Kirsten Konst lid van de Groepsdirectie verant woordelijk voor zakelijke klanten in Nederland en de regiodirectie Onze zakelijke klanten financieel gezond helpen groeien - dat is een belangrijke doelstelling voor het team Bedrijven binnen Rabobank. Groei is essentieel voor ondernemers en voor de Nederlandse economie. Hierdoor worden banen gecreëerd en zorgen we ervoor dat onder nemingen flexibel zijn, waardoor zij beter kunnen inspelen op de snel veranderende wereld om hen heen. Hiermee dragen wij bij aan de missie van Rabobank: Growing a better world together. Rabobank is verantwoordelijk voor de financiering van tweederde van de MKB- sector in Nederland, waaronder de Food Agrisector. Als een toonaangevende, inter nationale Food Agribank met een markt aandeel van 85,7% in Food Agri in Nederland, willen wij bijdragen aan een oplossing voor het wereldvoedselprobleem en andere zaken die belangrijk zijn voor onze klanten in Nederland. We maken ons sterk voor onze klanten en partners in de Nederlandse Food Agrisector, zoals blijkt uit onze recente inspanningen met betrek king tot dierlijke productierechten, zoals bijvoorbeeld fosfaatrechten. We willen een toonaangevende adviserende bank zijn die zakelijke klanten helpt te groeien en financieel gezond te zijn. Dat betekent dat we de verdergaande digitali sering van onze dienstverlening hand in hand laten gaan met persoonlijk advies over wat voor hen relevant is op belang rijke momenten en geven we inzicht in hun concurrentieomgeving. Ons sector management en onze researchteams werken proactief om klanten te attenderen op marktontwikkelingen, zowel in Nederland als in het buitenland. We stellen klanten op de hoogte van complexe onderwerpen zoals voedselveiligheid en werken samen met de sector aan dilemma's op het gebied van dierenwelzijn en milieueffecten. De veranderingen in de maatschappij gaan razendsnel. Dat stelt ondernemers voor stevige uitdagingen. Neem, bijvoorbeeld, ontwikkelingen als robotisering, digitalise ring en big data. Als Rabobank spelen we hierop in via digitale transformatie van ons eigen bedrijf. Als top adviesbank willen we onze klanten ook helpen bij de innovaties die nodig zijn om te anticiperen op toekomstige en opkomende trends. Dat doen we door onze kennis en netwerken beschikbaar te stellen en door financieringsopties te bieden om daadwerkelijk te innoveren, in combinatie met goede betalings- en verzekeringsoplossingen. De coöperatieve missie is één van de redenen waarom ik in 2010 bij de Rabobank ben gaan werken. En ik ben niet de enige; veel van onze medewerkers hebben voor de Rabobank gekozen omdat er aandacht is voor meer dan alleen bankieren. Voor mij was één van de belangrijkste ontwikkelingen in het afgelopen jaar de boven verwachting sterke stijging van de loyaliteitsscores van zakelijke klanten in Nederland. Deze stijging laat zien dat we beter in staat zijn om ondernemers te adviseren en onze online dienstverlening voortdurend verbeteren. De digitalisering van onze commerciële kredietverlening richt zich op de autonomie van de klant door snel en duidelijk te reageren op hun krediet behoeften. Daardoor hebben zij meer tijd om zich te richten op wat voor hen belangrijk is: zakendoen.

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2017 | | pagina 21