OI 05 Basisvoorzieningen gaat Cliënten Advies heten Rabokrant: elke dag nieuws f Projectbureau CAO sluit vandaag deuren Hoe leest u deze krant? Hypotheek winkel bestaat één jaar 19 9 6 Rabokrant Intern Rabobank dagblad Eerste jaargang no. 1 De naam van het segment Basisvoorzieningen wordt gewijzigd in Cliënten Advies. Dit heeft de hoofddirectie afgelopen maandag besloten. De nieuwe benaming vormt het begin van een veranderprogramma, waarin in de rol van de cliëntadviseur centraal staat. Van een nieuwe naam voor het segment Basisvoorzieningen is al langere tijd sprake. Eind vorig jaar heeft het segment onderzocht wat de voorkeuren zijn van klan ten en medewerkers van lokale banken. Deze twee groepen ble ken er totaal verschillend over te denken. Klanten hebben het liefst een zo breed mogelijke aanduiding. Bijvoorbeeld Algemene Bankza ken, of Dagelijkse Bankzaken. De naam Basisvoorzieningen doet hen denken aan de sociale dienst, een school of een supermarkt. Medewerkers vinden namen als Particulieren Adviesgroep of Cliën ten Adviesgroep beter. Ook hier blijkt de naam Basisvoorzie ningen minder gelukkig: die term doet hen denken aan alle bank diensten voor particulieren, inclu sief hypotheken en beleggingen. Over de aanduiding cliëntadvi seur zijn klanten en medewerkers het eens: die wordt positief beoor deeld. Daarom is besloten de nieuwe naam voor het segment hierop aan te laten sluiten. "Cliënten Advies geeft de toege voegde waarde van de cliëntadvi seur in het persoonlijk contact met de klant weer", vindt seg mentmanager Cees van Tiggelen. "Je verplaatsen in de behoeften van de klant, en er een passend aanbod tegenover stellen dat tot verkoop leidt. Dat is de essentie, en ook datgene wat ons bijvoor beeld van de Postbank onder scheidt." De nieuwe naam voor het seg ment wordt het begin van een ver anderprogramma, waarin de rol van de cliëntadviseur centraal staat. Het programma zal tijdens de workshops Basisvoorzieningen in mei en juni aan de orde komen. In september zijn bijeenkomsten met cliëntadviseurs gepland. Suggesties boe u praktisch met de naamswijziging omgaat volgen binnenkort in deze krant. Over bet veranderprogramma brengt Bank in Beeld van 14 mei meer details. Voor u ligt de Rabokrant, een van de drie nieuwe interne media die de komende weken verschijnen. Vanaf nu zal de krant elke werkdag vers van de pers op uw bureau belanden. De krant is er voor alle medewer kers van de lokale banken en Rabobank Nederland: twee of vier pagina's informatie die actu eel en direct bruikbaar is. Zo krijgt iedereen, van hoog tot laag, steeds toegang tot dezelfde gege vens. Behalve de krant verschij nen er de komende weken nog twee nieuwe media: de Rabo- Infobank en het RaboMagazine. Eerder werd de formule van Bank in Beeld al aangepast. Over deze nieuwe manier van interne berichtgeving heeft u in de afgelo pen maanden al het een en ander kunnen lezen. Onder meer in Raboband 15 van vorig jaar. Het doel van dit alles is om iedereen minder informatie te verwerken te geven, maar tegelijkertijd beter te informeren. Naast gebeurtenissen bij de Rabobank zullen in de krant ook relevante ontwikkelingen buiten de organisatie een plaats krijgen. Daarnaast is het de bedoeling dat het blad steeds meer een platform wordt waar de verschillende onder delen van de Rabobank nieuws en meningen uit kunnen wisselen. De redactie houdt zich dan ook graag aanbevolen voor uw opmerkin gen, tips, vragen en brieven. Onze adresgegevens vindt u steeds op de laatste bladzijde van de krant. y&Mieati tdufftvtitiim De hypotheekwinkel in het hartje van Tilburg. Het Hypotheek adviescentrum