IO 07 Interpolis kan via contract snelle hulp voor werknemer garanderen Is Piet op tijd Melkveehouderij moet nu inspelen op 'witte revolutie' Tante Agaath Lening in folder Nieuw brievenprogramma beheershandelingen effecten 19 9 6 Versterking beleid om snelle reïntegratie patiënt te bevorderen Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 48 Het Arrangementenbedrijf van verzekeraar Interpolis heeft vorige week een intentieverklaring getekend niet het Franeker bureau Health Connect Nederland. Het bureau gaat bemiddelen tussen verzekerde werknemers met gezondheidsproblemen en de zorgaanbieders. Het kan zo een snelle behandeling garanderen voor werknemers. Het bureau bemiddelt voor bedrijven die het risico van ziekte verzuim en arbeidsongeschiktheid bij Interpolis hebben verzekerd. Doel van de bemiddeling is de ver zekerden op de kortst mogelijke termijn medische of psychologi sche behandeling aan te bieden zonder dat hierdoor niet-werken- den worden benadeeld. Volgens Interpolis zijn de afgelopen maan den vijf werknemers via Health Connect binnen één tot twee weken geholpen. Normaal had den deze mensen minstens enkele maanden op onderzoek of behan deling moeten wachten. Met de intentieverklaring ver sterkt Interpolis haar beleid om een snelle reïntegratie van zieke werknemers te bevorderen. Dit gebeurt in het kader van arbeids ongeschiktheids- en ziektever zuimverzekeringen. Bij beide vor men van inkomensverzekering heeft Interpolis reeds gedurende Relatiebeheer "Je hebt een goed ondernemings plan, maar nu het geld nog." Dat is de subtitel van de brochure over de Rabobank Tante Agaath Lening. Beginnende ondernemers, door groeiers die voor belangrijke inves teringen staan en bedrijfsopvolgers met onvoldoende eigen vermogen, kunnen hierin lezen hoe de Rabo bank Tante Agaath Lening precies werkt. Ook bevat de brochure informatie over een ondernemings plan en een aansprekend praktijk voorbeeld. Alle banken ontvan gen deze week een beginvoorraad r (040)217 77 00 Financiële Advisering Het nieuwe brievenprogramma voor beheershandelingen bij effecten wordt maandag 15 juli geïntroduceerd. De klant ontvangt voortaan een brief in de landstaal die de lokale bank in de productovereenkomst heeft staan. Bij sommige beheershandelingen is het aantal betrokken klanten overigens zo klein, dat de brief alleen in het Nederlands en Engels wordt gemaakt. Klanten met in de productovereenkomst een andere taalcode dan 'NL' (Nederlands), krijgen dan een Engelstalige brief. Een brief is aan te maken op basis van actuele, historische en nieuwe klantposities. Er heeft een centra le couvertering plaats en hij gaat rechtstreeks naar de klant. Lokale banken krijgen hiervoor een nieuw lijstwerk: BHE052 'Overzicht bericht effectencliënt ten behoeve enkele maanden positieve erva ringen opgedaan om het ziekte verzuim door zorgbemiddeling te verminderen. Health Connect Nederland biedt Interpolis de mogelijkheid van zorgbemiddeling op landelijk niveau. Bovendien is het nu ook mogelijk het verzuim als gevolg van psychische klach ten terug te dringen. Juist die klachten vormen de belangrijkste oorzaak van ziekteverzuim. Werknemers van Rabobank Neder land kunnen overigens geen beroep doen op zorgbemiddeling. Net als de meeste grote ondernemers kiest de Rabobank er namelijk voor het eigen risico zelf te dragen. Wel is het product geschikt om aan te bieden aan kleine bedrijven die bij de Rabobank bankieren. Interpolis r (013)462 20 84 Sommige renners moeten iedere bergetappe bun best doen om op tijd binnen te zijn. Lukt bet ze niet, dan kunnen ze naar buis. Het is een gevecht op zich met daar aan gekoppelde heroïek en termi nologie. Op televisie zien we steeds de voorsten in de wedstrijd. Maar helemaal achterin kunnen minstens even mooie plaatjes geschoten worden. Helaas zien we dat te weinig. Want