Mariëlle Lichtenberg lid van de Groepsdirectie voor Particuliere Private Banking klanten in Nederland Wij streven ernaar om onze klanten te helpen financieel gezond te zijn. Aangezien de Nederlandse overheid steeds meer financiële zelfredzaamheid van haar burgers verwacht, geloven wij dat mensen aan gemoedigd en in staat gesteld moeten worden om zoveel mogelijk zelf actie te ondernemen. We willen mensen motiveren om meer inzicht te krijgen in hun toekom stige financiële behoeften. Vervolgens kunnen wij hen ondersteunen bij het zetten van de eerste stappen richting een goede financiële gezondheid. Wij zien dit als een belangrijk onderdeel van onze missie 'Growing a better world together'. Onze Particulieren Private Banking afde lingen leveren diensten aan 7,3 miljoen consumenten in Nederland. In deze uiterst competitieve markt hebben wij in 2017 goede resultaten geboekt. Ons hypotheek marktaandeel is de laatste drie jaar licht gestegen en onze klanten hebben meer vermogen onder beheer gesteld. De klant tevredenheid (Net Promotor Score) is eveneens weer gestegen. In nauwe samen werking met honderden jonge mensen hebben we daarnaast een nieuwe online propositie voor een jonger publiek opge steld. Dit heeft tot nu toe veel positieve reacties opgeleverd. Deze propositie heeft als doel klanten op jonge leeftijd aan de Rabobank te binden en ze langer als klant te behouden. We hebben ook onze digitale producten, zoals de Rabo Bankieren App, verder ver beterd. De verbetering en uitbreiding van onze digitalisering vereist voortdurende waakzaamheid, aangezien het product portfolio onderhevig is aan enorme externe veranderingen, zoals nieuwe technologieën en de razendsnelle ontwikkeling van de digitale wereld. Als gevolg hiervan veran deren de verwachtingen van onze klanten eveneens drastisch en snel. Om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, is het belangrijk dat we hun dagelijkse behoeften begrijpen. We zijn daarom voortdurend op zoek naar manieren om dicht bij de klant te blijven door passende oplossingen te bieden om aan de dagelijkse behoeften te voldoen. Het is belangrijk om onze klanten digitaal gemak te bieden, maar wij willen hen tevens voorzien van betrouwbaar persoonlijk advies op een manier die het beste bij hen past, bijvoor beeld in de vorm van een chatsessie of een persoonlijk gesprek met een adviseur. De adviseurs van onze lokale Rabobanken spelen een belangrijke rol in het bieden van gedegen advies en informatie aan onze klanten met betrekking tot hun financiële situatie, hypotheek, investeringen of betalingsbehoeften. Rabobank wil meer zijn voor haar klanten dan alleen een goede financiële dienstver lener. We willen een bank zijn die zich inzet voor zaken die impact hebben op de maat schappij. Onze Retail Bank geeft vorm aan deze missie door mensen te helpen finan cieel gezond te zijn. Veel mensen in Neder land weten niet goed hoe ze hun financiën op de lange termijn gezond kunnen houden. Wij willen het bewustzijn vergroten van alle mensen, niet alleen van onze klanten, en toegankelijke opties bieden aan mensen die hun eerste grote stappen willen zetten; -bijvoorbeeld een huis kopen in plaats van te huren, om te beginnen met sparen voor de opleiding van hun kind of om te sparen voor hun oude dag. Lees verderop volgende pagina

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2017 | | pagina 19