deelname aan sectorinitiatieven en andere kanalen. Onze groepsdirectieleden komen samen met klanten, medewerkers, politici en andere stakeholders om onze strategische voortgang te bespreken, feedback te krijgen over onze bijdrage aan de maatschappij en te spreken over ontwikkelingen in de financiële sector, zowel in het algemeen als specifiek met betrekking tot de Rabobank. Meer informatie over risico's en dilemma's op het vlak van maatschappelijk kapitaal vindt u in het hoofdstuk Betekenisvolle coöperatie in het Annual Report 2018. Intellectueel kapitaal Het intellectueel kapitaal van de Rabobank omvat 120 jaar kennis over bankzaken en deskundigheid in de Food agri-business en andere sectoren. We gebruiken onze kennis om klanten innovatieve producten en diensten te bieden in lijn met continue economische veranderingen en maatschappelijke trends. De Rabobank stelt haar kennis, financiële middelen en netwerk beschikbaar aan klanten over de hele wereld. Om klanten digitaal gemak van een consistent hoog niveau te bieden hebben we de banksystemen vereenvoudigd en kunnen we nu een hoge algemene systeembeschikbaarheid bieden (gemiddeld 99,9% voor internet- en mobiel bankieren en iDEAL). We willen ons Waarde creëren op de korte, middellange en lange termijn We moeten tegemoetkomen aan de dagelijkse bankbehoeften van onze klanten en bijdragen aan economische activiteiten op de korte termijn. Ons doel op de middellange termijn is om Organisatie van de Rabobank De Rabobank is ontstaan uit kleine boerenleenbanken, die eind negentiende eeuw zijn opgericht door Nederlandse boeren en tuinders. Zij wilden een betere toekomst voor de land- en tuinbouw en boeren welvarend maken via een kredietcoöperatie. Vanaf 1895 werden verschillende banken op basis van dit 'Raiffeisen-systeem' opgezet in verschillende delen van Nederland. In het organisatiemodel stonden zelfhulp, het nemen van individuele en gezamenlijke verantwoordelijkheid en het betrekken van alle stakeholders centraal. Vandaag de dag is onze commitment aan deze principes en om een verschil te maken in de maatschappij nog altijd even sterk. Activiteiten van de Rabobank In Nederland richt de Ra bobank zich op financiële dienstverlening en internationaal op het bedienen van onze klanten in de Food agri-sector. De Rabobank creëert waarde met haar strategie en de producten en diensten die zij biedt op het gebied van bankieren voor particulieren en bedrijven, rural banking, private banking, leasing en vastgoed. model voor waardecreatie bij het uitvoeren van onze strategie verder verbeteren, zodat we een betekenisvolle coöperatieve en ijzersterke bank kunnen blijven met een uitmuntende klantfocus en medewerkers in hun kracht. Meer informatie over risico's en dilemma's op het vlak van intellectueel kapitaal vindt u in de hoofdstukken Excellente klantfocus en Betekenisvolle coöperatie in het Annual Report 2018. Financieel kapitaal De Rabobank biedt financiële middelen aan klanten over de hele wereld. We hebben producten en diensten op het gebied van bankieren, kredieten, vermogensbeheer en leasing tot verzekeringen en vastgoeddiensten. De Rabobank is een ijzersterke bank die wordt ondersteund door hoge kapitaalniveaus, omvangrijke liquiditeitsbuffers, hoogwaardige activa en gezonde winsten. Hierdoor, en omdat we een sterk aandeel hebben in de binnenlandse markt en in de wereldwijde Food agri-sector, hebben we hoge kredietwaardigheidbeoordelingen. Meer informatie over risico's en dilemma's op het vlak van financieel kapitaal vindt u in het hoofdstuk IJzersterke bank in het Annual Report 2018. klanten te helpen om hun ambities te verwezenlijken en om duurzaam ondernemerschap te bevorderen, met name in de Food agri-sector. We dragen ook bij aan welvaart. We streven ernaar om economische groei op de lange termijn te faciliteren en bij te dragen aan een duurzame maatschappij. Fundamentele principes van de Rabobank De missie, visie, strategie en strategische prioriteiten, waarden en gedrag, KPI's en het leiderschapsmodel van de Rabobank zijn de strategische rode draad van ons verhaal. Missie Onze missie is: 'Growing a better world together'. Dit is waar wij voor staan en waar we naar streven door lef, vindingrijkheid en daadkracht. Visie Het is ons doel om een verschil te maken als coöperatieve en klantgerichte bank in Nederland en in Food Agri wereldwijd. We streven ernaar een moedige, maatschappelijk verantwoorde bank te zijn, een voorvechter van zaken die onze klanten aangaan en een belangrijke maatschappelijke impact hebben. Om dit te bereiken, ligt onze focus op twee strategische gebieden: Bankieren voor Nederland en Banking for Food. We willen een substantiële bijdrage leveren aan het welzijn en de welvaart in Nederland en aan het duurzaam voeden van de wereld. De visies Verkort Nederlands verslag 2018 - Management rapport 10

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2018 | | pagina 10