ook de mindere goden van de bergen leveren een topprestatie. Maar er zijn er meer die met de tijd moeten woekeren. Neem Piet de Vos, onze buschauffeur, 's Ochtends brengt hij de renners naar de start en 's avonds staat hij weer aan de finish. De afgelopen dagen is weer gebleken hoe onmisbaar de bus is. Het is een toevluchtsoord voor de renners waar ze een washand over hun gezicht kunnen haleneventueel douchen en drinken met extra door Theo de Rooy voedingsstoffen tot zich nemen. Bovenal kunnen ze er even op ver haal komen of juist hun verhaal kwijt. Voor Piet is het iedere dag weer zaak op tijd te zijn. Om dat te halen knokt hij zich 's ochtends in de startplaats door massa's men sen heen om weg te komen. Bij de finish is het niet anders. Als echte Zeeuw worstelt Piet iedere dag opnieuw en komt, ondanks alles, steeds op tijd boven. Gelukkig van tien stuks. Informatie over de Tante Agaath Lening staat even eens in het PC-Informatiesysteem. Het vouwblad van de Rabobank Stimuleringsregeling vervalt. Ook deze regeling staat vanaf augustus in het PC-Informatiesysteem. Het vrijkomende vak in het folderrek biedt plaats aan de nieuwe bro chure. Deze kost ƒ2,50 per stuk en heeft bestelnummer 80267. De besteleenheid is tien. Relatiebeheer Bedr ij venadviesgroep De Nederlandse melkveehouderij wachten turbulente tijden. Als gevolg van het GATT-akkoord draait de overheid de subsidiekraan steeds verder dicht. Daarvoor in de plaats komt de concurrentie van het wereldhandelstoneel. Voor de melkveehouders betekent dit een drastische omwenteling, een 'witte revo lutie'. Alleen wie tijdig inspeelt op de nieuwe ontwikkelingen kan in de nabije toekomst mee in de vaart der volkeren. Het segment Bedrijvcnadviesgroep ontwikkelde het seminar 'Concurrentiekracht in de melkveehouderij' om de boer van vandaag op de kansen voor morgen te attenderen. Vergeleken met het buitenland is de positie van de Nederlandse melkveehouder nog redelijk gun stig. Toch ontkomt ook hij niet aan een strategische herbezinning op de toekomst. Het gros van de zuivelexport bestaat uit buikpro ducten. Vanwege de stijgende quotumkosten en pittige milieu investeringen die elke boer voor zijn kiezen krijgt, staan de prijzen hiervan echter stevig onder druk. Om het hoofd boven water te houden is een sterker oriëntatie van AB'. Daarop staat de Nederlandse tekst van de brief en de positie(s) van de klant(en), inclusief eventuele negatieve posi ties. Klanten die tot deze laatste categorie behoren, krijgen overi gens geen brief. Het lijstwerk wordt via de printerbox aange maakt en naar de banken ver stuurd. De afwikkeling van stock- dividenden en claims binnenland gebeurt vooralsnog op de oude manier. 0BB 7 (030)216 37 17 Om het hoofd boven water te houden is een sterkere oriëntatie op merk producten noodzakelijk. op merkproducten noodzakelijk. Het ontwikkelen en positioneren van een merk vereist echter forse investeringen en een ommezwaai in de op buikverwerking gerichte zuivelindustrie. Dit is in grote lij nen de inhoud van het seminar 'Concurrentiekracht in de melk veehouderij'. Uiteraard komen ook lokale en regionale ontwikkelingen aan bod. Daarvoor stelt het segment Bedrij- venadviesgroep de meitellingge- gevens per gemeente beschikbaar. Een telefoontje met Verkooponder steuning is voldoende om deze in de loop van september te ontvangen. De informatie die de bedrijven- adviseur krijgt tijdens de branche contactdagen, deze herfst, plaat sen de inhoud van het seminar in breed perspectief. De voor melk veehouders relatief rustige maan den november en december zijn de beste periode om dit seminar te houden. Op de eerstvolgende cd-rom/dis- kette staan de materialen. Inschrijven voor de branchecon tactdagen kan nog tot 1 augustus. Bedrijvenadviesgroep (040)217 70 04

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1