als het onderhouden van spannende briefwisselingen is opnieuw ont dekt. Wie een al dan niet literaire polemiek wil beginnen, een geliefde aan gene zijde van de wereld heeft zitten of anderszins makkelijk contact wil houden met mensen in den vreemde, heeft met Internet een goede kans van slagen. Nederlandse globe trotters maken in toenemende mate gebruik van Internet om het thuisfront op de hoogte te houden. In Nederland was de Rabobank een van de eerste bedrijven die de ongekende mogelijkheden van Internet ontdekte. TrefPunt Nederland werd gelanceerd. Het marktplein en de dorpspomp die in vroeger eeuwen dienst deden als traditionele ontmoetings plaats, werd met een digitale dimensie nieuw leven ingeblazen. In een fors aantal plaatsen in Nederland is dit virtuele markt plein, compleet met allerlei loka le informatie, niet meer weg te denken. Dat is de voornaamste reden waarom Rabofacet nu als zogenoemde access-provider (Internetaanbieder) alle mede werkers van de bank in de gele genheid stelt kennis te maken met Internet. Eind vorige week kregen de managers van de lokale banken een brief, eergisteren die van Rabobank Nederland. In beide gevallen zijn ze gevraagd hun medewerkers te informeren. "Het tarief is zeer concurrerend", zegt Nas. "We zijn meer dan de helft goedkoper dan willekeurig welke andere aanbieder in Nederland." De Internetaansluiting kost nu ƒ125,-. Daarvoor krijgt de medewerker een abonnement op TrefPunt Nederland tot 1 januari volgend jaar, alle noodzakelijke software waaronder de nieuwste versie van Microsoft Internet Explorer, een onbeperkt gebruik van Internet tegen het lokale tele foontarief voor heel Nederland en een Nederlandstalige handlei ding. Als een lokale bank nog Nagnteh Eeken-Badcoubei, één van de medewerkers van TrefPunt Nederland, aan het Internetten. Haar Internettoegang is nagmeh@tref.nl. niet meedoet aan TrefPunt, hoeft dat geen beletsel te zijn om toch een abonnement te nemen, aldus Nas. "Via een overkoepelende pagina kunnen andere TrefPunten bezocht worden. Bovendien kan de medewerker met zijn aansluiting gebruik maken van alle denkbare mogelijkheden die Internet biedt." Om Internet te kunnen installe ren en gebruiken is minimaal een 386 computer nodig met Windows en een modem. Ook het modem - een Tornado FM-288E met tien jaar garantie- is in de aanbieding voor 225,-. Volgens Nas loopt het storm. "Binnen twee dagen vierhonderd bestellingen! Ik ver wacht er nog veel meer, omdat een fors aantal mensen eerst even wil nadenken voordat ze een abonnement nemen, of op vakantie zijn." De brief en de bij lagen staan eveneens op de eerst volgende cd-rom/diskette. TrefPunt Nederland/CPO Desk (030)21 5 25 89

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1