van de Rabobank Tilburg is jarig. Afgelopen maandag vierden de medewerkers het eenjarig bestaan. De evaluatie heeft plaats op 21 Duidelijk is al dat de hypotheek winkel een lage drempel heeft. Veel mensen, onder wie ook niet- Rabobank klanten, weten de weg naar het centrum makkelijk te vinden. Dat kan ook niet anders, want het Hypotheek adviescen trum ligt midden in het centrum van de textielstad. Of ook de doelstelling, het uitbreiden van het marktaandeel met 20%, is gehaald, horen de Tilburgers later deze maand na de evaluatie. Het centrum werd vorig jaar geo pend om de felle concurrentie het hoofd te bieden. Voor een aparte winkel is gekozen, omdat die een actievere opstelling mogelijk maakt. Inmiddels werken er vijf hypotheekadviseurs in het advies centrum. Management Het projectbureau CAO Aangesloten Banken in Eindhoven sluit van daag zijn deuren. Voor vragen kunt u een beroep doen op de Infodesk van het Directoraat Personeel in Utrecht. Het projectbureau werd vorig jaar in het leven geroepen door de projectgroep Implementatie CAO aangesloten banken. De afgelo pen periode hield het bureau zich vooral bezig met de begeleiding van de proefbanken en het orga niseren van de CAO-workshops. Op basis van de ervaringen bij de proefbanken is een handboek gemaakt dat begin dit jaar ter beschikking kwam. Naast een stappenplan bevat dit handboek achtergrondinformatie en instru menten om het implementatie project goed te laten verlopen. Voor een aantal onderwerpen zijn aparte telefoonnummers beschik baar. Zo kan voor vragen over de salarisverwerking contact worden opgenomen met de Helpdesk CSPA (telefoon 040-217 71 II). Voor vragen over het roosterpak- ket HIPPO is er een speciale help desk: bij installatieproblemen, technische storingen en inhoude lijke vragen kunnen banken zich wenden tot de Helpdesk van Operationele Ondersteuning, tele foonnummer: 030 - 215 33 33. Tenslotte kunnen banken die meer willen weten over het 'onderzoek openingstijden' zich wenden tot Saskia de Wit (030 - 215 14 59) of Theo van der Heijden (040 - 217 79 67). Infodesk Directoraat Personeel f 030 - 216 44 46 De Rabokrant wordt zó gemaakt dat u hem elke dag snel kunt doornemen. Daarbij wijzen picto- grammetjes u de weg. Niet iedereen zal elke dag alle informatie in de Rabokrant lezen. Dat gebeurt met een 'normaal' dagblad ook niet. U 'snelt' de koppen, leest hier en daar even een stukje dat u interessant lijkt, bekijkt de foto's en alleen als een artikel u echt aanspreekt, leest u het helemaal. Zo is de Rabokrant ook bedoeld. In de koppen vindt u steeds de essentie van het artikel. Bij lange re stukken staat een vetgedrukte samenvatting aan het begin. Als u dus niet veel tijd heeft om te lezen, kunt u snel door de krant heen- 'zappen' en toch goed op de hoog te raken. Artikelen die speciaal van belang zijn voor bepaalde groepen van lezers, bijvoorbeeld omdat ze actie moeten ondernemen, worden ver der nog gekenmerkt door een pic- togrammetje. Het is dus raadzaam elke dag even speciaal op 'uw' symbooltje te letten. Informatie die voor alle medewerkers interes sant is, wordt niet nader aangeduid. Dit zijn de symbooltjes: stapeltje bankbiljetten: Basisvoorzieningen huisje: Eigen Huis meetlatje: Financiële Advisering handdruk: Relatiebeheer documentenkoffertje: Bedrij venadviesgroep wegwijzer: Management radertjes: Bedrijfsvoering centrale vestigingsplaatsen: Rabobank Nederland Staat er aan het eind van een arti kel een telefoontje, dan vindt u daarna de afdeling en het nummer waar u terecht kunt voor nadere inlichtingen.

Rabobank Bronnenarchief

Rabokrant | 1996 | | pagina 1