Vooruitblik binnenlands retailbankbedrijf Voor het binnenlands retailbankbedrijf zal 2010 een uitdagend jaar worden. In lijn met 2009 wordt een geringe groei van de kredietverlening voorzien en de waardeveranderingen blijven naar verwachting op een hoog niveau ten opzichte van het langjarig gemiddelde. De focus ligt op het leveren van diensten voor klanten en leden, het behalen van gezonde marges op het gehele productassortiment en er zal scherp op de kosten worden gestuurd. Veel lokale Rabobanken zullen het programma Rabobank 2010 implementeren. De lokale Rabobanken en Obvion zullen ook in 2010 invulling geven aan de Rabobankambitie om marktleider te worden en te blijven in de verschillende financiële deelmarkten. Hierbij wil de Rabobank de positie in de spaar- en de hypotheekmarkt behouden en die in de bedrijvenmarkt en de private-banking- markt versterken. Voor alle klantsegmenten zet de Rabobank in op meer en persoonlijke dienstverlening via de virtuele kanalen die goed klantcontact ondersteunen. De verdere virtualisering van de dienstverlening en de toegenomen zorgplicht zullen leiden tot verdere productvereenvoudiging. In de food- en agrisector wordt ingezet op de naar verwachting voortgaande schaalvergroting. 24 Verslag 2009 Rabobank Groep

Rabobank Bronnenarchief

Jaarverslagen Rabobank | 2009 | | pagina 25