Excellente klantfocus In ons streven om steeds beter te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten, hebben we regelmatig te maken met dilemma's en uitdagingen. Hoewel 'klanten eerlijk behandelen'centraal staat en de fundamentele waarde is die ten grondslag ligt aan ons handelen, komt dit met name tot uiting in de manier waarop wij onze standaarden in customer due diligence en passende dienstverlening bewaken. Hoe wij hiermee omgaan wordt verderop in dit rapport uitgebreider besproken. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat de standaarden omtrent wat eerlijk en geschikt is eveneens veranderen als gevolg van de veranderende maatschappelijke en economische context, ondersteund door verschillende nieuwe wetten. Het is onze verantwoordelijkheid om aan deze nieuwe standaarden te voldoen, wat inhoudt dat wij passende dienstverlening uit het verleden eveneens opnieuw moeten bekijken. Nieuwe standaarden leiden tevens tot nieuwe verwachtingen van onze klanten en toezichthouders. Wij willen hier zo goed mogelijk op voorbereid zijn. Naar mijn mening dienen we een proactieve houding aan te nemen in het oplossen van deze issues. Wij hebben daarom onze inzet verhoogd om deze problemen proactief op te pakken in nauwe samenwerking met onze toezichthouders. In 2017 is er veel veranderd voor de Rabobank en datzelfde geldt voor mij. Ik werk hier al meer dan 22 jaar met veel plezier en voel me vereerd dat ik nu deel mag uitmaken van de Groepsdirectie. Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan het vergroten van onze impact. Mensen verbinden is één van mijn passies en ik kijk ernaar uit om samen met mijn betrokken collega's te werken aan onze collectieve doelstelling: bijdragen aan het welzijn en de welvaart in Nederland en onze klanten ondersteunen bij het maken van zelfver zekerde keuzes met betrekking tot hun persoonlijke financiën. Rabobank Jaarverslag 2017 20

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2017 | | pagina 20