Verzekeren De lokale Rabobanken bieden specifieke verzekeringsoplossingen voor de particulier, de ondernemer in privé, de agrariër, de kleine en de middelgrote onderneming en het grootbedrijf. Een juist risicoadvies en een passende verzekeringsoplossing dragen bij aan de continuïteit van de onderneming en het ontzorgen van de particuliere klant. Interpolis is huisleverancier. De vruchtbare samenwerking tussen de lokale Rabobanken en Interpolis droeg bij aan de groei van het aantal Alles in één Polissen en zorgverzeke ringen ZorgActief. De speciaal voor het kleinbedrijf ontwikkelde verzekering, Interpolis ZekerVanJeZaak, was succesvol. De assurantieprovisies bij de lokale Rabobanken kwamen uit op 353 miljoen euro in 2009 ten opzichte van 354 miljoen euro in 2008. De verkoop van schadeverzekeringen steeg en de provisies uit levensverzekeringen daalden met 9 miljoen euro. Strategie verzekeren www.rabobank.nl,www.interpolis.nl,www.eureko.com Meer provisies uit schadeverzekeringen Aantal Alles In één Polissen neemt met 2% toe tot 1.317.000 Aantal zorgverzekeringen ZorgActief stijgt met 4% toe tot 155.000 Aantal Bedrijven Compact Polissen daalt met 2% tot 191.000 Aantal ZekerVanJeZaak polissen stijgt met 13.000 tot 15.000 Assurantieprovisies lokale Rabobanken blijven stabiel op 353 miljoen euro Verdeling assurantieprovisies in 2009 Leven 9% Schade 91% Strategie Rabobank Groep Bijdrage aan groepsstrategie Allfinanz-marktleiderschap in Nederland - Versterken marktleiderspositie door integrale benadering en het aanbieden van schade-, zorg- en overlijdensrisicoverzekeringen van Interpolis via lokale Rabobanken Internationale food- en agribank - Behoud verzekeringsmarktleiderschap in Nederlandse food- en agrisector via marktleider Interpolis Het aanbieden van integrale verzekeringsoplossingen in Nederland vormt een belangrijk onderdeel van de Allfinanz-strategie van de Rabobank Groep. Het 39%-belang in verzekeraar Eureko onderbouwt deze ambitie. Eureko heeft in Nederland leidende posities in alle verzeke ringsdeelmarkten. De strategie in de nagenoeg verzadigde Nederlandse markt is het bereiken van groei door het aanbieden van nieuwe en innovatieve, vraaggedreven producten en dien sten. Eureko opereert met verschillende distributiekanalen en labels, waarbij Interpolis voor de Rabobank de huisleverancier is. De Rabobank en Interpolis werken nauw samen bij de ont wikkeling van nieuwe producten en diensten. De lokale Rabobanken verkopen veelal schade-, zorg- en overlijdensrisicoverzekeringen van Interpolis aan zowel particulieren als bedrijven. 47 Verzekeren

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2009 | | pagina 48