Interpolis komt met nieuwe verzekering tegen ontslag FAscinerend: veertien vakbladen in één Allochtonen besteden jaarlijks elf miljard Gulden Handdruk Verzekering oek naar verbeteren dienstverlening aan niet-Nederlandse consumenten Financiële Advisering 't Gebeurt vaak op vrijdagmiddag en vrij onverwacht: ontslag. De relatie werknemer-werkgever ein digt. Het overkomt meer en meer mensen dat zij met een afvloei ingsregeling te maken krijgen. Zij zitten plots met een ander inko mensplaatje. Voor hen heeft Interpolis een nieuw product: de Gulden Handdruk Verzekering. Het werkt eenvoudig. De ex- werknemer laat zijn 'gouden hand druk' overmaken naar Interpolis. Vanaf dat moment -of desgewenst later- krijgt hij periodiek uitkerin gen van Interpolis. Hij kiest zelf wanneer: per maand, kwartaal, halfjaar of jaar. De hoogte van de uitkeringen kan variëren. Bijvoorbeeld eerst laag Hulpmiddelen Advieshandleiding met informatie over marktbenadering, per soonlijk geïntegreerd adviesgesprek, fiscale regels en voordelen, inkomensbehoefte, praktijkvoorbeelden, (on)mogelijkheden voor de ex-werknemer, etcetera. De handleiding is tevens naslagwerk en ook handig bij het informeren van werkgevers en personeels functionarissen. Producthandleiding met specificaties en voorwaarden. Faxformulier om bij Interpolis direct offertes aan te vragen. Reactie: binnen twee werkdagen. Het PC Informatiesysteem geeft informatie over de 'gouden hand druk' en de oplossingen die de Gulden Handdruk Verzekering biedt. Vanaf eind mei reiken de Interpolis leveninspecteurs de handleidin gen uit aan de banken. Desgewenst geven zij een mondelinge toe lichting en beantwoorden zij vragen die bij de financieel adviseurs leven. Doelgroep voor de nieuwe verzekering zijn ontslagen (groepen van werknemers(s) en zij die daar op termijn toe gaan behoren. en later hoog. Zo kan de ex-werk - nemer het bedrag aanpassen aan zijn sociale uitkering(en). Vooral belangrijk als hij niet makkelijk een nieuwe baan vindt. De periodieke 'gouden handdruk' is vaak fiscaal aantrekkelijker dan een contante 'gouden handdruk' en geeft de ex-werknemer een vast aanvullend inkomen. Intervisie Bericht komt volgende week met meer informatie over dc Gulden Handdruk Verzekering. Inlichtingen: Interpolis Helpdesk Leven Particulier C (013)462 12 50 Een financieel adviseur leest zijn vakbladen. Hoofdstuk negen van de Segmentwijzer geeft zelfs precies aan wat hij, afhankelijk van zijn spe cialisatie, zou moeten lezen. Maar wat te doen met de talrijke vakbla den die voor het functioneren van iedere adviseur belangrijk zijn? Er is een uitgave die daar geknipt voor is en een aanvulling vormt op spe cifieke vakliteratuur: de knipselkrant FAscinerend, schriftelijk te bestellen in Best. Deze tweewekelijkse uitgave met belangrijke artikelen uit veertien vakbladen, helpt de financieel adviseur bij te blijven in zijn vak. In relatief korte tijd komt hij aan de weet wat een aantal relevante bladen heeft te melden. Zo blijft hij breed georiënteerd en kan hij zijn steeds beter geïnformeerde klanten adequaat adviseren. De knipselkrant is een co-produc- tie van IRIS, Interpolis, Fiscale Zaken WAB, Bibliotheek en Docu mentatie en het segment Finan ciële Advisering. In FAscinerend zijn actuele arti kelen opgenomen uit Assurantie Magazine, Beleggers belangen, Beter beleggen (NCVB), Beurs plein 5, Consumenten Geldgids, Effect (VEB), FEM, Fiscaal sig naal, Money, Money-wiser, Pen sioen en praktijk, Pensioenbrief, Vermogend Particulier en VB Verzekeringsblad. Inmiddels heb ben bijna 460 banken één of meerdere abonnementen. Een abonnement kost 200 per jaar en is schriftelijk aan te vragen bij het CAB, BC 102a. Financiële Advisering f (040)217 70 07 Martin Hofstede, directeur Financiële Advisering van de Rabobank Westfriesland-Oost wil graag in contact komen met allochtone colle ga's van lokale banken en Rabobank Nederland. Hij onderzoekt op welke manier de Rabobank produkten en diensten verkoopt aan consumenten van niet-Nederlandse afkomst. Hofstede doet het onderzoek naar etno-marketing in het kader van zijn afstudeeropdracht voor de MBA-studie (master's degree of Business Administration). Wat wil hij precies te weten komen? "Ik ben aan het onder zoeken of wij mensen uit bijvoor beeld Marokkaanse, Turkse of Surinaamse cultuur op een zelfde manier benaderen als de autocht one Nederlander. Als je uit een andere cultuur komt, kan dat betekenen dat je gewend bent aan een andere vorm van marktbe werking, dat je een andere krant leest en dergelijke. Kortom berei ken wij deze mensen wel voldoen de?" Enkele jaren geleden werkte Hofstede nog bij de Rabobank Deventer, een stad met een hoog percentage allochtonen. Uit die tijd stamt zijn belangstelling voor andere culturen: "Nederland is al vele jaren een multiculturele samenleving, maar de Nederland se bedrijven hebben toch vaak moeite om mensen uit niet- Nederlandse culturen te bereiken. En dat is vreemd. Omdat die doel groep vaak heel interessant kan zijn." Hij haalt enkele recente studies aan. Daaruit blijkt dat allochto nen in Nederland zorgen voor 420.000 arbeidsplaatsen en dat de werkende allochtonen in Nederland per jaar elf miljard gulden besteden. "Het aandeel allochtonen in Nederland zal de komende jaren fors zal toenemen. Door vergrijzing van de autochto ne Nederlanders en een bevol kingsoverschot bij de meeste allochtone groepen, neemt het aandeel allochtonen sterk toe. Voor sommige gemeenten is het zelfs denkbaar dat de allochtone minderheid een meerderheid gaat worden. Al met al dus een zeer interessante doelgroep en met een juiste marketing moet het moge lijk zijn een hoger marktaandeel in deze doelgroep te krijgen." Hofstede was in het verleder ondermeer als docent betrokker bij een instroomproject, dat ah doel had meer allochtone werkne mers in het bankbedrijf aan tt stellen. Waarom zoekt hij contact mei allochtone medewerkers? "Ah onderdeel van mijn studie wil ik graag van allochtone collega's var lokale banken en Rabobank Nederland horen hoe hun erva ringen zijn. Met behulp van hei formulier op de diskette van d< Rabolnfobank kunnen zij aange ven of ze mee willen doen met hei onderzoek. Vervolgens zal ik zt benaderen met het verzoek eer vragenlijst in te vullen. Dat invul len kost ongeveer dertig minuten. Daarna wil ik met een aantal van deze groep collega's graag gesprekken voeren." Ook familieleden, kennissen er huisgenoten van die allochtont collega's worden door Hofstede van harte uitgenodigd mee tt doen aan het onderzoek. Rabobank Westfriesland Oost (Martin Hofstede) C (0228) 56 62 99 Financiële Advisering

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 3