12 o 6 Actie Krediet op Betaal rekening gaat van start Informatisering onderzoekt fouten in Laura-toepassingen Nieuwe Coördinator bedrij fs voeringszaken Overzicht advertenties voor de lokale banken 'ANW-hiaat- verzekering' 19 9 6 ör Bank in Beeld over beleggen BANKlfcl BEELD Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 28 Het eerste deel van de nieuwe advertentielijn voor lokaal ge bruik verschijnt volgende week als onderdeel van een nieuw hoofdstuk van de catalogus loka le communicatiemiddelen. In het hoofdstuk staan ook hulpmid delen en tips, waarmee keuzes rond adverteren in structuur kunnen worden gebracht. De bestelprocedure is veranderd. De nieuwe advertentielijn is ont wikkeld op verzoek van de loka le banken. Zij hebben behoefte aan een brede lijn advertenties. De nieuwe lijn bevat oude en nieuwe titels. De opmaak is op verzoek van een aantal banken aangepast. De komende maan den wordt het pakket adverten ties uitgebreid met advertenties die zijn afgeleid van landelijke campagnes, algemene, produc ten sponsoradvertenties. Onder deel van het hoofdstuk is een reactieformulier. Daarmee kun nen banken ideeën en opmer kingen naar het Servicebureau Communicatie L.B. sturen. Het reactieformulier staat op de eerst volgende diskette/cd-rom. Alle advertenties, zowel standaard als maatwerk, kunnen binnen kort alleen via het Servicebu reau worden besteld. Daarvoor heeft het Servicebureau nu ook een E-mailadres bij Trefpunt: sbcomm@tref.nl Servicebureau Communicatie L.B. C (040)217 68 68 sbcomm@tref.nl Cliënten Advies De actie Krediet op Betaalrekening loopt van 17 tot en met 28 juni. Betaalrekeninghouders met een regelmatige rekeningvoeding die nog geen kredietfaciliteit of een te lage kredietfaciliteit op de betaalreke ning hebben, krijgen in deze periode een brief met bijsluiter en ant woordkaart in de bus. Door de antwoordkaart te ondertekenen, stem men zij in met de voorwaarden voor een kredietfaciliteit op hun betaalrekening en gaan zij akkoord met de voorgestelde kredietlimiet. Het kredietmaximum is afhankelijk van de hoogte van de maandelijk se rekeningvoeding. "De actie Krediet op Betaal rekening is qua aantal geselec teerde klanten de grootste uit de serie van de in totaal zes direct marketing-acties van de Voorjaars campagne Lenen", zegt Rob Lohman van het Segment Rabobank Nederland bespreekt op het ogenblik met de CAAR voorstellen voor een vrijwillige, collectieve ANW-hiaatverzekering voor medewerkers van de Rabo- bankorganisatie. Hiervoor zijn enkele offertes aangevraagd. De besprekingen houden verband met het op 1 juli ingaan van de Algemene Nabestaandenwet (ANW). Deze wet vervangt de Algemene Weduwen- en Wezenwet (AWW) en is daarmee vergeleken een stuk 'magerder'. Mocht er op 1 juli nog geen duidelijkheid zijn, dan hoeft dit bij de medewerkers nog niet tot ongerustheid te lei den. In dat geval zal ervoor wor den gezorgd dat er vanaf 1 juli een voorziening is waardoor het risi co is verzekerd. De nieuwe wet keert alleen uit aan nabestaanden die kinderen jonger dan achttien jaar hebben, of arbeidsongeschikt zijn of vóór 1950 zijn geboren. De uitkering bedraagt maximaal zeven tig procent van het minimumloon en is afhankelijk van het inkomen. Een deel van het inkomen uit arbeid wordt vrijgelaten. Nabe staanden met kinderen krijgen bovenop de zeventig procent een inkomensafhankelijke uitkering van twintig procent van het minmum- loon. De uitkering stopt zodra het jongste kind 18 jaar wordt. Meer informatie over de ANW is te vinden in de nieuwsbrief, die alle deelnemers van het Rabobank Pensioenfonds in april hebben ontvangen. Bedrijfsvoering Informatisering start een onderzoek naar de oorzaak van PBSTB040- meldingen in de Laura-data omgeving. Regelmatig worden dergelijke incidenten, die duiden op geheugenproblemen op het werkstation, gemeld bij Operationele Ondersteuning. Op Mira-pagina 5112524 is inmiddels een oproep geplaatst. Daarin staat het