Rabobank in één oogopslag Meerwaarde voor onze stakeholders Rabobank streeft ernaar waarde te creëren voor stakeholders en de samenleving. Veranderend klantgedrag, technologische ontwikkelingen en een complexe economische omgeving Wat hebben we Kapitaal Medewerkers Kennis IT Partnerships Ontwikkelingen en onzekerheden Elk jaar analyseren we trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op ons werk. In 2018 zagen we veel trends op het gebied van consumentengedrag, technologie, innovatie, marktspelers, regelgeving, economie en maatschappij. Die bieden allemaal kansen en uitdagingen voor de Rabobank en haar klanten. Samenvattend: De voorkeuren van de klant veranderen snel en ingrijpend. Digitale interactie neemt steeds meer de plaats in van persoonlijk contact en daarom investeren we in de kwaliteit en verdere innovatie van onze (digitale) diensten. Voorkeuren van de klant sturen ook veranderingen in de online distributie van goederen en dit heeft een grote impact op food- en andere ketens. In de Food &agri-sector neemt de invloed van betekenen dat waarde wordt gecreëerd door bestendige relaties met alle stakeholders en door goed in te spelen op klantbehoeften tegen de achtergrond van actuele trends en ontwikkelingen. de consument toe en 'van veld tot vork' wordt steeds meer 'van vork tot veld'. We zien dat technologie invloed heeft op ons bedrijf en dat van onze klanten, variërend van drones bij landbouwbedrijven tot het gebruik van persoonsgegevens. Al deze gegevens moeten goed beveiligd en beheerd worden. Digitale verandering, cyberveiligheid en IT-verstoringen houden een strategisch risico in. Meer informatie vindt u in het Risicomanagement hoofdstuk in het Annual Report 2018. Om aan de behoeften van de klant te voldoen, monitoren we innovaties in en met betrekking tot de financiële sector (FinTech) en Food Agri-business (FoodTech en AgTech) proactief en gaan we strategische partnerschappen aan.Vanwege de huidige economie, de lage rentestand en andere factoren moeten we op een kosteneffectieve basis blijven werken en onze efficiencyratio blijven verbeteren. externe ontwikkelingen en risicofactoren Growing a better world together Onze impact Bankieren voor Nederland Banking for Food Wat leveren we Hypotheken Kredietverlening Betalingsverkeer Sparen Beleggen Verzekeren Leasing Gebiedsontwikkeling Topprestaties Balans optimaal Uitvoering buitengewoon goed Geïnspireerde medewerkers Eén Rabo cultuur Concrete maatschappelijke bijdrage Betrokken leden en communities 100% digitaal gemak in alles Top klantadvies dichtbij Groei met innovatie Waar sturen we op? Verkort Nederlands verslag 2018 - Management rapport 8

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2018 | | pagina 8