IO 06 Nieuwe strategie en een nieuwe naam: Rabobank International Vrolijke dans op wijs van Rabo-lijflied CD-rom: uit van de hand breic leidir ling isen Rabobank bekend als sponsor 'Vermeer' Loko's 'gaan' landelijk Van Slingelandt naar Verre Oosten 19 9 6 Eerste benchmarking- rapportage over '96 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 26 Het Centrale Bankbedrijf van Rabobank Nederland heet voortaan Rabobank International. Dat was een van de onthullingen tijdens de Algemene Vergadering. Kim Egger, hoofd Marketing Services van Rabobank International vertelt over het waarom van de naamsveran dering. Dansen op het lijflied. (foto: Herman jonkman) "Het Centrale Bankbedrijf is de laatste jaren enorm gegroeid. We spelen inmiddels internationaal gezien een serieuze rol op het ter rein van corporate en investment banking. In Nederland werken er ongeveer 900 mensen en in het buitenland 1600. Met de nieuwe naam willen we vooral herken baarheid creëren. Rabobank International geeft precies aan wat we zijn: de internationale wholesalebank van de Rabobank- organisatie. We richten ons op specifieke bedrijfstakken, zoals de internationale food- en agrisector en krachtige financiële markt partijen. Nieuw is dat we ons wereldwijd gaan focussen op de gezondheidszorg. We hebben een Bedrijvenadviesgroep De proef met het Loko Spaar programma voor het Midden- en Kleinbedrijf verloopt uitstekend. Dertig procent van de gezinnen in de proefplaatsen spaart inmiddels en meer dan de helft van de ondernemers doet mee. Loko's vormen voor plaatselijke, zelf standige ondernemers een krach tig antwoord op landelijke loyali teitsprogramma's als Airmiles. Het spaarprogramma is exclusief door de Rabobank ontwikkeld. Men hoeft geen klant te zijn van de Rabobank om mee te kunnen doen Naar verwachting kan het Loko Spaarrogramma vanaf het najaar ook in andere plaatsen van start Hoofddirectielid Rik baron van Slingelandt zit tot en met morgen in Zuid-Korea. Hij maakt deel uit van de handelsmissie naar dit land, die onder leiding staat van minister-president Wim Kok. De Rabobank richt zich vanuit haar vestiging in Hong Kong op het verstrekken van handelsfinancie- heleboel kennis in huis. Door nog meer klantgericht te gaan werken, streven we naar een nog grotere klantenbinding." Rabobank International zal actief als label in de markt worden ge zet. Dat betekent dat het onder meer op alle externe uitingen komt te staan, zoals brochures, advertenties en óók op hockey- shirts! Aan de nieuwe naam wordt in specifieke uitingen 'Corporate Investment Banking' toegevoegd. "Deze nadere aanduiding van de activiteiten van Rabobank Inter national zal leiden tot een versnel de acceptatie", aldus Egger. Voor de lokale banken kan Rabobank International van groot belang zijn. Egger: "Het produkten- Al meer dan 10.000 Loko Cards in omloop. gaan. De Lokopunten kunnen dan ook met de Chipknip worden gespaard. Banken die zich willen voorbereiden op de introductie, lezen er meer over in de brief -met stappenplan- die vandaag bij de commercieel managers BAG/ Bedrijven arriveert. bedrijvenadviesgroep C (040)217 70 04 ringen aan Zuid-Koreaanse bedrij ven die zich met bezighouden met food- en agribusiness. Ook onder houdt ze relaties met een aantal Zuid-Koreaanse banken voor wat betreft activiteiten op de geld- en valutamarkten. Van Slingelandt oriënteert zich tijdens het bezoek op verdere mogelijkheden. en dienstenaanbod van Rabobank International biedt lokale banken commerciële kansen in hun dienst verlening aan eigen klanten. Door produktontwikkeling en -inno vatie kunnen gestandaardiseerde produkten en diensten voor de Lokale Banken