Paslezers in automaten functioneren soms slecht Snoeptrommel uitverkocht Groot wielerspel voor Telebankiers Chipknip geeft afstortbeleid nieuwe impuls Rabobank a* Rabokrant Geen speciaal marktbewerkingspakket Basisvoorzieningen Bedrijfsvoering Basisvoorzieningen Slecht functionerende paslezers in geldautomaten hebben de afgelopen tijd voor problemen gezorgd. Van veel klanten werden bij geldauto maten plotseling de Rabopas en de Europas met pincode niet meer geaccepteerd. Inmiddels is begonnen met het vervangen van de paslezers. Uit een onlangs afgerond onder zoek naar de kwaliteit van pasle zers van de geldautomaten van het type 5070/5084 is gebleken dat het schrijfmechanisme niet goed functioneert. De gegevens worden, na een transactie bij de geldautomaat, niet meer juist in de magneetstrip teruggeschreven. Gevolg: de passen laten het afwe ten bij geldautomaten in winkels en bij benzinepompen. Vooral bij de betaalautomaten van het merk ICL ontstaan problemen. Dat komt omdat deze apparaten zijn voor zien van uiterst gevoelige paslezers. Inmiddels heeft de firma NCR alle banken benaderd die geldau tomaten met versleten paslezers hebben. Een groot deel van de 1800 paslezers is inmiddels ver vangen. De minder urgente geval len komen binnen nu en een half jaar aan de beurt. Rabobank Nederland en NCR hebben in overleg besloten dat de lezers zoveel mogelijk tijdens het pre ventieve of correctieve onderhoud aan de geldautomaat worden ver vangen. Als klanten regelmatig klagen dat zij niet kunnen pinnen bij betaal automaten, kan dat een aanwij zing zijn dat de paslezer niet goed werkt. U kunt dan contact opne men met Operationele Onder steuning. Daarnaast is het nodig dat de Rabobanken de paslezers van de geldautomaten wekelijks reini gen. Hoe u een geldautomaat uit de serie 56xx kunt onderhouden staat beschreven in de Gebruikers handleiding onder het hoofdstuk 'Wekelijks onderhoud'. Voor het onderhoud aan geldautomaten uit de serie 50xx slaat u het hoofdstuk 'Onderhoud door ge bruiker' in de Technische Hand leiding open. Operationele Ondersteuning 7 030 215 33 33 Eigen Huis De snoeptrommeltjes van het segment Eigen Huis zijn razend populair. In minder dan twee maanden tijd is de hele voorraad van vijftigdui zend stuks uitverkocht. Vanaf half mei is het blikje weer verkrijgbaar. De grote vraag naar het snoep- trommeltje in de vorm van een huisje is het gevolg van de Infodag Wonen van 30 maart. Op die dag is het huisje als premium gebruikt. Maar ook na de Infodag Wonen bleef er behoefte aan het weggevertje. Dat blijkt uit het grote aantal bestellingen, dat nog steeds in Best binnenstroomt. Inmiddels is er al weken geen Directoraat Communicatie Eindhoven/EO 505 040 - 217 71 18 Fax 217 71 36 De Rabokrant is het interne dagblad van de Rabobank-organisatie. Hoofdredactie: Henny van Egmond Katja Madrigal Redactie: Kees van Dun Charlotte Geers Hannie van Heugten Ineke Hogendijk Dorette van Kessel Bart Padberg Henk Ruurda Willemien Veldman-Marsman Irene van der Vorst Eindredactie: Peter Craghs Peter Sluis Administratie/verzending: Centraal Abonnementen Beheer Best/BC 102a snoephuisje meer te krijgen. Naar verwachting zijn de blikjes met inhoud vanaf half mei weer verkrijgbaar. De huisjes kunnen nu al worden besteld via de nor male procedure. Het artikel nummer is 0137, de besteleenheid vijftig stuks en de prijs ƒ5 per stuk (inclusief snoep). De snoeptrommel is bedoeld als pre-sales-instrument. De hypo theekadviseur kan na een prettig gesprek met een klant zo'n blikje overhandigen. Als extra relatie binding wordt vaak het visite kaartje in het huisje gestopt. Bedrijvenadviesgroep Meedoen met 'Het Grote Wielerspel' kan met z'n tweeëndrieën, vieren