Strategie Strategisch Kader 2013-2016: coöperatief, solide en duurzaam De Rabobank streeft naar maximale klantgerichtheid en wil een betekenis volle en ijzersterke coöperatieve bank zijn. In Nederland is het onze ambitie om klanten vanuit een krachtige positie passende producten aan te bieden, en willen we een vooraanstaande klantgerichte coöperatieve bank zijn. Buiten Nederland wil de Rabobank zich versterken als toonaangevende en leidende food- en agribank. Via samenwerking willen we onze klanten en hun leef- en werkomgeving sterker maken. Dit uitgangspunt is vertaald naar vijf klantbeloften: betrouw baar, samen sterker, altijd persoonlijk, actieve deelname in de omgeving en het netwerk van de klant, gericht op nu en morgen. Het vereist een nieuwe manier van samenwerken om de bank te worden die we voor onze klanten en de maatschappij willen zijn. De bank geeft prioriteit aan het aantrekken en ontwikkelen van talent. Het is de ambitie om die bank te zijn die klanten, maar ook medewerkers, van ons verwachten. Een ijzersterke bank betekent onder andere dat we stevige kapitaal- en liquiditeitsbuffers aanhouden. Om ook in de toekomst sterke buffers te kunnen waarborgen, zal de omvang van de winstreserves verder moeten toenemen. Ook zal de groei van de toevertrouwde middelen de groei van de kredietverlening moeten overtreffen. Met Visie 2016 zijn de ambities voorde lokale Rabobanken en Rabobank Nederland nader uitgewerkt. Dit programma richt zich op het verbeteren van de klantbediening tegen lagere kosten. Het coöperatieve model is en blijft het fundament onder de Rabobankorganisatie. In 2014 is gestart met de verkenning van de toekomstige besturing van de Rabobank. Naar verwachting zullen we in 2015 het bestuursmodel aanpassen en een begin maken met het actualiseren van ons Strategisch Kader. Klantfocus De Rabobank voelt zich vanuit haar oorsprong medeverantwoordelijk voor de sociaaleconomi- sche ontwikkeling van de omgeving en van de netwerken van haar klanten. Dat is onze opdracht. We willen via samenwerking onze klanten en hun leef- en werkomgeving sterker maken. De opdracht komt kernachtig tot uitdrukking in onze reclamecampagne 'Een aandeel in elkaar'. Meer informatie over de missie en de strategie staat op Rabobank.com. Strategie

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2014 | | pagina 12