17 o 6 f Onderzoek voortgang implementatie Visie '98 gaat vandaag van start Zon èn sneeuw in nieuw| Leukste Vakantie Krant B eleggingsklanten krijgen sneller en completer informatie Vakantiebankdiensten aangeboden via radio: Call Center ingeschakeld KPN verhoogt lening met 300 miljoen gulden 19 9 6 Conversie Rogiro komt klont ten goede Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 31 Management Vijf banken krijgen vandaag bezoek van een functionaris van Rabobank Nederland en een medewerker van een extern onderzoeks bureau. Het is de start van een groot onderzoek naar de beleving van de voortgang van de implementatie van Visie '98. In het kader daar van wordt de komende vier weken een vijftigtal banken om hun mening gevraagd. Vragen waarop Rabobank Neder land antwoord wil hebben zijn: Hoe wordt Visie '98 op de lokale bank beleefd? Hoever is de imple mentatie gevorderd? Wat vinden de banken noodzakelijk om de implementatie optimaal te verwe zenlijken? Om deze gegevens boven water te krijgen, zal een interviewronde bij vijftig lokale banken plaatsheb ben en zes groepsdiscussies met personen die lokaal in één van de segmenten werkzaam zijn. Verder worden interviews afgenomen met alle betrokken eenheden van Rabobank Nederland. Dit alles moet leiden tot een bankbreed beeld van de beleving van Visie '98. Eind juli worden de eerste resulta ten verwacht. Deze kunnen rich tinggevend zijn voor de priori teitstelling van de activiteiten betreffende de invoering van Visie '98. "Met Visie '98 zijn we de goede weg ingeslagen", stelt Cees van der Velden, die namens Projecten Aangesloten Banken is betrokken bij het onderzoek. "Het is echter een weg met weer barstige elementen. Met gevolgen Cees van der Velden: "Goede weg ingeslagen." (foto: Archief voor de spanning en werkdruk binnen een bank. Rabobank Nederland wil haar begeleidende rol zo goed mogelijk uitvoeren. Maar daarvoor is kennis nodig. Vandaar dit onderzoek." Cliënten Advies In Nederland is de zomer net behoorlijk op gang, maar de ban ken die reizen verkopen houden zich al weer bezig met het winter seizoen. In de najaars/winteredi- tie van de Leukste Vakantie Krant staan de winterzonvakanties en de wintersport centraal. In de derde editie van dit jaar komen minder bekende en popu laire zonbestemmingen aan bod. Een artikel beschrijft de indruk wekkende natuur en de fascine rende koningssteden van Marokko, het land van de kashba's. Maar ook de highlights van Zuid- Afrika worden belicht. Daarnaast informatie over bekende zonbe stemmingen als Thailand, Gran Canaria en Kenya. Voor de fer vente wintersporters is er een arti kel met tips over de beste winter sportgebieden in Amerika en Oostenrijk, van zon- en sneeuw zeker tot gastvrij en kindvriende lijk. Ook wie dichter bij huis wil blijven biedt de krant volop lees genot. Een weekendje Antwerpen of een trip naar Barcelona, Boedapest of Berlijn en ook aan dacht voor de minder bekende bezienswaardigheden in deze ste den. De Vakantie Krant is uitste kend in te zetten voor promotie activiteiten in het najaar en win terseizoen. Daarnaast kan de lokale bank de krant ook gebruiken als onder steuning voor de actie Winter reizen. Meer over deze actie in het Marktbewerkingspakket dat alle reizenverkopende banken begin juli ontvangen. Lokale banken kunnen de Leuk ste Vakantie Krant, najaar/winter editie 1996, bestellen tot 1 juli. Het artikelnummer is 900449 en de besteleenheid is vijftig. De richt prijs is f 0,39 per stuk. De krant wordt in week 34 uitgeleverd. Verkoopondersteuning Reizen Z (040)217 66 39 Financiële Advisering Vanwege overweldigende belang stelling is de vorige week gelan ceerde KPN-lening verhoogd met 300 miljoen tot 1,3 mil jard. Deze tien jaar lopende lening heeft een couponrente van 6,5%, de stortingsdatum is 3 juli 1996, de uitgifteprijs 99,71%. Het rendement van de re-offer- prijs 6.777%. Iris Beleggingsadvisering (010)224 14 24 Financiële Advisering De beleggingsklanten kunnen voortaan sneller en completer worden geïnformeerd over hun portefeuille. Na een lange voorbereiding had afgelopen zaterdag de zogenoemde 'conversie Rogiro' plaats. De admi nistratie van de Rabo-Rogirorekeningen is een onderdeel geworden van de administratie van de Rabo Effectenrekening die wordt gevoerd door het Effecten Order- en Bewaarbedrijf (OBB). Dit betekent dat de Rabobank voor haar klanten voortaan één administratie voert, zowel voor de commissionairsdienstverlening als de beleggingsfondsen van de Robeco Groep. De spaarfondsen van de bank worden op dezelfde rekening geadministreerd. Voortaan beleggen alle klanten via de Rabo Effectenrekening, de overkoepelende rekening voor alle beleggingen in depot, de beleggingsfondsen van de Robeco Groep en de spaarfondsen van de Rabobank. Klanten hebben dus niet langer een Rogironummer èn een effectenrekeningnummer, maar alle beleggingen worden op één Cliënten Advies De commercial Vakantiebank diensten is tot en met 18 augustus te beluisteren op de volgende radiozenders: Radio 3, Radio 10 Gold, Sky Radio, Radio 538 en de regionale omroepen. De spot, die vijfentwintig seconden duurt, moet de luisteraar ertoe aanzetten zijn vakantiebankdiensten telefonisch te bestellen bij het Call Center van de Rabobank (06-0584) of de bank te bezoeken. Het Call Center verwerkt de bestellingen en faxt deze door aan de lokale bank waar de klant ban kiert. Op de fax (die als bestelbil- jet geldt) staan de NAW-gegevens van de klant, het bankrekening nummer, de reisbestemming en de diensten die de klant wil afnemen. Op de fax wordt verder aangegeven wanneer de bestelling is geplaatst, wanneer en op welke lokatiecode de bestelling wordt afgehaald en wat de kosten voor de klant onge veer zullen zijn. Ook wordt ver meld hoe de klant wil betalen. Verkoopondersteuning Reizen C (040)217 66 39 rekening geadministreerd. Een belangrijke verandering is ook dat klanten -als zij een effecten- of beleggingsfondsenorder hebben gegeven- in het vervolg aan het begin van de maand een 'Over zicht beleggersportefeuille' krij gen, waarop alle beleggingspro ducten staan die zij via de Rabobank aanhouden. Zo heb ben zij in één oogopslag een totaaloverzicht van hun porte feuille. Vooral voor klanten die verscheidene beleggingsproduc ten afnemen, is dit een belangrijk pluspunt. De klanten zijn inmid dels uitvoerig ingelicht. Begin juni kregen zij een uitgebreid informa tiepakket met onder andere de handleiding 'Beleggen bij de Rabo bank' en een beleggingsmap. Vanaf vandaag is ook de afwik keling van aan- en verkoop van beleggingsfondsen veranderd. Banken hoeven de beleggings fondsen niet meer op te voeren in de Rogiro-administratie, maar alleen nog in de administratie van de Rabo Effectenrekening. Meer informatie daarover staat in de Handleiding Administratieve Sys temen Effecten die alle banken ontvingen. Administratie Huisfondsen OBB C (030)216 10 27 auuifis: ülil Een van de mogelijke covers.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1