of alleen. (Foto: Van de Meulenhof) Spelenderwijs meer telebankierende klanten. Dat is het voornaamste doel van 'Het Grote Wielerspel'. Klanten die (gaan) telebankieren kunnen het met korting aanschaffen. Banken kunnen het spel ook los bestellen voor lokale marktbewerkingsactiviteiten. De hele voorraad van 50.000 snoeptrommels is uitverkocht. (Foto: Van de Meulenhof 'Het Grote Wielerspel' speelt zich af tijdens de Tour de France. Die gaat op 29 juni van start in Den Bosch en eindigt op 21 juli tradi tiegetrouw in Parijs. Het spel bevat onder meer een diskette voor de pc en een spelerspas en maakt gebruik van de lay-out van de schermen van Telebankieren. Spelers kunnen meedoen aan een ploegencompetitie, een etappe- spel en een wielerquiz. Meespelen is het makkelijkst met een pc en een modem. Mensen met een pc zonder modem kunnen deelne men via een 06-nummer. Met het spel wil de Rabobank, naast het stimuleren van Rabo Telebankieren, ook de aandacht vestigen op haar wielersponso- ring. Klanten kunnen het wieler spel onder meer bestellen met een antwoordcoupon in Rabojournaal van juni. Wie intekent voor het spelpakket èn gaat Telebankieren krijgt 7,50 korting op het spel en betaalt ƒ10. Bovendien is Telebankieren dan een jaar gratis. Ook voor klanten die al bankie ren via de pc hangt aan het wie lerspel een prijskaartje van ƒ10. Voor niet-telebankierende relaties zijn de kosten 17,50. Lokale banken ontvangen eind mei gratis vijf spelpakketten. Volgende week maandag ver schijnt een marktbewerkingspak ket, dat ook op de diskette van 6 mei staat. Daarin zit een bestel formulier voor extra exemplaren. Die kosten ƒ15 per stuk, de uiter ste besteldatum is 22 mei. In het marktbewerkingspakket treft u ook informatie aan over publici teitsmateriaal, de gang van zaken met betrekking tot de antwoord coupons uit Rabojournaal en het spel, en tips voor lokale marktbe werking. Verkoopondersteuning Basisvoorzieningen f 040 - 217 70 08 Het afstortbeleid levert de lokale bank een forse tijdsbesparing op en de klant een goedkoper tarief. Althans, wie zijn dagopbrengst van tevoren telt, sorteert en aan biedt in een speciale enveloppe: de zogenoemde kwaliteitsstorting. De bank telt dergelijke stortingen niet meer aan de balie, maar ach teraf, op een moment dat het haar beter uitkomt. Zo'n drie jaar gele den maakte maar 26% van de toonbankrelaties gebruik van het achteraf tellen, nu is dat de helft. Het aantal toonbankbedrijven dat de kas ongesorteerd en ongeteld inlevert bij de bank is het afgelopen jaar fors afgenomen. Toch stort nog altijd de helft van de middenstanders niet volgens het boekje af. De komst van de Chipknip is het goede moment daar nog eens een extra impuls aan te geven. Wel is besloten af te zien van het speciale marktbewerkingspakket 'Afstortbeleid Om ook de andere helft van de voordelen te overtuigen, was het aanvankelijk de bedoeling een speciaal marktbewerkingspakket 'Afstorten' uit te geven. Het seg ment Bedrijvenadviesgroep heeft echter besloten daar van af te zien. De meeste banken hebben namelijk het afstortbeleid al geïntroduceerd bij hun klanten. En klanten die nog niet zijn over gegaan op kwaliteitsstortingen, kunnen ze op de voordelen atten deren bij de op stapel staande actie Chipknip. In de eerstvolgende editie van de Rekening Coulant Courant staat meer over de Chip knip èn over de afstortenveloppe. Banken die alsnog gericht actie willen voeren, kunnen daarvoor de bestaande materialen gebrui ken. Beschikken ze daar niet meer over, dan is een telefoontje met het segment voldoende om het materiaal alsnog in huis te krijgen. Segment Bedrijvenadviesgroep f 040 - 217 70 04

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 2