2013nov-dec Jaargemiddelde (na Libor-schikking) 2013 Jaargemiddelde 2012 Jaargemiddelde 2011 Rabobank als coöperatie Bekendheid Rabobank als coöperatie Positieve waardering Rabobank als coöperatie Rabobank imago Betrokken Voorsprong op nummer 2 Dichtbij Voorsprong op nummer 2 Toonaangevend Voorsprong op nummer 2 Betrouwbaar Voorsprong op nummer 2 Bankvoorkeur Voorkeur Rabobank Voorsprong op nummer 2 81% 50% Nr. 1:48% 3 procentpunt Nr. 1:28% 10 procentpunt Nr. 1:42% 9 procentpunt Nr. 1:33% 5 procentpunt Nr. 1:30% 3 procentpunt 81% 56% Nr. 1:52% 9 procentpunt N r. 132% N r. 136% N r. 140% 15 procentpunt 17 procentpunt 21 procentpunt Nr. 1:46% Nr. 1:49% Nr. 1:53% 13 procentpunt 14 procentpunt 18 procentpunt Nr. 1:37% Nr. 1:41% Nr. 1:44% 10 procentpunt 12 procentpunt 14 procentpunt N r. 139% N r. 146% N r. 150% 12 procentpunt 14 procentpunt 17 procentpunt 76% 57% Nr. 1:53% 10 procentpunt 12 procentpunt 74% 59% Nr. 1:54% Cijfers zijn gebaseerd op onderzoek van onderzoeksbureau NoTies. Jaarlijks worden ruim 5.000 Nederlanders ondervraagd over de reputatie van de diverse banken in Nederland. Op reputatie indicatoren kan men aangeven bij welke banken zij dit het beste vinden passen (meerdere antwoorden zijn mogelijk). Dit geeft de scores van de banken op de diverse reputatie indicatoren. 27 De Rabobank geniet niet langer het voordeel van de twijfel. Dit betekent een meer kritische houding van klanten op het doen en laten van de Rabobank. Meer dan ooit is het van belang om in gedrag te tonen waar de Rabobank als coöperatieve bank voor staat. Voor andere landen waar de Rabobank actief is, zijn soortgelijke cijfers niet beschikbaar. Het beeld is dat de negatieve reputatie effecten van de Libor-schikking in het buitenland beperkt zijn. Coöperatie en governance

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2013 | | pagina 28