Verzekeren
De lokale Rabobanken bieden specifieke verzekeringsoplossingen voor de
particulier, de ondernemer in privé, de agrariër, de kleine en de middelgrote
onderneming en het grootbedrijf. Een juist risicoadvies en een passende
verzekeringsoplossing dragen bij aan de continuïteit van de onderneming
en het ontzorgen van de particuliere klant. Interpolis is huisleverancier.
De vruchtbare samenwerking tussen de lokale Rabobanken en Interpolis
droeg bij aan de groei van het aantal Alles in één Polissen en zorgverzeke
ringen ZorgActief. De speciaal voor het kleinbedrijf ontwikkelde verzekering,
Interpolis ZekerVanJeZaak, was succesvol. De assurantieprovisies bij de
lokale Rabobanken kwamen uit op 353 miljoen euro in 2009 ten opzichte
van 354 miljoen euro in 2008. De verkoop van schadeverzekeringen steeg
en de provisies uit levensverzekeringen daalden met 9 miljoen euro.
Strategie verzekeren
www.rabobank.nl,www.interpolis.nl,www.eureko.com
Meer provisies uit schadeverzekeringen
Aantal Alles In één Polissen neemt met 2% toe tot 1.317.000
Aantal zorgverzekeringen ZorgActief stijgt met 4% toe tot 155.000
Aantal Bedrijven Compact Polissen daalt met 2% tot 191.000
Aantal ZekerVanJeZaak polissen stijgt met 13.000 tot 15.000
Assurantieprovisies lokale Rabobanken blijven stabiel op 353 miljoen euro
Verdeling assurantieprovisies
in 2009
Leven 9%
Schade 91%
Strategie Rabobank Groep
Bijdrage aan groepsstrategie
Allfinanz-marktleiderschap in Nederland
- Versterken marktleiderspositie door integrale benadering en het aanbieden van schade-,
zorg- en overlijdensrisicoverzekeringen van Interpolis via lokale Rabobanken
Internationale food- en agribank
- Behoud verzekeringsmarktleiderschap in Nederlandse food- en agrisector via marktleider
Interpolis
Het aanbieden van integrale verzekeringsoplossingen in Nederland vormt een belangrijk
onderdeel van de Allfinanz-strategie van de Rabobank Groep. Het 39%-belang in verzekeraar
Eureko onderbouwt deze ambitie. Eureko heeft in Nederland leidende posities in alle verzeke
ringsdeelmarkten. De strategie in de nagenoeg verzadigde Nederlandse markt is het bereiken
van groei door het aanbieden van nieuwe en innovatieve, vraaggedreven producten en dien
sten. Eureko opereert met verschillende distributiekanalen en labels, waarbij Interpolis voor
de Rabobank de huisleverancier is. De Rabobank en Interpolis werken nauw samen bij de ont
wikkeling van nieuwe producten en diensten. De lokale Rabobanken verkopen veelal schade-,
zorg- en overlijdensrisicoverzekeringen van Interpolis aan zowel particulieren als bedrijven.
47
Verzekeren