ontstaan. De kennisgedreven strategie maakt Rabobank International tot een gespecialiseerd adviescentrum voor de gehele Rabobankorganisatie." Op de diskette/cd-rom van de Rabolnfobank staat uitgebreidere informatie over het nieuwe Rabobank International. Rabobank International Marketing Services r (030)216 28 04 De cd-rom handleidingen voor systeembeheerders en gebruikers zijn uitgebreid. Met name voor de systeembeheerder is het van belang om hier naar te kijken voordat hij de nieuwe cd instal leert. De wijziging voor de instal latiehandleiding betreft punt 3: "Tijdens de installatie van de wekelijkse cd-rommet nieuwe data en een eventueel vernieuwde toepassing, mag niemand van de Management De abonnementhouders hebben afgelopen vrijdag de benchmar- king-rapportage voor hun bank ontvangen, over het eerste kwar taal van dit jaar. Alle lokale banken hebben kosteloos twee proefrapportages benchmarking ontvangen, over het derde en het vierde kwartaal van 1995. Naar aanleiding daarvan hebben diver se banken een abonnement op de rapportages genomen, voor 250 per jaar. Banken die alsnog een abonnement willen, kunnen con tact opnemen met het Benchmar- kingcentrum. Benchmarkingcentrum r (040)217 61 71 De tweede helft van de Algemene Vergadering stond afgelopen don derdag in het teken van de toekomst. Voorzitter Wim Meijer, Nijenrode- hoogleraar Anne Roobeek en de toepassing gebruik maken. Indien de toepassing direct voorafgaand aan de installatie was gebruikt dient Windows opnieuw te wor den gestart in verband met de in het werkgeheugen reeds aanwezi ge DLL's van de oude toepassing. Installeer daarom bij voorkeur de nieuwe cd-rom voor of na kan tooruren. Voor de gebruikers zijn de instructies voor het tonen van aanvullende informatie (Word documenten) verduidelijkt. De aan gepaste handleidingen vindt u op de nieuwe diskette/cd-rom onder Alle medewerkers, artikelnum mer 622514. Van de respondenten die niet weten dat de tentoonstelling werd gesponsord of dit wel weten maar een andere naam of geen naam weten te noemen, bleek toch 56% -als ze even op weg worden gehol- Secretaris-Generaal van het Minis terie van Economische Zaken, Leendert Geelhoed, bespraken onder leiding van communicatie specialist Ton Planken hoe de Rabobank volgens hen dient in te spelen op de reeks ingrijpende veranderingen die haar te wach ten staan. "Netwerken", zei Roobeek. "En alle medewerkers minimaal drie uur per week ach ter de balie." Geelhoed had een ander woord in petto: wortelen. "Ofwel doorgaan met het opbou wen van vertrouwen in de omge ving waarin je bent gesitueerd." En ook moet de Rabobank zich volgens beiden gaan ontwikkelen in de richting van een 'Glocal- bank', een bank die op zowel lokaal als internationaal niveau zijn mannetje staat. "Dan wordt het nu tijd om te kijken wie straks onze cliënten zijn", lachte Planken, terwijl de bekende klan ken van het Rabo-lijflied door de zaal schalden. Vijftien meisjes van de dansgroep van Lucia Martas in rode danspakjes toonden vervol gens vol overgave hun kunstjes aan de zaal. pen- bekend met de Rabobank als sponsor. Voor de medewerkers van het Mauritshuis was het een periode van lange, drukke dagen. Zij zullen ongetwijfeld blij zijn even op adem te kunnen komen. 0 Het afbreken van het Vermeer-paviljoen achter het Mauritshuis kon vanmorgen beginnen. De tentoonstelling, die nog een week werd velengd, trok ruim 430.000 bezoekers. Ook voor de Rabobank was de tentoonstelling een succes, want negen van de tien (91%) van de ondervraagde binnenlandse bezoekers bleek te weten dat de bank als sponsor optrad. 0026001

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1