Growing a better world together die we hebben geschetst met Bankieren voor Nederland en Banking for Food bepalen waar we ons op richten en leggen uit wat het betekent om een klantgerichte coöperatie te zijn. Duurzaamheid maakt integraal deel uit van beide visies. Bankieren voor Nederland We voelen ons sterk verbonden met onze klanten en leden. Als het met onze klanten goed gaat, dan gaat het met ons ook goed. Als coöperatieve bank moeten we helpen om de uitdagingen het hoofd te bieden waar Nederland de komende jaren mee te maken zal krijgen. We richten ons met Bankieren voor Nederland op vier thema's: food, zelfredzaamheid, ondernemerschap en lokale leefomgeving. Omdat wij midden in de samenleving staan en dankzij onze financiële slagkracht, ons netwerk en onze kennis, kunnen wij relevante lokale en regionale kwesties ondervangen. Op deze manier dragen we bij aan duurzame welvaart en welzijn in het Nederland van morgen. Banking for Food Voedselzekerheid gaat ons allemaal aan. In 2050 zal de wereldbevolking met twee miljard mensen zijn toegenomen tot bijna tien miljard. Velen van hen zullen twee keer zoveel te besteden hebben en we zullen meer voedsel nodig hebben. Om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag naar voedsel, zal de voedselproductie wereldwijd met minimaal 60% moeten groeien. Mission Visie Bankieren voor Nederland Banking for Food Strategie Excellente klantfocus I Betekenisvolle coöperatie IJzersterke bank Medewerkers in hun kracht Prioriteiten 100% digitaal gemak in alles Top klantadvies dichtbij Groei met innovatie Concrete maatschappelijke bijdrage Betrokken leden en communities Topprestaties Balans optimaal Uitvoering buitengewoon goed Geïnspireerde medewerkers Eén Rabo-cultuur Rabobank waarden en gedragingen Klantgedreven Daadkrachtig Ik zet een extra stap voor mijn klant Betekenisvol Moedig Professioneel Weloverwogen Ik durf het verschil te maken in de maatschappij Ik doe het goede buitengewoon goed Het beste in elkaar los maken Blijven leren Jij wordt beter door mij Positionering Zelfredzaamheid Lokale leefomgeving Ondernemerschap Voedsel Uitdagende doelen en KPI's Collectieve en doorvertaalde KPI's Leiderschapsmodel Medewerkerswaarde propositie Persoonlijk Team Eén Rabobank Community Jezelf nog beter maken Tegelijkertijd bereiken we de grenzen van de beschikbaarheid van bebouwbare grond en grondstoffen, of hebben we die grens al overschreden. De Food &agri-keten zal meer moeten produceren met minder, om duurzaamheid en economische rentabiliteit voor de lange termijn te waarborgen. Verkort Nederlands verslag 2018 - Management rapport

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2018 | | pagina 11