De klant is de kern van het bestaan van de coöperatieve Rabobank. Het verder activeren van de klantfocus bij iedere medewerker van de Rabobank heeft als doel onze klant en zijn belangen centraal te stellen in alles wat we zeggen en doen. Hierbij streven we naar concrete resultaten en aantoonbare impact voor onze klanten. Lees hier meer over de governance van de Rabobank. Visie 2016 De Rabobank heeft te maken met ingrijpende veranderingen in haar omgeving. Klanten willen eenvoudige en transparante financiële dienstverlening en ze willen altijd en overal hun bank zaken kunnen regelen. Tegelijkertijd heeft de beperkte economische groei tot gevolg dat de opbrengsten stagneren en de kosten kredietverliezen hoog blijven. Vanwege deze ontwikke lingen heeft de Rabobank in 2013 het programma Visie 2016 opgezet. Dit programma richt zich op een betere klantbediening tegen lagere kosten. Tussen nu en 2016 zetten we in op vijf ver anderingen die ons helpen onze doelen te realiseren: 1We versterken onze coöperatieve identiteit in ons dagelijks handelen. 2. We focussen op het geven van advies aan huidige klanten en specifieke doelgroepen. 3. We vergroten onze impact in de samenleving. 4. We virtualiseren onze dienstverlening. 5. We reduceren onze kosten en spreken elkaar daarop aan. Samen Duurzaam Sterker De Rabobank streeft als coöperatieve bank samen met haar zakelijke en particuliere klanten naar het realiseren van hun ambities in en voor een duurzame samenleving. In 2014 hebben we onze ambities voor onze bijdrage aan een duurzame ontwikkeling tot 2020 expliciet en meetbaar gemaakt in de nota Samen Duurzaam Sterker. Onze maatschappelijke bijdrage bestaat uit het versnellen van de verduurzaming van de wereldwijde landbouw en voedsel voorziening en het versterken van de vitaliteit van gemeenschappen. Door onze financiële dienstverlening, kennis en relevante netwerken te verbinden met de ambities van onze klanten, worden we samen duurzaam sterker. Duurzaamheid wordt daarbij een integraal onderdeel van de samenwerking. Om dit op korte termijn te bereiken hebben we ook de ambities voor de eigen inzet aangescherpt. De voortgang van de realisatie van onze ambities meten we met prestatie-indicatoren. We gaan daarover rapporteren aan onze stakeholders. We gaan de dialoog met hen aan en stellen mede op basis hiervan periodiek onze doelen bij. Dit moet ertoe leiden dat we in 2020 door onafhankelijke deskundigen tot de duurzaamste mondiaal opererende algemene banken worden gerekend. Lees hier achtergrondinformatie over het duurzaamheidsbeleid van de Rabobank. Lees hier het volledige document met onze duurzaamheidsambities. Medewerkers in hun kracht De Rabobank streeft naar een bedrijfscultuur om trots op te zijn. Met een aansprekende cultuur willen we invulling geven aan ons dagelijks handelen. In 2013 is de Rabobank gestart met een groepsbreed cultuurprogramma. Dit programma is gericht op de houding en het gedrag van de medewerkers in het dagelijks handelen. De Rabobank is ervan overtuigd dat de waarden respect, integriteit, duurzaamheid en professionaliteit levend en verankerd dienen te zijn bij alle medewerkers. Jaarverslag 2014 Rabobank Groep

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2014 | | pagina 13