verzoek om de volgende gegevens bij het optre den van een dergelijke fout te registreren: De naam van de module waar in de fout optreedt en het geheu genadres dat vermeld staat. De toepassing waarin men aan het werk was toen de foutmel ding optrad. Andere toepassingen die actief waren bij het optreden van de fout. Kan de fout herhaald worden? Is Cliënt versie 2.2C geinstal- leerd? Type PC waar de fout optreedt. Aantal Mb intern geheugen van de betreffende PC. Bij het optreden van dergelijke fouten handelt men als volgt: Sluit indien mogelijk alle open staande toepassingen en zet het werkstation uit. Kunnen de toepassingen niet gesloten worden, zet dan het werkstation uit. Nadat het werkstation ca. 20 seconden uit is, kan dit weer opgestart worden. Gebruik in geen geval de combinatie CTRL-AIT-DEL om het werk station te herstarten. Voor een snelle oplossing van het probleem verzoeken wij u om wekelijks de registratie van fout meldingen op te sturen aan Ope rationele Ondersteuning t.a.v. Onderzoek PBSTB, L.KT-groep (ZL-P230). Deze meldingen heb ben een belangrijke waarde voor het lopende onderzoek. Via de reeds vermelde Mira-pagina wordt u op de hoogte gehouden van eventueel te ondernemen acties in het kader van het onder zoek. Ook zal via Mira worden gecommuniceerd wanneer toe zending van de foutmeldingen in het kader van het onderzoek niet meer noodzakelijk is. Cliënten Advies. "Van de 3,9 mil joen betaalrekeningen heeft maar 49% een kredietfaciliteit en die is, vergeleken met de concurrentie, vaak te laag. ABN Amro en de Postbank bijvoorbeeld kennen een standaardkredietfaciliteit ter hoogte van de maandelijkse reke ningvoeding. We willen met de actie bereiken dat het percentage tij Bedrijfsvoering betaalrekeningen mèt een actief gebruikte kredietfaciliteit stijgt van 49% naar minstens 60%. We heb ben gekozen voor een positieve akkoordverklaring, een handte kening van de klant is voldoen de." Van de lokale banken teken den er 226 in op de actie. Tijdens de actieperiode worden 550.000 klanten van hen centraal gemail- ed. Alle geselecteerde klanten zijn vooraf via BKR mailscore getoetst op hun kredietwaardigheid. Produktinformatie is te vinden in het PC-informatiesysteem onder 'Krediet op de Betaalrekening'. Verkoopondersteuning Cliënten Advies C (040)217 70 08 Willem Heijns is de nieuwe coör dinator Bedrijfsvoeringsaangele genheden. Hij fungeert als aan spreekpunt voor de lokale banken op dit gebied. De vijf segmenten bij Rabobank Nederland fungeren als aan spreekpunt voor de lokale banken als het om commerciële zaken gaat. Dat is duidelijk. Maar voor bedrijfsvoeringsaangelegenheden moeten de lokale banken te rade bij verschillende eenheden, zoals Planning Control WAB, Projecten AB, de Centrale Dienst Personeel en Informatisering. Daarom is vorig jaar februari één persoon als centraal aanspreek punt en coördinator aangewezen voor alles wat met bedrijfsvoering te maken heeft. Tot nu toe was dat Jan Moors, die inmiddels met de VUT is. Per 1 juni is Willem Heijns hem opgevolgd. Heijns is werkzaam bij Planning Control WAB en sedert 1 juni ook projectleider van PRISMA. Over zijn rol als coördinator vertelt hij; "Naast het puur coördineren van bedrijfsvoeringszaken gaat het ook om het stimuleren van het veranderingsproces van de oude naar de nieuwe eenheid Bedrijfs voering. Van facilitaire, adminis tratieve eenheid naar controllers- eenheid dus. Werd tot voor kort onder meer gewerkt aan de condi ties voor het veranderingsproces, zoals bijvoorbeeld functieprofielen, opleiding etcetera, in de toekomst zal het accent komen te liggen op het gebruik daarvan en de feitelij ke ondersteuning van het proces." Coördinatie Bedrijfsvoering (040)217 63 41 Beleggers vinden steeds vaker de weg naar de Rabobank. In Bank in Beeld vandaag hoe de organi satie langzaam maar zeker ver andert van een spaarbank in een bank voor beleggers.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1